Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Avatar

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-12-09, 13:34   #1
Kate
Bør lage seg en tittel selv
 
Kate sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.720
Kate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt av
Standard

Avatar

Dere som har vært og sett den, egner den seg for en tiåring?

__________________
~ Det er bare med hjertet du virkelig kan se. Det viktigste er usynlig for øynene ~
Kate er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-09, 14:22   #2
Embriksmamma
Bokglad
 
Embriksmamma sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Innlegg: 8.384
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Avatar

Mannen min & trettenåringen har sett den, og mannen min sa at han var glad vår niåring ikke var med (han blir ti år i januar). Litt for tøff, mente han.

__________________
When the beating of your heart
Echoes the beating of the drums
There is a life about to start
When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-09, 15:15   #3
Misteri
Opp og ned
 
Misteri sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.767
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Avatar

Henger meg litt med på denne, har en tiåring selv. Selv har jeg også lyst å se den.

__________________
Misteri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-09, 21:32   #4
Skvetten
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Avatar

Jeg hadde ikke tatt en tiåring med på Avatar.

FOR EN FILM!
Tror enda ikke at jeg har kommet helt ned på jorda igjen jeg. Skal definitivt se den et par ganger til kjenner jeg. Ahhhh, perfekt eventyr.

  Svar med sitat
Gammel 27-12-09, 21:40   #5
Kate
Bør lage seg en tittel selv
 
Kate sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.720
Kate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt av
Standard

Sv: Avatar

Da har vi vært og sett den, guttungen og jeg. Og vi ELSKET den begge!!!!! Den var jo overhodet ikke skummel eller ekkel. Bare spennende og fin.
Jeg hadde på forhånd forklart han historien, hva en avatar er etc, så han skjønte sammenhengen og lettere skulle klare å henge med.

Fy for en film!!!! Noe av det beste jeg noensinne har sett. Og poden har allerede bestemt at denne skal vi kjøpe når den kommer på dvd så vi kan se den en gang til.

__________________
~ Det er bare med hjertet du virkelig kan se. Det viktigste er usynlig for øynene ~
Kate er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-09, 00:20   #6
Misteri
Opp og ned
 
Misteri sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.767
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Avatar

Opprinnelig lagt inn av Kate, her.

Da har vi vært og sett den, guttungen og jeg. Og vi ELSKET den begge!!!!! Den var jo overhodet ikke skummel eller ekkel. Bare spennende og fin.
Jeg hadde på forhånd forklart han historien, hva en avatar er etc, så han skjønte sammenhengen og lettere skulle klare å henge med.

Fy for en film!!!! Noe av det beste jeg noensinne har sett. Og poden har allerede bestemt at denne skal vi kjøpe når den kommer på dvd så vi kan se den en gang til.


Så da kan jeg også ta med tiåringen min da.

__________________
Misteri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-09, 00:26   #7
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Avatar

Jeg skal ta elleveåringen min med iallfall.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-09, 10:09   #8
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Avatar

Min seksåring kunne omtrent sett den NÅ (selv om jeg ikke har planer om det), så om 4 år tenker jeg hun er mer enn klar nok for en slik film. Tror hun hadde likt den da.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-09, 11:36   #9
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Avatar

Ikke tatt med en tiåring? Hvorfor ikke det?

Jeg så den med han på tolv og han på åtte - de elsket den. Jeg også. Den var helt uproblematisk for barn å se på. Mye mildere enn Harry Potter synes jeg.

  Svar med sitat
Gammel 28-12-09, 12:45   #10
Skvetten
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Avatar

Jeg ville ikke det fordi det er nokså mye vold selv om den ikke er grafisk. :nazi på hva ungen min fikk se:

  Svar med sitat
Gammel 28-12-09, 13:42   #11
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Avatar

Det kommer jo an på ungene også, hvordan de blir påvirket og hva de liker. Min jente kunne glatt sett feks. A christmas carol (den nye med Carrey) selv om det er spøkelser og greier i den, mens barnet til ei venninne hadde ligget søvnløs i 3 uker etterpå av samme filmen.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-09, 13:45   #12
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Avatar

A Christmas Carol var igrunnen mye skumlere enn Avatar.

  Svar med sitat
Gammel 28-12-09, 13:48   #13
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Avatar

Det kan jeg godt tro. Eldste maser hull i hodet på meg om å se den, så vi skal se den når den kommer på dvd. Skrur jo bare av om den blir skummel, noe jeg tviler sterkt på, den jenta har mine grøsser-gener tydeligvis (nei hun får selvsagt ikke se ordentlige grøssere).

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-09, 13:48   #14
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Avatar

Eller Askeladden som kappåt med trollet. Der får han tross alt trollet til å sprette opp magen på seg selv. Noe så grusomt. Eller Hans og Grete.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-09, 13:49   #15
Skvetten
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Avatar

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Eller Askeladden som kappåt med trollet. Der får han tross alt trollet til å sprette opp magen på seg selv. Noe så grusomt. Eller Hans og Grete.

Ja, fri og bevare meg vel fordi jeg skjermet ungen min mot vold når det er langt mindre grafisk vold i eventyr. Det har visst blitt folk av han også gitt.

  Svar med sitat
Gammel 28-12-09, 13:51   #16
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Avatar

Bla bla.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-09, 13:56   #17
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Avatar



Jeg liker denne artikkelen:

http://www.empireonline.com/empirebl...blog/post/p725

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-09, 14:48   #18
Skvetten
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Avatar

  Svar med sitat
Gammel 28-12-09, 14:51   #19
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Avatar

Opprinnelig lagt inn av Skvetten, her.

Ja, fri og bevare meg vel fordi jeg skjermet ungen min mot vold når det er langt mindre grafisk vold i eventyr. Det har visst blitt folk av han også gitt.

Altså - både i innhold og grafisk og i det hele tatt så er Christmas Carol vesentlig - virkelig vesentlig råere enn Avatar.

Når Scrooge dingler over graven sin med flammene slikkende opp mot seg livredd så er den drøy altså. Avatar er vold som er mye mindre skummel. Og hvor det kommer frem at vold er noe veldig trist - den romantiserer ikke så mye som mye annet. Har man en unge som takler tegnefilmen av Star Wars så vil neppe Avatar være noe problem.

Dessuten har den god moral synes jeg.

  Svar med sitat
Gammel 28-12-09, 14:52   #20
Skvetten
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Avatar

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Altså - både i innhold og grafisk og i det hele tatt så er Christmas Carol vesentlig - virkelig vesentlig råere enn Avatar.

Når Scrooge dingler over graven sin med flammene slikkende opp mot seg livredd så er den drøy altså. Avatar er vold som er mye mindre skummel. Og hvor det kommer frem at vold er noe veldig trist - den romantiserer ikke så mye som mye annet. Har man en unge som takler tegnefilmen av Star Wars så vil neppe Avatar være noe problem.

Dessuten har den god moral synes jeg.

Joda, sikkert. Man kan sikkert hevde at Donald Duck er skremmende også. Jeg hadde fremdeles ikke latt Plutte sett Avatar da han var 10 år gammel.

  Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:23.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no