Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Absolutt siste episode av SOA

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-02-15, 20:42   #21
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Absolutt siste episode av SOA

Jeg fikk overhodet ikke noe Jesus-følelse av slutten. Jeg fikk mer en følelse av at Jax endelig følte han tok en bra og endelig avgjørelse og ble "fri", at dette VILLE han, at det var til det beste for både ham og sønnene hans.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-15, 21:05   #22
MegaMie
Multitaskingmaniac
 
MegaMie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Ut mot havet
Innlegg: 4.157
Blogginnlegg: 162
MegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Absolutt siste episode av SOA

Opprinnelig lagt inn av Dixie Diner, her.

Jeg fikk overhodet ikke noe Jesus-følelse av slutten. Jeg fikk mer en følelse av at Jax endelig følte han tok en bra og endelig avgjørelse og ble "fri", at dette VILLE han, at det var til det beste for både ham og sønnene hans.

Jepp, det beskriver hvordan jeg også opplevde det.

__________________
Stor 07 Mellom 09 Mini 13
MegaMie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-15, 21:28   #23
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.741
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Absolutt siste episode av SOA

Jeg gikk lei volden i sesong fire.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-15, 21:51   #24
Bille
Sånn passe sane
 
Bille sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.933
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Absolutt siste episode av SOA

Såeh.. Anbefales eller ikke?

__________________
07, 09, 13
Bille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-15, 21:54   #25
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.496
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Absolutt siste episode av SOA

Anbefales. Jeg er bare på sesong fire da. Er ikke lei enda.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-15, 22:02   #26
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.104
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Absolutt siste episode av SOA

Vi har akkurat hatt maraton med start på sesong 1 og så siste episoden på mandag. Jeg anbefaler serien, ble ikke lei. Er likevel enig i at de første sesongene var litt bedre, var mer humor og handling liksom, men alt i alt så var dette en kul serie.

Jeg syns det var alt for mye vold jeg da, men jeg overlevde.

Egentlig skulle jeg ønske at Jax utviklet seg litt mer i løpet av serien. Jeg syns ikke han prøvde noe særlig på å skikke seg, og at det var en litt billig løsning. Jeg tror han hadde sett for seg slutten sånn, i og med alle forberedelsene han gjorde. Så da ble han egentlig litt stakkarslig, og det var litt dumt syns jeg.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 19-02-15, 08:26   #27
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.880
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Absolutt siste episode av SOA

Dixie, eller nokon andre, kan du legge inn ei superkort oppsummering med spoil?

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-15, 17:01   #28
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.880
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Absolutt siste episode av SOA

No har eg også sett og siste sesongen var jo den beste! Heilt rått og slutten var heilt perfekt.

Men det var ein ting eg ikkje forsto. Då dei hadde Forum sa Jax at han ville ei uskreven lov skulle endrast. Men eg fikk aldri med meg kva lov det var? Nokon som fikk med seg det?

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-15, 17:51   #29
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Absolutt siste episode av SOA

Begynner å bli ei stund siden jeg så siste sesong/episode nå

Kjenner jeg saaavner SOA

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-15, 20:23   #30
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.496
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Absolutt siste episode av SOA

Opprinnelig lagt inn av Tussa, her.


Men det var ein ting eg ikkje forsto. Då dei hadde Forum sa Jax at han ville ei uskreven lov skulle endrast. Men eg fikk aldri med meg kva lov det var? Nokon som fikk med seg det?

Det var at svarte skulle kunne bli medlemmer i alle avdelinger av gjengen, tror jeg?

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-15, 15:17   #31
Shane
Erfaren
 
Shane sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 894
Shane er populærShane er populærShane er populær
Standard

Sv: Absolutt siste episode av SOA

Opprinnelig lagt inn av Neket, her.

Det var at svarte skulle kunne bli medlemmer i alle avdelinger av gjengen, tror jeg?

Det stemmer

Elsker den serien, og gråt floder de to siste sesongene

Shane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-15, 15:59   #32
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Absolutt siste episode av SOA

Opprinnelig lagt inn av Neket, her.

Det var at svarte skulle kunne bli medlemmer i alle avdelinger av gjengen, tror jeg?

Det var det ja

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-15, 09:27   #33
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.880
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Absolutt siste episode av SOA

Aha, då var eg litt meir med. Hadde tenkt det var noko litt meir "saftig".

I går såg vi ferdig Narcos forresten, trur det er noko av det beste eg har sett på tv.

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-16, 07:07   #34
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.972
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Absolutt siste episode av SOA

Jeg er egentlig en sånn som syns kjendiser skal få være i fred, men når man møter på en fra favorittserien over alle serier, da måtte jeg bare ta bilde.

Holdt på å be han hilse til Jax!

Vedlagte bilder
Filtype: jpg IMG_8963.JPG (249,3 KB, 58 visninger)
Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-16, 16:35   #35
~TM~
trøtt
 
~TM~ sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.753
Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Absolutt siste episode av SOA

Kult!

__________________
Storebror '02 og Lillebror '07.

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-16, 18:07   #36
isola
Kakemonster
 
isola sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Viken
Innlegg: 3.731
Blogginnlegg: 6
isola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt likt
Standard

Sv: Absolutt siste episode av SOA

Oh my lord!! Der hadde jeg blitt fjortis..

__________________
2009 2013
isola er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-16, 01:20   #37
Nyx
Kan tituleres
 
Nyx sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Østenfor sol og vestenfor måne
Innlegg: 1.597
Nyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Absolutt siste episode av SOA

Litt sent ute, men jeg utsatte i det lengste å se siste sesong fordi jeg var usikker på om de klarte å hente inn trådene etter drapet på Tara.

Angående finaleepisoden og det Marla og Dixie har spoiler-tagget her, så tenker jeg helt motsatt.

Opprinnelig lagt inn av Marla Singer, her.

Jeg elsket de første sesongene av SOA. Forstod aldri helt hvorfor, men likevel. De siste sesongene ble imidlertid ganske teite og lettbeinte, synes jeg. Og slutten? Herrefred, for en idiotisk slutt! Den ødela hele forholdet mitt til serien. Jesus, liksom? Nei, vettu hva. Jeg ble ordentlig irritert. () Jeg skjønte heller ikke hvordan dette med henrettelsen av Jax gikk til - hvordan skjedde det at alle plutselig visste at det ikke var meningen at han skulle dø likevel? Og hvorfor måtte de skyte Happy i armen? Hvorfor kunne de ikke bare henrette Jax, slik all logikk skulle tilsi? Det eneste som kan forsvare slutten er at han symboliserer Jesus. Og det er jo bare teit.

Marla Singer: Jeg tolket det som at det var avtalt helt fra de andre medlemmene ble klar over at Jax måtte henrettes, det at han ikke skulle drepes av de andre medlemmene. Det var Jax selv som spilte kortene slik at hans død var eneste utvei, og det var også til slutt det han ønsket, tror jeg. Samtidig så unnet han ikke noen av "brødrene" sine å måtte ta aktiv del i henrettelsen av ham. Da ville han heller sørge for det selv. Men for klubbens videre overlevelse, så kunne det ikke synes utad at de lot Jax selv velge sin død, og derfor måtte de ha et skuddsår å vise til, for å forklare hvordan han kom seg unna.

Og siste scene, der du oppfatter en Jesus-referanse, oppfatter jeg som en mann som har valgt sin egen skjebne og utgang, og fullstendig aksepterer at hans tid er omme, og tilogmed er takknemlig for at han for muligheten til å dø på veien han elsker.


Opprinnelig lagt inn av Dixie Diner, her.

Jeg og mannen begynte på SOA i november og så aller siste episode i forregår. Fy søren for en fantastisk serie!

Ang. spoileren her: Jax hadde vel ikke planlagt selvmord? Han skulle jo stikke av, trodde jeg, men så tok politiet ham igjen og han innså at han ikke ville klare å stikke av, og det gikk opp for ham at det beste var å dø. De måtte jo skyte Happy i armen for å bevise at Jax hadde klart å overmanne dem og stikke av da de skulle henrette ham, de ville jo aldri henrette mannen. Planen var at han skulle stikke. Eller misforstod jeg totalt?

Jeg tror absolutt han hadde planlagt selvmordet, jo. Hvorfor ellers skulle han velge den turen som jomfrutur med den nylig restaurerte sykkelen som John Teller døde på? Og velge å sitte på det stedet som var "dedikert til" faren hans frem til politiet fant ham, for så å legge ut på en særdeles langsom "flukt" helt til han møtte et passende kjøretøy?

__________________
♪♫ Hva skal det til? Hva må jeg gi? Og hva er prisen for å bli fri? Et utopi som kunne bli mer enn en drøm. ♪♫
Nyx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-16, 03:48   #38
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.972
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Absolutt siste episode av SOA

Opprinnelig lagt inn av isola, her.

Oh my lord!! Der hadde jeg blitt fjortis..

Jeg ble fjortis. Men klarte la han være i fred. Skulle spurt om bilde. Møtte han jo tre ganger. Bodde på samme hotell.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:30.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no