Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Baneheia-dømt fikk julepermisjon … (TV2 Nettavisen)

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-01-07, 13:55   #1
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Spørsmål

Baneheia-dømt fikk julepermisjon … (TV2 Nettavisen)

http://www.nettavisen.no/innenriks/article879658.ece


Hva synes dere om dette da?

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-07, 13:57   #2
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.737
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Baneheia-dømt fikk julepermisjon...

Når jeg tenker på ofrenes familie blir jeg opprørt. Det er åpenbart at dette oppleves for tidlig for dem! Han har drept barna deres, for pokker!

På den annen side så vet vi jo ikke hva bakgrunnen for dette er. Jeg antar at det er mer til historien enn det som kommer frem i media...

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-07, 13:58   #3
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Baneheia-dømt fikk julepermisjon...

Det er nå 6,5 år siden Baneheia.. og i jula fikk han ene komme hjem på perm, i lokalsamfunnet.. Der familien til ofrene kan risikere å møte på han..

Nå har mora til en av de jentene gått til sak pga dette, fordi hun mener pårørende bør bli hørt i slike saker. Som etterlatt har hun ingen rett til å påklage permisjoner.

Jeg skjønner godt mora (og familien) også. Særlig fordi han har permisjon på hjemstedet der de bor. Men han ble jo ikke dømt til forvaring, og har da altså rett til permisjon om han oppfører seg bra i fengselet. Og dette er kanskje et ledd i å komme tilbake til samfunnet en gang?

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-07, 13:59   #4
amo
Bør lage seg en tittel selv
 
amo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.506
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Baneheia-dømt fikk julepermisjon...

Skjønner at det er frustrerende for de pårørende.
Det er mye jeg ikke skjønner når det gjelder psykratri og rettsvesenet i Norge, og så lenge rettsvesenet/fengselsvesenet forholder seg til gjeldene regler så står man ganske maktesløse.
Men jeg mener det er på tide med en gjennomgang av både psykratri og rettsvesen.

__________________
De tre håpefulle

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-07, 14:00   #5
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Baneheia-dømt fikk julepermisjon...

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Når jeg tenker på ofrenes familie blir jeg opprørt. Det er åpenbart at dette oppleves for tidlig for dem! Han har drept barna deres, for pokker!

På den annen side så vet vi jo ikke hva bakgrunnen for dette er. Jeg antar at det er mer til historien enn det som kommer frem i media...

Det må jo være en stor psykisk belastning å plutselig møte mannen som drepte datteren din på gata

Hun går vel til sak for å sette fokus på om etterlatte SKAL ha noe å si i slike permisjonssaker eller ikke.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-07, 14:04   #6
Mams
er grønn og fin.
 
Mams sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 13.044
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Baneheia-dømt fikk julepermisjon...

Kan vel egentlig ikke se at det er noe værre at han får 78 timers permisjon en at f.eks de dømte i Orderudsaken får flere dager julepermisjon (ekteparet Orderud hadde flere dager sammen i jula utenfor murene)

Mange vil kanskje mene at Baneheia saken er mye værre, men i begge tilfeller er det snakk om noen som er dømt for drap.

Synes mamma'n til det ene Baneheia offret gjør veldig mye bra, men synes vel kaskje at hun i dette tilfelelt går litt langt.
Skal alle som er pårørende i drapssaker bli oppringt for å komme med en uttalelse hvergang en dømt skal ha permisjon, må de ansette noen ektra personer.
Det er tross alt ikke akkurat snakk om noe som skjer veldig ofte, han fikk 78 timers permisjon eter at han har sittet ganske mange år i fengsel allerede.
Ikke minst for hans pårørende tror jeg permisjon er helt greit jeg. Har selv vært med på å besøke noen i fengsel og koselig er ikke akkurat noe av det første jeg tenker på.
For man må ikke oppi det hele glemme at han fortsatt betyr veldig mye for noen på utsiden. Det å kunne legge saken litt til side og bare være familie for noen timer må være deilig, spesielt for foreldrene.

__________________
Hvordan hybelkaniner formerer seg? De bestøver hverandre selvsagt.
Mams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-07, 14:08   #7
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Baneheia-dømt fikk julepermisjon...

Opprinnelig lagt inn av Mams, her.

Kan vel egentlig ikke se at det er noe værre at han får 78 timers permisjon en at f.eks de dømte i Orderudsaken får flere dager julepermisjon (ekteparet Orderud hadde flere dager sammen i jula utenfor murene)

Mange vil kanskje mene at Baneheia saken er mye værre, men i begge tilfeller er det snakk om noen som er dømt for drap.

Synes mamma'n til det ene Baneheia offret gjør veldig mye bra, men synes vel kaskje at hun i dette tilfelelt går litt langt.
Skal alle som er pårørende i drapssaker bli oppringt for å komme med en uttalelse hvergang en dømt skal ha permisjon, må de ansette noen ektra personer.
Det er tross alt ikke akkurat snakk om noe som skjer veldig ofte, han fikk 78 timers permisjon eter at han har sittet ganske mange år i fengsel allerede.
Ikke minst for hans pårørende tror jeg permisjon er helt greit jeg. Har selv vært med på å besøke noen i fengsel og koselig er ikke akkurat noe av det første jeg tenker på.
For man må ikke oppi det hele glemme at han fortsatt betyr veldig mye for noen på utsiden. Det å kunne legge saken litt til side og bare være familie for noen timer må være deilig, spesielt for foreldrene.

Jeg synes på en måte det er greit hun går til sak, for da får man satt fokus på akkuat dette.
Men jeg er også i tvil om pårørende bør han noe å si i permisjonssaker. Som etterlatt vil man vel sjelden synes det er ok at gjerningsmannen får permisjon?

Og det var jo ikke lange permisjonen, men likevel. Jeg skjønner godt at det er en påkjenning for de etterlatte. At fordi en drapsmann har vært flink i fengselet, får han fri. Kanskje hadde det vært bedre om han hadde permisjonen sin et annet sted en på hjemstedet?

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-07, 14:36   #8
Anda
Smugleser
 
Anda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.967
Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Baneheia-dømt fikk julepermisjon...

Jeg synes ikke etterlatte skal ha rett til å ha noen påvirkning på når/om dømte skal ha permisjon eller ikke fra fengselet. Regelverket i dag sier at det i en del tilfeller skal varsles om permisjon, og det synes jeg er tilstrekkelig.

Permisjoner fra fengsel kan skyldes en rekke forhold: høytid, familie, tannlegebesøk osv, og det bærer galt av sted om de som lider pga gjerningsmannens handlinger skal ha noe å si om slike permisjoner skal gis. Noen må gis på kort varsel, andre kan planlegges bedre. En ren antakelse fra min side, men jeg tror vel at offerets pårørende jevnt over ønsker at permisjoner overhodet ikke skal gis. Til tross for både grufulle og mindre grufulle handlinger så må dømte sosialiseres tilbake til samfunnet.

Det bør i stedet være et tilstrekkelig godt regelverk om når og på hvilke vilkår permisjoner kan gis, og de må ikke gis for tidlig under soningen. Varsling til pårørende kan også være et godt tiltak, slik at de mentalt kan forberede seg på et eventuelt treff.

__________________
Anda
- - - - -
Har Andungen fra '03 og Knøtto fra '06
Anda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-07, 14:45   #9
Ibidelma
sporadisk
 
Ibidelma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bodø
Innlegg: 3.750
Ibidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Baneheia-dømt fikk julepermisjon...

Jeg forstår at foreldrene kan bli veldig opprørte av dette. Men de hadde nok ikke gitt ham permisjon uten nøye vurdering.

__________________
"Langt langt borte, mye lenger enn du tror"
06 08
Ibidelma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-07, 14:48   #10
Carpe Diem
Bør lage seg en tittel selv
 
Carpe Diem sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 3.678
Carpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Baneheia-dømt fikk julepermisjon...

Forstår mammaen veldig godt. Det må være forferdelig å tenke på at man kan risikere å stå ansikt til ansikt med sitt barns mishandler og drapsmann.... Hver gang jeg tenker på denne saken, får jeg grøssninger....

På den andre siden, så tror jeg ikke noen pårørende noen gang kommer til å si "ja, nå er det ok at drapsmannen får permisjon!" Så da er det jo ikke noe poeng å ha en lov som overlater den avgjørelsen til andre enn fengselsvesenet/rettssysteme (slik som etter dagens lovgivning.)

Men, jeg kan aldri tenke meg at den Banehei-dømte var så veldig på farten under de timene med permisjon. Han har har jo et ansikt som de alle, aller fleste i Kristiansandsområdet kjenner veldig godt Han var nok stort sett hjemme med sine nærmeste, og holdt en lav profil vil jeg anta. Og for hans pårørende er jo det han gjorde også helt forferdelig og grusomt. De har også fått en livslang straff. De er nok fremdeles glad i han som en sønn uansett hva han har gjort...
Så lenge de drapsdømte skal tilbakeføres til samfunnet, så nytter det ikke å ha dem isolert 100 % i et fengsel i 16 år. De må jo holde en viss kontakt med samfunnet, hvis de skal klare seg bra og ikke ha økt risiko for nye lovbrudd etter endt soning....Det som er viktig, er at ettervernet til kriminelle av denne kaliberen må være velfungerene. Og de bør følges opp under permisjoner også.

__________________
x x x
Carpe Diem er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-07, 14:51   #11
Mams
er grønn og fin.
 
Mams sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 13.044
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Baneheia-dømt fikk julepermisjon...

Opprinnelig lagt inn av guniss, her.

Kanskje hadde det vært bedre om han hadde permisjonen sin et annet sted en på hjemstedet?

Selvsagt vil det være vondt for de som har mistet noen av sine nære og kjære å møte den som drepte personen. Har stor forståelse for det.
Men det blr jo helt feil om den dømte skal måtte ta permisjonen sin et annet sted en der han/hun har sine nære og kjære. Hva er vitsen med julepermisjon da?
Skal man tvinge de pårørende til den dømte til flytting om man vil at domfelte skal besøke de?

Det er to ofre i slike saker. De pårørende til den drepte og de pårørende til den dømte. Begge har krav på å bli tatt hensyn til, og jeg tror at i de fleste sammenhenger er det den dreptes pårørende som for omsorgen, mend den dømte sine pårørende blir mere uglesett.

__________________
Hvordan hybelkaniner formerer seg? De bestøver hverandre selvsagt.
Mams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-07, 15:16   #12
Anuk
Bør lage seg en tittel selv
 
Anuk sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.946
Anuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Baneheia-dømt fikk julepermisjon...

Opprinnelig lagt inn av Ladybug, her.

Forstår mammaen veldig godt. Det må være forferdelig å tenke på at man kan risikere å stå ansikt til ansikt med sitt barns mishandler og drapsmann.... Hver gang jeg tenker på denne saken, får jeg grøssninger....

På den andre siden, så tror jeg ikke noen pårørende noen gang kommer til å si "ja, nå er det ok at drapsmannen får permisjon!" Så da er det jo ikke noe poeng å ha en lov som overlater den avgjørelsen til andre enn fengselsvesenet/rettssysteme (slik som etter dagens lovgivning.)

Veldig enig i dette.

Jeg skjønner jo at det er vondt og vanskelig for de pårørende, men samtidig ser jeg ikke at de pårørende skal ha noe å si for hvordan straffen skal gjennomføres.

En straff er ikke bare hevn. Man må også tenke på at dette mennesket skal ut i samfunnet igjen og fungere på en normal måte. Det aller viktigeste er vel at han ikke gjør noe tilsvarende igjen en gang i framtida? Og da må man kanskje tenke på rehabiliterngen til samfunnet også?

Anuk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-07, 15:33   #13
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.817
Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Baneheia-dømt fikk julepermisjon...

Jeg forstår denne moren så utrolig godt, men i hennes situasjon er man vel neppe nøytral nok til å veie begge parters sak opp mot hverandre.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-07, 19:36   #14
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Baneheia-dømt fikk julepermisjon...

Opprinnelig lagt inn av Mams, her.

Det er to ofre i slike saker. De pårørende til den drepte og de pårørende til den dømte. Begge har krav på å bli tatt hensyn til, og jeg tror at i de fleste sammenhenger er det den dreptes pårørende som for omsorgen, mend den dømte sine pårørende blir mere uglesett.

Og jeg er enig..
Men noen ganger synes jeg vi har et system som tar mer hensy til de dømte enn til de etterlatte ..

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-07, 22:49   #15
Davina
Nybegynner
 
Davina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 20
Davina har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Baneheia-dømt fikk julepermisjon … (TV2 Nettavisen)

Var om dette på 17.30 på P4 i går. Er enig med mange av innleggene her om at også dømte trenger sosialisering og å få treffe sine nærmeste og alt det der, men når forsvarsadvokaten sier " det er tydelig at mor her ikke tenker på andre enn seg selv, hva med foreldrene til denne staakars gutten, de ønsker jo å treffe sin sønn" da blir jeg provosert Tror mamman til stine Sofie gjerne skulle ha truffet henne også... Grrr - drittadvokat!!

Davina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-07, 22:54   #16
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.082
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Baneheia-dømt fikk julepermisjon … (TV2 Nettavisen)

Jeg synes godt de kan ta en prinsippsak på hvorvidt pårørende til ofrene skal få uttale seg, det jeg derimot har problemer med er tabloidifiseringen (nytt ord?) av saken med å dra inn en av dem som er dømt i Baneheia-saken som eksempel.
Det er en ufin måte å skape blest om det hele på.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-07, 22:56   #17
Ibidelma
sporadisk
 
Ibidelma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bodø
Innlegg: 3.750
Ibidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Baneheia-dømt fikk julepermisjon … (TV2 Nettavisen)

Var debatt på Tabloid ikveld...
Hun moren til Andersen var jo helt bak mål!!! Sa at Ada, moren til Stine Sofie bare gikk ut i media for å markedsføre stiftelsen sin....
Makan på frekkhet!! Ada får AAAAAALDRI se datteren sin igjen, og hun kjemper for at dette ikke skal skje igjen! Moren til Andersen uttrykte seg så lite reflektert og voksen at det var til å gråte av!! Hun nesten skitkastet om Ada. Makan på lite forståelse skal man lete lenge etter.....

__________________
"Langt langt borte, mye lenger enn du tror"
06 08
Ibidelma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-07, 23:00   #18
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.082
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Baneheia-dømt fikk julepermisjon … (TV2 Nettavisen)

Opprinnelig lagt inn av smurfine, her.

Var debatt på Tabloid ikveld...
Hun moren til Andersen var jo helt bak mål!!! Sa at Ada, moren til Stine Sofie bare gikk ut i media for å markedsføre stiftelsen sin....
Makan på frekkhet!! Ada får AAAAAALDRI se datteren sin igjen, og hun kjemper for at dette ikke skal skje igjen! Moren til Andersen uttrykte seg så lite reflektert og voksen at det var til å gråte av!! Hun nesten skitkastet om Ada. Makan på lite forståelse skal man lete lenge etter.....

Jeg skjønner godt at hun oppførte seg som hun gjorde. Her blir hennes sønn uthengt og brukt som "et eksempel" i en "prinsippsak", ikke det at jeg forsvarer hennes sønn på noen som helst måte, og alle andre skal få uttale seg utenom henne? Damen har holdt godt kjeft i 6,5 år, det er klart det renner over for henne også.
Og det er ikke bare bare å plutselig sitte der i tv-debatt på direkten altså. Kroppsholdningen til han der advokaten kan vi ta en annen diskusjon på.

:hvorforialledagerengasjererjegmegislikesaker?:

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-07, 23:04   #19
Pippilotta
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Baneheia-dømt fikk julepermisjon … (TV2 Nettavisen)

Jeg har faktisk NULL forståelse for hun der Andersen. Hadde jeg hatt en sønn som voldtok og drepte barn, så hadde jeg innsett realiteten; han har ikke noe ute i det fri å gjøre- uansett hvor hardt det tapet hadde vært. Jeg hadde nok ikke vært mindre glad i han for det, men de etterlatte skulle fått slippe å se han vandrende rundt. Når han en gang slapp fri, hadde vi flytta LANGT vekk. Om jeg hadde greid å tilgi min egen sønn noe slikt.
Men så er jeg jo bitter og.

  Svar med sitat
Gammel 30-01-07, 23:20   #20
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe
 
SpetakkelRandi sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Innlegg: 9.985
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Sv: Baneheia-dømt fikk julepermisjon … (TV2 Nettavisen)

Syns det er forkastelig. Norge er altfor snill mot innsatte i fengsel. det er jo som å være på feriekolloni forsvingene.. *æsj*

__________________
2003-2008


SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:02.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no