Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Økologisk og diettmat

Hva kan jeg bake med kokosmel?

Økologisk og diettmat Forum for diskusjoner om og deling av oppskrifter på diettmat og økologisk mat.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-12-13, 18:17   #1
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Spørsmål

Hva kan jeg bake med kokosmel?

Dro med meg en pakke kokosmel fra helsekosten, først og fremst med tanke på Ruska sin bestevenninne som har cøliaki. Har så lyst til å lage kjeks eller en eller annen type julekake til henne når hun kommer i romjula.

__________________
En, to, tre, fire
What you give is what you get in return.

Sist redigert av Susse : 19-12-13 kl 19:19.
Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-13, 18:38   #2
Turban Smukk
sukk
 
Turban Smukk sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Innlegg: 4.476
Turban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva kan jeg bake med koksmel?

Jeg har ingen anelse, men jeg ville ha redigert overskriften (som var grunnen til at jeg sjekket tråden).

Turban Smukk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-13, 19:18   #3
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva kan jeg bake med koksmel?

Opprinnelig lagt inn av Turban Smukk, her.

Jeg har ingen anelse, men jeg ville ha redigert overskriften (som var grunnen til at jeg sjekket tråden).

Hahah, sånn går det når jeg bruker telefonen...

__________________
En, to, tre, fire
What you give is what you get in return.
Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-13, 20:26   #4
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.181
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva kan jeg bake med kokosmel?

Tror jeg har noen oppskrifter. Skal sjekke når ungene sover.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-13, 21:00   #5
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.181
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva kan jeg bake med kokosmel?

Det er veldig tørt og henger ikke bra sammen, men det skal hjelpe å tilsette egg. Har ikke prøvd selv da jeg foretrekker å bruke rismel, nøtter og bokhvetemel. Og så er det jo så dyrt!

Hadde visst bare oppskrift på brød og pannekaker, men her er ihvertfall en oppskrift på Gluten Free Coconut Chocolate Chip Cookies. Mange flere oppskrifter her.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-13, 09:20   #6
kamp
ASD
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.934
kamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva kan jeg bake med kokosmel?

Kokosmel er eneste melsort jeg tåler så det har jeg baket mye med. Det trengs veldig mye egg for å binde siden det er veldig tørt

Her er Mine favoritt oppskrifter:
Blåbær muffins
2,5 dl kokos mel
2,5 dl kokosmelk
1/2 ts natron
1/2 ts bakepulver
Saft fra en sitron
1 ts vanilje ekstrakt
12 egg
Blandes sammen til en røre
Rør så inn 3 dl blåbær

Stekes på 200grader i ca 25 minutter

Gresskar muffins
1 cup coconut flour
1 cup squash puree
3/4 cup coconut milk
12 eggs
1 tsp baking powder
1 ml all spice ( nellik)
2 ml tsp ground cloves ( alleånde)
1/4 tsp salt

Fordeles i muffins former og stekes i ca 25 min.

kamp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-13, 09:24   #7
Hot Lips
kissable
 
Hot Lips sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 3.694
Hot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva kan jeg bake med kokosmel?

Har ingen konstruktive forslag til hva du kan gjøre med kokosmelet, men kan tipse om at pikekyss er veldig populært hos småjenter, også de med cøliaki.

__________________

Hot Lips er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-13, 09:27   #8
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.392
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva kan jeg bake med kokosmel?

Her har du en rekke oppskrifter med kokosmel.

Kung Markatta

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-13, 18:54   #9
Nip
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 3.725
Nip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva kan jeg bake med kokosmel?

Bananbrød synes jeg er godt


http://ninabakke.blogspot.no/2013/12...r-og-melk.html

Nip er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-13, 21:28   #10
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva kan jeg bake med kokosmel?

Tusen takk for tips og nettlinker. Nå skal jeg prøve meg litt frem, har mandelmel også og ser at de er fine å kombinere.
Er vant med allergimat av diverse sorter,så dette skal jeg klare!

__________________
En, to, tre, fire
What you give is what you get in return.
Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-13, 19:48   #11
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva kan jeg bake med kokosmel?

Det ble nydelige cookies, ala Maryland inspirert av diverse oppskrifter. Bakt med kokos og mandelmel, meierismør,sukrin gold, vanilje,egg og hakkede mandler + bittelitt hakket steviasjokolade.

__________________
En, to, tre, fire
What you give is what you get in return.
Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-13, 20:45   #12
mamsen74
Aktiv
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Vestfold
Innlegg: 168
mamsen74 er litt kul
Standard

Sv: Hva kan jeg bake med kokosmel?

Hørtes gode ut. Har du oppskrift på ala Maryland?

mamsen74 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-13, 00:18   #13
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva kan jeg bake med kokosmel?

Opprinnelig lagt inn av mamsen74, her.

Hørtes gode ut. Har du oppskrift på ala Maryland?

Slumpet litt med utgangspunkt i flere oppskrifter, men sånn ca.
180 gr. kokosmel
100 gr. mandelmel
slump med vanilje
1 ts bakepulver
3 egg (store)
100 gr meierismør
en neve hakkede mandler
en halv plate hakket steviasjokolade
100 gr. Sukrin gold

Lot smøret stå ute under varmen fra kjøkkenlampa en stund før jeg bakte, så det ble skikkelig mykt. Så heiv jeg alt kjapt sammen med hendene.
Ble to plater. Må steke en god stund ca 15 min i min ovn på 180 grader, så stå på brett for å bli harde.

__________________
En, to, tre, fire
What you give is what you get in return.
Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:40.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no