Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Økologisk og diettmat

Blir jeg slankere av dette?

Økologisk og diettmat Forum for diskusjoner om og deling av oppskrifter på diettmat og økologisk mat.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-11-13, 21:49   #21
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.890
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Blir jeg slankere av dette?

Jeg er større en HI, og kanskje mer aktiv. Jeg fryser og får hodepine av kun 1500 kcal om dagen. Og hadde ikke klart meg på det du nevner.

Jeg tror du ville være tjent med enkel kaloritelling en uke eller to. Det kan være en tankevekker. Prioriter grove kornprodukter og grønnsaker. De langsomme karbohydretene som er i grovt, gjør deg mett lengre, og gir stabilt blodsukker, som for meg gir mindre fysing på noe godt. Anbefaler lavkarboknekkebød med nøtteaktig smak til frokost og snacks. De lager du lett selv. Har du mulighet for å legge inn litt aktivitet før frokost og middag? Som å sykle eller gå helt eller delvis til jobb?

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-13, 22:00   #22
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.378
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Blir jeg slankere av dette?

Jeg syns heller ikke det er skrekkelig lite mat, men jeg syns det er svært ubalansert og rikt på raske karber. Man trenger ikke starte dagen med en diger frokost, noen trenger litt tid på å starte systemet. Jeg starter ofte med noe veldig lett (av og til en latte på lett), men følger opp med en frukt eller knekkebrød før lunsj. Poenget er jo å spise lett hele dagen, slik at man ikke overspiser ved måltidene.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-13, 22:01   #23
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Blir jeg slankere av dette?

Ikke brus til hverdags!

Jeg skal ikke vurdere mengden, men jeg fikk meg en vekker da jeg telte kalorier en uke. Og husk frukt, d-vitamin, kalsium og fisk.
Mer aktivitet, stram opp med styrketrening, 30 day shred eller noe annet du kan gjøre hjemme?

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-13, 22:03   #24
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.028
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Blir jeg slankere av dette?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jeg syns heller ikke det er skrekkelig lite mat, men jeg syns det er svært ubalansert og rikt på raske karber. Man trenger ikke starte dagen med en diger frokost, noen trenger litt tid på å starte systemet.

Det er jeg enig i, men ett knekkebrød og 1 brødskive før middag er ganske knapt totalt sett. Selvsagt kan man kompensere med mellommåltider om man liker det bedre enn å øke enkeltmåltidene.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-13, 22:03   #25
Levic
Bør lage seg en tittel selv
 
Levic sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nær Oslo
Innlegg: 2.801
Levic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Blir jeg slankere av dette?

Jeg har lastet ned ShapeUp nå. For en festlig liten app.. Ser jo alle kcal når man legger inn måltid. Genialt.

Jeg skal ned 4 kg "bare", men det er ikke bare.. Fryktelig vanskelig.

Jeg er fæl på å spise mye godt innemellom.. Ikke godteri eller søtt, men mye frukt, knekkebrød, en salt kjeks her og der, nøtter osv. Syns jeg går og spiser hele tiden.. Må nok redusere inntaket en smule.

__________________
Tripp 03, trapp 08, Crocs 12
Levic er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-13, 22:08   #26
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Blir jeg slankere av dette?

Jeg elsker grove tynne skiver med tunfisk, makrell i tomat eller peppermakrell. Supert til frokost, lunsj og kvelds.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-13, 22:09   #27
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.378
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Blir jeg slankere av dette?

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Det er jeg enig i, men ett knekkebrød og 1 brødskive før middag er ganske knapt totalt sett. Selvsagt kan man kompensere med mellommåltider om man liker det bedre enn å øke enkeltmåltidene.

Jupp, det er jeg enig i. Om man bare spiser en brødskive og et knekkebrød før middag er det lett å overspise. I tillegg er det lettere å lykkes om man begynner forsiktig og tar det gradvis. Skal man ned 10 kg bør man ta utgangspunt på å gå ned 0,5 kg i uka ca, og da justerer man kostholdet etterhvert.

Med appen My Fitness Pal kan man legge inn vekt, høyde og mål og finne ut hvor mange kalorier man bør ligge på om dagen for å nå det.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-13, 22:12   #28
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.905
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Blir jeg slankere av dette?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Med appen My Fitness Pal kan man legge inn vekt, høyde og mål og finne ut hvor mange kalorier man bør ligge på om dagen for å nå det.

Jeg er veldig fornøyd med den appen.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-13, 22:19   #29
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.890
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Blir jeg slankere av dette?

Fordelen med registrering er å finne en varig løsning, kanskje stramme inn en kort periode, for så å spise mer av det som er bra for deg.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-13, 08:46   #30
Levic
Bør lage seg en tittel selv
 
Levic sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nær Oslo
Innlegg: 2.801
Levic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Blir jeg slankere av dette?

Har begynt å bruke My Fitness Pal appen, og ser at jeg skal ligge på 1270 kcal om dagen. Har denne uka lagt inn alt jeg har spist, og ser at det er veldig passe for meg ihvertfall. Har faktisk rundt 100 kcal tilgode om kvelden. Håper denne hjelper meg ned de siste kiloene.

__________________
Tripp 03, trapp 08, Crocs 12
Levic er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:37.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no