Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Advarer mot trampoliner (Fvn.no)

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-02-07, 22:55   #21
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Advarer mot trampoliner (Fvn.no)

Opprinnelig lagt inn av Michayla, her.

Vi har trampoline og med strenge regler.
Det snodige er at sommeren vi fikk trampolinen så brakk eldste armen, men ikke på tramplinen.

Han hoppet ned fra en 30 cm høyde og landet feil oppå armen.
Et stygt brudd.
Da jeg leste journalen hans sto det at det var trampoline ulykke.
Ingen hadde spurt oss om hvordan dette skjedde.

Da sa jeg klart ifra at det IKKE var trampoline.
Så jeg lurer egentlig på hvor mange av disse "registrerte" ulykkene er reelle.
Han legen så det ut som om han ikke trodde på oss.
Hallo... tar det som en selvfølge at det er fra trampoline er drøyt.

Jeg spurte dem også, stor del av skadene er utenfor trampolinen.
Altså de detter ned fra den og skader seg på bakken, de klarter utenfor sikkerhetsnettet og ramler ned og at de hopper på en trampoline uten nett og hopper dermed utenfor.
Og de skadene som er på selve trampolinen var ofte at det var et annet barn som landet oppå benet/armen etc...

Det står faktisk på bruksanvisning at det skal KUN 1 person på den om gangen og at det ikke skal hoppes på når den er våt.

Naboene her har opp til 6 stk på om gangen med vannspreder under.
1 av disse ungene brakk armen ifjor sommer, ved at han havnet under en annen.

Hvis man bruker trampolinen med vett og har strenge regler og ser på mens barna hopper, så mener jeg at det ikke er farligere enn å sykle, klatre i trær eller klatrestativer.

Trodde det var en selvfølge å ha nett rundt jeg da.

Er du en av mine ukjente naboer?
Høres ut som min nabo - i tillegg fikk ungene knyte et tau tvers over trampolinen - mens de hoppet
I fjor stod trampolinen under en meter med snø, duken lå helt i bakken. Den ble satt opp igjen!
Jeg er redd for at den ryker den dag.Mine unger får ikke lov til å hoppe der i det hele tatt

Opprinnelig lagt inn av kisha, her.

Naboens døde etter all snøen.

Men det kommer sikkert en ny.

gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-07, 03:22   #22
Michayla
Nysgjerrig
 
Michayla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Vestfold
Innlegg: 2.456
Michayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Advarer mot trampoliner (Fvn.no)

Opprinnelig lagt inn av gullet, her.

Er du en av mine ukjente naboer?
Høres ut som min nabo - i tillegg fikk ungene knyte et tau tvers over trampolinen - mens de hoppet
I fjor stod trampolinen under en meter med snø, duken lå helt i bakken. Den ble satt opp igjen!
Jeg er redd for at den ryker den dag.Mine unger får ikke lov til å hoppe der i det hele tatt


Hehe, ikke helt, men nabobyen.
Naboene her tar den inn tidlig høst hvert år.
De hopper tau inne denne også, samt sparker fotball, leker med vannslangen etc, slår saltoer, ja med andre ord det er frie tøyler og ingen voksne å se.

__________________
•·.·´¯`·.·• •·.·´¯`·.·•

´*•.¸(*•.¸Gutt 99-01 og 03¸.•*´)¸.•*´
Michayla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-07, 09:08   #23
Mamma Rosa
strikker
 
Mamma Rosa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 3.811
Mamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Advarer mot trampoliner (Fvn.no)

Opprinnelig lagt inn av Michayla, her.

Hvis man bruker trampolinen med vett og har strenge regler og ser på mens barna hopper, så mener jeg at det ikke er farligere enn å sykle, klatre i trær eller klatrestativer.

Trodde det var en selvfølge å ha nett rundt jeg da.

Signerer.
Nett er en selvfølge, og kun 1 person om gangen!
Skikkelig bra trim er det.

__________________
Hører du det nok, så tror du på det.
Mamma Rosa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-07, 09:10   #24
Olympia
ræv med ører
 
Olympia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.944
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Sv: Advarer mot trampoliner (Fvn.no)

Er det virkelig mange som bruker trampolinen så ansvarsbevisst? (FP gjenspeiler nok ikke samfunnet, men det visste vi jo allerede )

Greit at de fleste har nett rundt nå, men bare en av gangen og ikke noen stunts er noe jeg føler de allerfærreste holder seg til. Dessverre.

__________________
-lost behind where all things fall-


Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-07, 09:25   #25
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.122
Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Advarer mot trampoliner (Fvn.no)

Ser fortsatt mange trampoliner som ikke har nett eller står farlig nærme vei eller skråninger etc.

Junior har en hamburger(oppblåsbar) trampoline og den får det bare være en på uansett av gangen.

Trampoline kan være god trening for både store og små.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-07, 09:36   #26
Michayla
Nysgjerrig
 
Michayla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Vestfold
Innlegg: 2.456
Michayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Advarer mot trampoliner (Fvn.no)

Ja, det er mange grusomme plasseringer av trampolinen, samt uten nett.
Aner ikke hva slagt unnskyldninger folk har til å bruke den uten nett og ikke plassere den på sikret grunnlag /sted.

Desverre ser jeg altfor mange som ikke følger med barna sine på trampolinen.
Guttene blir stadig invitert til kamerater og venninner for å hoppe, men det får de ikke lov til da de har sin egen hvor jeg og gubben har kontroll.
Naboene har desverre altfor avslappet forhold til bruken av dette apparatet.

__________________
•·.·´¯`·.·• •·.·´¯`·.·•

´*•.¸(*•.¸Gutt 99-01 og 03¸.•*´)¸.•*´
Michayla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-07, 09:45   #27
vimjer
Tante Sofie
 
vimjer sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.632
Blogginnlegg: 6
vimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Advarer mot trampoliner (Fvn.no)

Opprinnelig lagt inn av Olympia, her.

Er det virkelig mange som bruker trampolinen så ansvarsbevisst? (FP gjenspeiler nok ikke samfunnet, men det visste vi jo allerede )

Greit at de fleste har nett rundt nå, men bare en av gangen og ikke noen stunts er noe jeg føler de allerfærreste holder seg til. Dessverre.

Nei, det er ikke alle som bruker trampolinen så ansvarsbevisst som det fremkommer her.
Hos oss er det alltid flere som hopper sammen. Jeg vet rett og slett ikke om den hadde vært særlig interessant dersom de måtte vente på tur, i alle fall ikke i forhold til de større barna.
Vi har hatt vår trampoline i åtte år, og da den ble nedpakket i høst synes jeg den så litt sliten ut. Såpass sliten at jeg ikke vil sette den opp flere ganger.

En sommer uten trampoline synes jeg høres veldig greit ut.
Ikke fordi den rent estetisk skjemmer hagen, (det er "utelekerommet" i alle fall) men fordi jeg ikke alltid har kontroll med aktiviteten på den, og det er ikke tilfredsstillende.

vimjer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-07, 11:04   #28
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.671
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Advarer mot trampoliner (Fvn.no)

Min fysisk fostringslærer på høyskolen som også er på en barneskole sa hun hadde opplevd stor bedring i den motoriske ferdigheten hos barn som hadde tilgang til trampoline hjemme. Hun var kjempeglad for alle trampolinene som er ute og går. Så lenge det gjøres sikkerhetsmessig rett.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-07, 11:50   #29
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Advarer mot trampoliner (Fvn.no)

Opprinnelig lagt inn av Isolde, her.

Min fysisk fostringslærer på høyskolen som også er på en barneskole sa hun hadde opplevd stor bedring i den motoriske ferdigheten hos barn som hadde tilgang til trampoline hjemme. Hun var kjempeglad for alle trampolinene som er ute og går. Så lenge det gjøres sikkerhetsmessig rett.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-07, 14:34   #30
Mamma Rosa
strikker
 
Mamma Rosa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 3.811
Mamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Advarer mot trampoliner (Fvn.no)

Opprinnelig lagt inn av Olympia, her.

Er det virkelig mange som bruker trampolinen så ansvarsbevisst?

Vi gjør det. Jeg er streng og passer på.
De må spørre om å få lov til å hoppe, slik at jeg vet at de går på.
De har klokke som gir de 5 minutter hoppetid av gangen.

Jeg tror jeg er den eneste i nabolaget som har regler...

Det var derfor vi kjøpte selv, vi så hvor uansvarlige andre foreldre var i forhold til dette.
Trampoline uten nett inntill hushjørner, trestubber osv..


Det merkelig er jo at alle barna vil være her og hoppe, rett og slett fordi de får hoppe i fred, i hele 5 minutter,
uten å bli skviset ut pga større/voldsomme unger.

Vi har klart å gjennomføre alle reglene som er satt.
Dersom jeg må gi mer enn en advarsel låses trampolina med hengelås.
Vi låser også trampolina hver kveld, og når vi reiser bort,
slik at ingen andre barn kan hoppe mens vi er borte.
Den er låst så lenge det er vått/regner.
Vi pakker også sammen hele når vinteren nærmer seg og legger den på loftet, slik at den ikke blir ødelagt.
(Vi har den stående rett utenfor verandaen, så jeg sitter og ser på når de hopper.)

Det er faktisk mulig om man bare prøver.

__________________
Hører du det nok, så tror du på det.
Mamma Rosa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-07, 14:35   #31
Mamma Rosa
strikker
 
Mamma Rosa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 3.811
Mamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Advarer mot trampoliner (Fvn.no)

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Var det så mye å himle over?

__________________
Hører du det nok, så tror du på det.
Mamma Rosa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-07, 16:40   #32
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Advarer mot trampoliner (Fvn.no)

Ja, det er noe å himle over.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-07, 16:50   #33
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Advarer mot trampoliner (Fvn.no)

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Ja, det er noe å himle over.

Så ordknapp du er, er det ikke godt å si nøyaktig hva du himler over.
Det er vel ikke akkurat brainstorming å se at trampolinebruk kan bedre motoriske ferdigheter hos barn.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-07, 17:03   #34
m|nken
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.429
m|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Advarer mot trampoliner (Fvn.no)

Opprinnelig lagt inn av Isolde, her.

Min fysisk fostringslærer på høyskolen som også er på en barneskole sa hun hadde opplevd stor bedring i den motoriske ferdigheten hos barn som hadde tilgang til trampoline hjemme. Hun var kjempeglad for alle trampolinene som er ute og går. Så lenge det gjøres sikkerhetsmessig rett.

Min svigermor som er fysioterapeut fraråder trampoliner. Hun mener at senskadene/virkningene etter trampolinebruk er for lite dokumentert til at hun vil anbefale det. Når man hopper på en trampoline vil man ved hvert hopp utsette ryggsøylen for forskyvninger/press som ikke er bra.

Har en venninne som jobber som massasjeterapeut, hun er helt enig med svigers i dette.

m|nken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-07, 17:04   #35
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Advarer mot trampoliner (Fvn.no)

Opprinnelig lagt inn av m|nken, her.

Min svigermor som er fysioterapeut fraråder trampoliner. Hun mener at senskadene/virkningene etter trampolinebruk er for lite dokumentert til at hun vil anbefale det. Når man hopper på en trampoline vil man ved hvert hopp utsette ryggsøylen for forskyvninger/press som ikke er bra.

Har en venninne som jobber som massasjeterapeut, hun er helt enig med svigers i dette.

Det tror jeg godt kan stemme, jeg har også hørt leger og fysioterapeut si det (en massasjeterapeut har vel ikke like store forutsetninger for å uttale seg) men det motsier ikke at det bedrer motoriske ferdigheter uansett. Jeg var konkurranseturner, og det er klart at det er harde belastninger på kroppen.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-07, 17:18   #36
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Advarer mot trampoliner (Fvn.no)

Opprinnelig lagt inn av m|nken, her.

Min svigermor som er fysioterapeut fraråder trampoliner. Hun mener at senskadene/virkningene etter trampolinebruk er for lite dokumentert til at hun vil anbefale det. Når man hopper på en trampoline vil man ved hvert hopp utsette ryggsøylen for forskyvninger/press som ikke er bra.

Har en venninne som jobber som massasjeterapeut, hun er helt enig med svigers i dette.

Alt med måte, selvfølgelig, men ellers så kan jeg ikke skjønne dette. Når man hopper på trampoline så blir jo hvert hopp dempet mye mer enn når man hopper på asfalt. Jeg tror rett og slett ikke filla på det.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-07, 17:18   #37
m|nken
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.429
m|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Advarer mot trampoliner (Fvn.no)

Opprinnelig lagt inn av lykkeliten02, her.

Det tror jeg godt kan stemme, jeg har også hørt leger og fysioterapeut si det (en massasjeterapeut har vel ikke like store forutsetninger for å uttale seg) men det motsier ikke at det bedrer motoriske ferdigheter uansett. Jeg var konkurranseturner, og det er klart at det er harde belastninger på kroppen.

Massasjeterapeuten lærte dette da hun utdannet seg. Jeg tror forøvrig at som turner har man bedre sjangser til å ta vare på ryggen enn barn har fritt ute i hagen.

Jeg er ikke uenig at det gjerne forbedrer barns motoriske ferdigheter, men jeg blir veldig betenkt når utdannet personale ved høyskoler anbefaler dette uten og tenke/informere om risikoene.

m|nken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-07, 17:20   #38
m|nken
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.429
m|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Advarer mot trampoliner (Fvn.no)

Opprinnelig lagt inn av esme, her.

Alt med måte, selvfølgelig, men ellers så kan jeg ikke skjønne dette. Når man hopper på trampoline så blir jo hvert hopp dempet mye mer enn når man hopper på asfalt. Jeg tror rett og slett ikke filla på det.

Nå skal jeg ikke gå i detaljer på hvorfor hun mente dette, da jeg ikke husker helt konkret hva hun sa. Men hun mente at ryggsøylen ble utsatt for "støt" ved hvert hopp, som kanskje ikke er så bra på sikt.

Man kan vel ikke sammenligne hopp på asfalt og hopp på trampoline? Man får jo gjerne mye større høyde ved hopp på trampoliner.

m|nken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-07, 18:11   #39
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.671
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Advarer mot trampoliner (Fvn.no)

Hun kan jo anbefale oss det så mye hun vil uten at det vil ha så mye å si for utdannelsen vår. Vi vil uansett ikke ha trampoline på uteplassen i barnehagen.

men hun såg like vel at veldig mange av de som hadde trampoline hjemme låg motorisk foran de andre i de første årene på barneskolen. men at det jævnet seg litt ut etter dette

hun kan jo ikke utale seg om noe en fysioterapaut lærer på etterutdanning. Hun kan bare utale seg ut etter hva hun ser på elevene sine.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-07, 18:37   #40
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Advarer mot trampoliner (Fvn.no)

Staten skulle faktisk sponset alle småbarnsfamilier med trampoliner. Hvordan skal barn ellers bedre sine motoriske ferdigheter.


Sist redigert av Skremmern : 10-02-07 kl 19:07.
Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:10.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no