Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Gruffetråden 13

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Lukket tråd
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-01-23, 10:57   #821
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.337
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråden 13

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Det betinger jo at man bor et sted der Finn faktisk funker.

Det gjør det. Jeg er heldig sånn.

Madicken er ikke aktiv  
Gammel 29-01-23, 11:06   #822
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.380
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gruffetråden 13

Jeg gir stort sett bare bort. Har bruktbutikk nær og Hjelp oss å hjelpe i sentrum.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv  
Gammel 29-01-23, 11:45   #823
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden 13

Finn er ikke alltid lett når man skal gi bort heller. Folk er ekstremt rare. Jeg skulle gi bort en seng en gang. Brukt halvannet år, god stand. Var ei som var interessert - hun lurte på om jeg kunne ta den tilbake om hun ikke synes den var noe god. Vi har heldigvis en bruktbu på gjenvinningsstasjonen (men de som skal bruke den må jo ha tilgang på bil for å frakte det ut).

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv  
Gammel 29-01-23, 12:04   #824
Kaija
WF: Sausnebbet
 
Kaija sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.844
Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråden 13

Tillater meg å gruffe over eget rot og mangel på ork og initiativ til å få orden på det. Er sliten i hodet og inn til beinet, selv om jeg er sykmeldt og hjemme mesteparten av tiden. Prøver å ta en ting av gangen, og være glad for det jeg får gjort, og noe blir jo bedre, men usj likevel. Og jeg har en sånn sosial kontakt-sperre for Finn, så foreløpig har ikke noe havnet der. Kommer vel dithen engang også. Jaja.

Min egentlige gruff i dag er hvordan bilselgere oppfører seg. Eksmann ble med meg for å se på biler i diverse bilbutikker. Det var helt snodig hvordan alle selgerne konsekvent henvendte seg til ham. Greit nok i første butikk, der han gikk foran inn. Da var det forståelig at de startet slik, men vi sa fra at det var jeg som skulle ha bil, ikke han. Og at de måtte snakke med og til meg, og likevel fortsatte de å snakke til ham og overse meg. Det ble nesten komisk i den siste butikken. Etter hvert sa jeg temmelig tydelig. -Det er jeg som skal ha bil. Han er bare med som vedheng. Han skal ikke ha bil, så det er meg du må snakke til. Holdt nesten på å peke på selgeren og så dobbeltpeke på øynene mine, sånn for å understreke hvor blikk og oppmerksomhet burde holde seg, men lot det være. Makan til uhøflig oppførsel, altså.
Selgeren fortsatte å snakke til eksen, og eksen presiserte at:-Nå må du snakke til hun som skal ha bil. Det hjalp til slutt, når eksen tok en dotur.

Kaija er ikke aktiv  
Gammel 29-01-23, 12:11   #825
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.445
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gruffetråden 13

Kaija, sånn var det da vi kjøpte bil også. Jeg dro med eksen (den gang gubben) til forhandleren, diskuterte med selger, forhandlet pris med sjefen hans og avtalte leveringen. Da vi hentet bilen og selger skulle vise oss alt inni så åpnet han framdøra for eksen, mens jeg ble henvist til baksetet.

Ellers kan jeg anbefale Fiks ferdig på Finn. Da slipper du all kontakt med kjøpere. De legger inn et bud og betaler samtidig inn både kjøpesummen og for frakt. Aksepterer du budet så får du tilsendt etikett til pakka på epost. Pengene får du når mottaker har fått pakka.

Timar er ikke aktiv  
Gammel 29-01-23, 12:39   #826
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.112
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråden 13

Vi har en ryddesjau-gruppe på facebook der det kun er lov å gi bort ting, og jeg syns det funker fint, for da er det ikke noe forhandlinger, og man kan sende melding med de som er først og avtale sette ut på trappa etc. Lite fuss. Hvis ingen interesse, så er det vel loppis eller kaste?

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv  
Gammel 29-01-23, 13:01   #827
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.528
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråden 13

Har også sånn opplevelse ved kjøp av bil ja. De henvendte seg utelukkende til mannen. Vel fint det, så var det tid for å prøvekjøre og mannen tok ikke førersete nei. Høygravide meg gjorde det. Siden mannen faktisk ikke hadde førerkort. Paff selger.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv  
Gammel 29-01-23, 13:10   #828
Kaija
WF: Sausnebbet
 
Kaija sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.844
Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråden 13

Skjønner ikke at bilselgere tør å oppføre seg sånn, jeg. Vil de ikke selge bil da? Det var et par steder jeg ikke hadde lyst å komme tilbake til, rett og slett.

Fiks ferdig hørtes behagelig kontaktfritt ut. Takk for forklaring.

Kaija er ikke aktiv  
Gammel 29-01-23, 13:12   #829
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.422
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden 13

Jeg gruffer i grunnen aldri over været, men i dag gjør jeg faktisk det. Det får da være måte på. På en søndag. INGENTING å finne på, jeg kjeder meg ihjel.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv  
Gammel 29-01-23, 13:52   #830
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.763
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden 13

Vi har øvelseskjørt i drittværet, jeg og yngste sønn. Det var ikke gruff, men fint.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv  
Gammel 29-01-23, 13:57   #831
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.422
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden 13

Kan liksom ikke det heller. Ikke har jeg lappen, og hun som er i alderen til det er på jobb. Jeg baker foccacia.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv  
Gammel 29-01-23, 14:04   #832
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.528
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråden 13

Vi startet dagen med å dra trøtte unger ut av senga for frokost nå før gudstjeneste. Yngste skulle synge. Eldste nå krysse av på minst 8 siden han er konfirmant.

It i ruskeværet og bli våte.

Vel hjemme gikk mannen ut og er ute enda. Litt opprydding, åpne tette sluk og sikre for uværet i natt.det regner katter og hunder og vaskebøtter så det er dammer og oversvømmelser over alt.

Jeg sitter inne, glad for at huset er tett. Og planlegger konfirmasjon.

Men gruff, det er været.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv  
Gammel 29-01-23, 14:05   #833
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.509
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden 13

Hm. Det været skal komme hit i morgen. Med snø……

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv  
Gammel 29-01-23, 14:24   #834
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.112
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråden 13

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Jeg gruffer i grunnen aldri over været, men i dag gjør jeg faktisk det. Det får da være måte på. På en søndag. INGENTING å finne på, jeg kjeder meg ihjel.

Du får rydde.
Selv lager jeg vaffelrøre.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv  
Gammel 29-01-23, 17:26   #835
sindrome
Boler'o?
 
sindrome sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
Innlegg: 6.462
sindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Gruffetråden 13

Jeg har for mye MÅ i livet mitt. Jeg skal kvitte meg meg med en del av det, men det vil ta et år før jeg er "fri". Så nå sitter jeg her med regnskap og skal få det til å gå opp. Kranglet med alle jentene mine har jeg også, enda vi har hatt det veldig hyggelig så langt i år. Vil bare kunne legge meg i fosterstilling og slappe av i 2 uker, for å få mentalt overskudd. Tror det er det jeg mangler.

__________________
Storesøster '05 og Lillesøstrene '08

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv  
Gammel 29-01-23, 17:27   #836
sindrome
Boler'o?
 
sindrome sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
Innlegg: 6.462
sindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Gruffetråden 13

For mye MÅ er forresten grunnen til at jeg ikke har fått ryddet og vasket huset sånn jeg egentlig ville ha gjort det. #gruff

Skal bli bedre på å innse egne begrensninger. Veldig voksent!

__________________
Storesøster '05 og Lillesøstrene '08

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv  
Gammel 29-01-23, 20:13   #837
Nera
Pandemonium
 
Nera sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 6.993
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Gruffetråden 13

Treningsverk i hele kjernemuskulaturen. 48 timer etter trening er verst, så i morgen bør ingen forvente at jeg snur meg raskt.

__________________
There's a fine line between wrong and visionary. Unfortunately, you have to be a visionary to see it.
2009 2012
Nera er ikke aktiv  
Gammel 29-01-23, 23:46   #838
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.699
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråden 13

Reima til Fitbiten min røk, selvsagt ikke den jeg har ekstra til

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv  
Gammel 30-01-23, 07:13   #839
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.699
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråden 13

Brøytebilen som rydder/skraper snø kl. 0400 om natta.... Og de holdt på lenge. Sovnet sikkert rundt 30 minutter før klokka ringte. Trøtt. Dette kan bli en lang dag.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv  
Gammel 30-01-23, 07:45   #840
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.829
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden 13

Livet. :

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv  
Lukket tråd


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:22.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no