Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Rabies vaksine, hund

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-06-19, 15:56   #1
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 8.974
Blogginnlegg: 38
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Rabies vaksine, hund

Jeg vet ikke hvilken stein jeg har ligget under, men jeg oppdaget at vi må gi rabiesvaksine til hunden 3 uker før vi reiser til Danmark. Nå rekker vi det 2 uker og 5 dager før avreise. Må vi legge om planene våre eller passerer 19 dager som tre uker?

Mvh Stressa

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-19, 15:57   #2
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 8.974
Blogginnlegg: 38
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Rabies vaksine, hund

Og "takk" til stavekontrollen som delte opp rabiesvaksine i overskriften.

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-19, 16:07   #3
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.770
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rabies vaksine, hund

Kravet er 21 dager, ikke "tre uker". Dere kan risikere at hunden ikke slipper inn i Danmark og havner i tre ukers karantene der. Jeg er usikker på om det samme kan skje andre veien, siden det da vil være mer enn 21 dager etter vaksinering.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-19, 16:11   #4
Ine
rakkarpus
 
Ine sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 8.811
Blogginnlegg: 17
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Rabies vaksine, hund

Hvis dere blir kontrollert tror jeg de er ganske strenge.

Ring til veterinæren din og hør.

__________________
When you know better, you do better.
Ine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-19, 16:14   #5
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 8.974
Blogginnlegg: 38
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Rabies vaksine, hund

Jeg vet at tre uker er 21 dager altså.

Skal til veterinær og ta vaksinen i dag uansett. Får heller legge om reiseruta.

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-19, 16:23   #6
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.821
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rabies vaksine, hund

Det må vel ha gått tre uker innen dere drar hjem igjen?

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-19, 16:36   #7
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.770
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rabies vaksine, hund

Poenget er at det står 21 dager, ikke "tre uker", i regelverket. De er nok derfor rimelig firkantede på å telle dager. Og da holder det ikke med 19 dager. Da hadde det stått 19 dager.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-19, 16:40   #8
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 8.974
Blogginnlegg: 38
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Rabies vaksine, hund

Opprinnelig lagt inn av Gaia, her.

Poenget er at det står 21 dager, ikke "tre uker", i regelverket. De er nok derfor rimelig firkantede på å telle dager. Og da holder det ikke med 19 dager. Da hadde det stått 19 dager.

Jada. Jeg beklager at jeg ikke presiserte at tre uker = 21 dager i hi.

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-19, 16:53   #9
Darth
En, av to-tre
 
Darth sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 5.083
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Sv: Rabies vaksine, hund

Er det ikke minimum 21 dager ved innføring til Norge? (Man blir uansett ikke kontrollert inn til Danmark, det har jeg aldri opplevd i alle fall, og vi reiser ofte.)

Darth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-19, 16:58   #10
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.821
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rabies vaksine, hund

Opprinnelig lagt inn av Darth, her.

Er det ikke minimum 21 dager ved innføring til Norge? (Man blir uansett ikke kontrollert inn til Danmark, det har jeg aldri opplevd i alle fall, og vi reiser ofte.)

Ja det er det jeg mener også. Det er Norge som har rabieskravet, eller om det er Sverige. Men jeg mener bestemt at det IKKE er Danmark.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-19, 17:00   #11
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 8.974
Blogginnlegg: 38
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Rabies vaksine, hund

Ingenting er bedre enn hvis jeg har misforstått. Håper det er slik dere sier, Anne C og Darth. Hører med dyrlegen i dag i alle fall.

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-19, 18:19   #12
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.770
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rabies vaksine, hund

Opprinnelig lagt inn av Syrinx, her.

Jada. Jeg beklager at jeg ikke presiserte at tre uker = 21 dager i hi.

Det var ikke poenget mitt, altså. Du spurte om det holdt med 19 dager, og iom at det står 21 dager, ikke 3 uker i regelverket, så må du regne med at de er ganske firkantede på at det MÅ være 21 dager. Du kan eventuelt sjekke med tollmyndighetene. Jeg antar det vet om det er snakk om både ved utførsel og ved innførsel, eller om det holder at vaksinen er satt 21 dager før hjemreise.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-19, 18:36   #13
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.447
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rabies vaksine, hund

Det er ingen restriksjoner ut. Norge er rabiesfritt.
MEn hjem igjen er det krav. Tidligere var det krav om avlagt positiv blodprøve (for antistoffer) Vi dro for mange år siden til Danmark uten positiv prøve og tok sjansen på at den var positiv (prøven var sendt men resultatet var ikke klart).
HEldigvis var det i orden og klart til vi skulle hjem. Ble aldri stoppet da. Men reglene gjelder jo.
Husk også dette med Dvergbendelorm. Usikker på om det bare gjelder sverige?

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:52.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no