Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Hvordan vil/ville du feire sølvbryllup?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-04-21, 22:34   #1
Drømmedama
keep on dreaming
 
Drømmedama sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.843
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Hvordan vil/ville du feire sølvbryllup?

Neste sommer har vi sølvbryllupsdag. Feirer man? Hva gjør dere/ville dere gjort/gjorde dere? Fest med venner? Leie lokale? Familieselskap med slekta? Kjernefamilien ut på restaurant? Reise bort bare dere to? En kombinasjon av disse? Kjære FP - hva ville du valgt?

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-04-21, 22:38   #2
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.721
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan vil/ville du feire sølvbryllup?

Vi rakk ikke sølvbryllup, men var nær nok til å diskutere feiring. Vi planla reise med oss og barna, ikke stort selskap. Jeg synes det er kleint.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-04-21, 22:39   #3
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.822
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan vil/ville du feire sølvbryllup?

Jeg har ikke bestemt meg ennå, men du kan se tips her: http://www.foreldreportalen.no/forum...d.php?t=205091

Det blir stor fest i leid lokale om to år. Det har vi aldri hatt. Men detaljene er ikke klare. Mange gjester!

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-04-21, 22:57   #4
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.926
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan vil/ville du feire sølvbryllup?

Vi tok med foreldre og barn og forlovere på en (da) veldig god restaurant. Vi tok bilde av hele gjengen i det idylliske uteområdet. Til det fikk vi hjelp fra en av kelnerne også. 30-årsfeiringen hadde vi på en tapasrestaurant i Oslo, sammen med slekta nevnt over og en del mer slekt og venner. Da satt vi ute etterpå og koste oss hele gjengen. Det var også hyggelig. Det er sånn vi liker feiringer.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-04-21, 23:00   #5
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.423
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan vil/ville du feire sølvbryllup?

Vi klarte ikke å feire bryllup engang, så hadde vi vært gift hadde det neppe blitt noen sølvbryllupsfeiring. Vi er visst ikke så god på feiringer.

Men skulle det vært noe måtte det ha vært en tur med de nærmeste. Ei helg, med et opphold på et hyggelig sted, innenlands eller utenlands, hva vi syntes vi hadde råd til. Ingen høytidelige middager, ingen taler...

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-04-21, 23:17   #6
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.531
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan vil/ville du feire sølvbryllup?

Tja, si det. Det er lenge til enda, 11 år er det vel, vi har vært gift i 14 til sommeren

Om 11 år er våre unger 23, 21 og 16. Muligens finnes noen kjæreste/samboer der til noen av dem, hvem vet? (jeg og mannen var 21 da vi møttes) Tror ikke vi går for så SLEKTA som vi hadde da vi giftet oss, våre tanter og onkler og søskenbarn og hele den røkla, selv om vi sånnsett inviterte ca dem til 40 års dagene våre (slett ikke like mange kom som til bryllupet da, men en god gjeng ble det jo) men kanskje en mindre variant av slekta, våre foreldre, søsken, og deres barn? Kan bli en god nok gjeng det, mannen har 4 søsken, hvorav to er voksne nå og to er på alder med våre eldste, og pr nå har vi 3 niese/nevøer men da bare 1 på mannens side enda, der kan komme flere på 11 år.

Jeg har planer om å fortsatt være gift med mannen om 11 år, men hvordan vi skal feire det har jeg slett ikke planlagt

(Men jeg "feirer" med slekta hvert eneste år jeg. Jeg pleier treffe mange av mine tanker og onkler og søskenbarn og deres etterkommere og få gratulasoner hvert eneste år. Da vi hadde vært gift i 5 år fikk jeg også en rose av min tante. Vi giftet oss nemlig St. Hans aften og det pleier store deler av slekta mi å feire sammen.)

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-04-21, 23:36   #7
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.545
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan vil/ville du feire sølvbryllup?

Først måtte vi husket at vi hadde bryllupsdag.

Vi hadde så vidt fest da vi giftet oss, så noen feiring med andre enn oss er neppe aktuelt. Kanskje med barna våre og eventuelt svigerbarn dersom de finnes da. Middag på et fint sted.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-04-21, 00:12   #8
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.932
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan vil/ville du feire sølvbryllup?

Reise bort bare oss

Men nå måtte jeg google sølvbryllup Og så måtte jeg regne ut hvor lenge Izzi-mannen og jeg har vært et par, og så gift. Og svaret er at vi har vært sammen i 30 år neste år, og da har vi også 20 års bryllupsdag. Jøsses. Det er jo litt. Burde kanskje planlegge noe da

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 20-04-21, 07:24   #9
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.093
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan vil/ville du feire sølvbryllup?

Vi reiste til en liten gresk øy, kun oss to.
Ungene, som da var 23, 18 og 14, var hjemme (yngste var på Norway cup).
Vi hadde en fantastisk uke, og jeg er SÅ glad vi droppet all form for arrangering av fest.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-04-21, 07:32   #10
mina
Strikker
 
mina sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sunnmøre
Innlegg: 3.216
mina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvordan vil/ville du feire sølvbryllup?

Vi har sølvbryllup sommeren om to år. Vi var på bryllupsreise til Roma, og jeg sa allerede da at hit må vi tilbake når vi har sølvbryllup

Jeg er ikke så glad i store fester der det er sjanse for taler og anna (pinlig) oppmerksomhet, så jeg tenker vi tar med den aller nærmeste familien ut på middag, og så reiser bare jeg og mannen på tur.

Nå ble vi snytt for en USA-tur i fjor pga den hersens pandemien, så det kan hende jeg har ombestemt meg og heller vil til f.eks New York.

__________________
-99 -01 -05
mina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-04-21, 07:35   #11
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.865
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan vil/ville du feire sølvbryllup?

Vi har sølvbryllup om fire år, og da vil jeg dra på tur alene med mannen. Innen den tid er minsten blitt 18, og eldste bor kanskje ikke hjemme lenger.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-04-21, 08:01   #12
Selma
blid
 
Selma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.785
Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvordan vil/ville du feire sølvbryllup?

Vi har sølvbryllup neste år. Hjelp - hvor blir årene av?
Vi er ikke så flinke til å feire oss selv og ingen av oss vil egentlig ha så mye oppmerksomhet, så jeg regner med at vi reiser et eller annet sted. Enten bare oss to eller sammen med jentene hvis det passer sånn

__________________
Selma og jentene (-99 og -02)
Selma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-04-21, 08:06   #13
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.383
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvordan vil/ville du feire sølvbryllup?

Lett for meg å si som er singel, men jeg tror jeg hadde ønsket å reise bort.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-04-21, 09:18   #14
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.426
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvordan vil/ville du feire sølvbryllup?

Vi har sølvbryllup om to år. Det er jo veldig lenge siden vi har hatt noen skikkelig fest, så kanskje det, men på den annen side føler jeg at det er litt flere "føringer" (hvem skal inviteres, taler, høytidelighet) på en sølvbryllupsfest enn på en "vanlig" fest, så kanskje det utgår av den grunn. Da ønsker jeg meg en herlig reise, enten bare mannen og jeg eller vi tar med sønnen (som vil være 20 da). Vi dro faktisk tilbake til flere av stedene vi var på bryllupsreise i forfjor, så akkurat det utgår, men en sånn reise anbefales virkelig. Vi spiste på flere av stedene vi hadde spist på den gangen, var innom to av hotellene, gikk til steder vi hadde tatt bilder etc. Litt memory lane og veldig kos.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-04-21, 09:57   #15
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.858
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan vil/ville du feire sølvbryllup?

Jeg ser for meg at vi reiser bort.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-04-21, 10:24   #16
Katinka
Skriv og skriv og skriv
 
Katinka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Det meste er nord
Innlegg: 5.101
Katinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan vil/ville du feire sølvbryllup?

Vi har sølvbryllupsdag i august. Den feires på hytta, bare oss to. God mat, god drikke, ferie. Det blir fint.

__________________
I can be your astronaut if you want some space.
Damien Rice
Katinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-04-21, 10:31   #17
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.965
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan vil/ville du feire sølvbryllup?

Vi er fryktelig gode på å markere bryllupsdagen vår, og spiser middag på fiin restaurant hvert år. (I fjor rakk vi det akkurat før alt stengte ned.)

Vi har 15 års bryllupsdag i år, så vi har god tid på å planlegge, men jeg ser for meg en markering når vi kommer dit.

Da vi hadde 10 års bryllupsdag reiste vi tilbake til New York (som vi var der vi giftet oss), og på selve dagen hadde vi med oss ungene i sjømannskirken og spiste veldig fancy middag på restaurant vi 4. Det var en veldig fin dag, husker jeg. Og så la vi på med en ekstra giftering, så både mannen min og jeg har to. Vi tror ikke at vi skal gjenta det for hvert 10. år vi har vært gift.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 20-04-21, 10:46   #18
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.058
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan vil/ville du feire sølvbryllup?

Det er fortsatt noen år til, så innen det har vi så godt som voksne barn . Hvis vi ikke har fått gjort det før, hadde drømmen vært å reise tilbake til Italia, der vi var i tre uker før bryllupet vårt i 2010. Tok bryllupsreisen før bryllupet. Men lenge til, så hvem vet.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-04-21, 14:28   #19
Michelle
X First Lady
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.452
Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan vil/ville du feire sølvbryllup?

Vi dro sammen med et nært vennepar til Krakow og feiret der. Det ble 5 fine dager

__________________
De vennlige ord som sies i dag, kan bære frukt i morgen.

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-04-21, 15:29   #20
Isprinsessen
Vinter
 
Isprinsessen sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 3.812
Isprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvordan vil/ville du feire sølvbryllup?

Entusiasmen hos partner ved nettopp rund bryllupsdag sier meg at jeg ikke behøver å anstrenge meg for å feire sølvbryllup.

Isprinsessen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:25.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no