Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Taco

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-01-12, 15:57   #1
Meissa
stressmonster
 
Meissa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
Innlegg: 3.066
Meissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Taco

Hva serverer dere når dere har taco? Jeg er ute etter noen ideer. Vi har lefser, tubs, salsa, guacamole, salat, mais, løk og ananas. Hva annet kan man ha til?

Vi har også enten kjøttdeig eller oppkuttet kyllingfilet.

__________________
(2005) (2010) (2012)
Meissa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-12, 15:59   #2
amanas
Bør lage seg en tittel selv
 
amanas sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 1.359
amanas er populæramanas er populæramanas er populæramanas er populæramanas er populæramanas er populær
Standard

Sv: Taco

Opprinnelig lagt inn av Meissa, her.

Hva serverer dere når dere har taco? Jeg er ute etter noen ideer. Vi har lefser, tubs, salsa, guacamole, salat, mais, løk og ananas. Hva annet kan man ha til?

Vi har også enten kjøttdeig eller oppkuttet kyllingfilet.

I tillegg har vi rømme, stekt sopp, paprika, agurk, tomat og revet ost.

__________________
Storesøster 04, Storelillebror 07 og Lillebror 12
amanas er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-12, 16:10   #3
Salt
Salt in the rainbow
 
Salt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.064
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Taco

Refried beans

__________________
10.09 01.13
Salt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-12, 16:14   #4
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Taco

Hjemmelaget salsa. Jeg synes taco ble godt igjen etter at vi begynte med det. Litt finhakket løk, chili, hvitløk, masse tomat, litt paprika hvis jeg har. Litt olivenolje og en halv boks knuste tomater. Heller av litt overflødig veske. Veldig sånn -ish, etter hva jeg har tilgjengelig. På hytta har vi færre ingredienser, men det smaker godt der også.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-12, 16:17   #5
Meissa
stressmonster
 
Meissa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
Innlegg: 3.066
Meissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Taco

Opprinnelig lagt inn av amanas, her.

I tillegg har vi rømme, stekt sopp, paprika, agurk, tomat og revet ost.

Vi bruker visst også å ha ost, agurk og tomat. Stekt sopp, derimot, har vi ikke prøvd. Det høres godt ut. Kanskje vi må prøve det?

Opprinnelig lagt inn av Salt, her.

Refried beans

Hva er det det? Bønner stekt omigjen? Marinerte bønner kan være godt til, men jeg har aldri laget dette selv. Bare fått det servert.

__________________
(2005) (2010) (2012)
Meissa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-12, 16:18   #6
Meissa
stressmonster
 
Meissa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
Innlegg: 3.066
Meissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Taco

Opprinnelig lagt inn av mkj, her.

Hjemmelaget salsa. Jeg synes taco ble godt igjen etter at vi begynte med det. Litt finhakket løk, chili, hvitløk, masse tomat, litt paprika hvis jeg har. Litt olivenolje og en halv boks knuste tomater. Heller av litt overflødig veske. Veldig sånn -ish, etter hva jeg har tilgjengelig. På hytta har vi færre ingredienser, men det smaker godt der også.

Oh, det må vi prøve!

__________________
(2005) (2010) (2012)
Meissa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-12, 17:01   #7
Bloppy
Det kommer seg
 
Bloppy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Innlegg: 8.701
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Taco

Vi bruker:
* mais
* agurk
* salat
* tomat
* rødløk
* paprika
* tomat
* ost
* rømme
* salsa

Og kværnet elgkjøtt.

__________________
Snuppa 98
Poden 05
Bloppy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-12, 17:09   #8
Vind
Erfaren
 
Vind sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Innlegg: 878
Vind er populærVind er populærVind er populærVind er populær
Standard

Sv: Taco

Og sitron, noen dråper med sitron over tacos/ meksikansk mat er så godt.

Vind er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-12, 17:16   #9
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Taco

Røde bønner og hjemmelaget guacamole og biter av avocado i/til salaten er et must, og tortillachips. Jeg pleier å varme chipsen i ovnen med litt ost over før jeg serverer. Så har vi lefser og chips, ingen tubes eller tacoskjell. Det er smask. Vi lager gjerne salat også, med det alle like og har evt. det som ikke alle er så glad i ved siden av. Mye mer praktisk enn å servere hver grønnsak for seg.

Ellers er kjøttdeig av svin veldig godt til taco, vi har gått helt over til deg. Bedre, sunnere og billigere!

Vi har følgend til taco:
- Løk
- Agurk
- Mais
- Ananas
- Salat (gjerne sånn ferdig familiepose med raspet gulrot, liten pose)
- Røde salatbønner
- Avocado
- Hjemmelaget guacamole
- Salsa
- Rømme og/eller kesam
- Revet ost
- Tortillachips
- Tortillalefser

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-12, 17:35   #10
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Taco

Opprinnelig lagt inn av Meissa, her.



Hva er det det? Bønner stekt omigjen? Marinerte bønner kan være godt til, men jeg har aldri laget dette selv. Bare fått det servert.

Litt rart navn ja. Nei, det er bønnemos. Selges i bokser i de fleste butikker, men er lett å lage selv. Jeg serverer aldri taco uten det, det er fantastisk godt! Hvis du har spist vegetarisk burrito eller nachos på mexicansk restaurant er det dette de pleier å fylle det med.

Jeg pleier å tillegg å servere chilibønner til, fra boks. Og nøtteost, som er en fantastisk god osteerstatning laget av cashewnøtter malt sammen med litt vann, næringsgjær (gir ostesmak), litt sennep, hvitløkspulver, løkpulver, salt og pepper. Et must for melkeallergikere (som tåler nøtter da).
Av og til lager jeg en "ostesaus", helst til chimichangas eller nachos, som minner om cheddarostesaus, veldig god.

Ellers går det i grønnsaker som løk, purre, ananas, salat og jalapenos. Og salsa og guacamole, selvsagt.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-12, 17:56   #11
Meissa
stressmonster
 
Meissa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
Innlegg: 3.066
Meissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Taco

Opprinnelig lagt inn av Dixie Diner, her.

Litt rart navn ja. Nei, det er bønnemos. Selges i bokser i de fleste butikker, men er lett å lage selv. Jeg serverer aldri taco uten det, det er fantastisk godt! Hvis du har spist vegetarisk burrito eller nachos på mexicansk restaurant er det dette de pleier å fylle det med.

Jeg pleier å tillegg å servere chilibønner til, fra boks. Og nøtteost, som er en fantastisk god osteerstatning laget av cashewnøtter malt sammen med litt vann, næringsgjær (gir ostesmak), litt sennep, hvitløkspulver, løkpulver, salt og pepper. Et must for melkeallergikere (som tåler nøtter da).
Av og til lager jeg en "ostesaus", helst til chimichangas eller nachos, som minner om cheddarostesaus, veldig god.

Ellers går det i grønnsaker som løk, purre, ananas, salat og jalapenos. Og salsa og guacamole, selvsagt.

Skal prøve, spennende med noe vi vanligvis ikke ville tenkt på å ha til.

Guacamole er et must og man må selvsagt lage den selv!

__________________
(2005) (2010) (2012)
Meissa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-12, 17:59   #12
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Taco

Hvis noen ønsker litt 'tex-inspirasjon' så anbefaler jeg denne bloggen. Det er ikke alle ingredienser jeg forstår meg på, men den er gøy å lese:
http://homesicktexan.blogspot.com/

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-12, 18:07   #13
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Taco

Opprinnelig lagt inn av Meissa, her.


Guacamole er et must og man må selvsagt lage den selv!

Ja, ferdigkjøpt smaker hoppetau. Jeg har smakt en sånn bokseguacamole en gang, det var grusomt. Jeg trodde ikke jeg likte guacamole før jeg fikk servert ordentlig hjemmelaget. Og det er jo latterlig enkelt å lage det.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-12, 18:17   #14
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.309
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Sv: Taco

Opprinnelig lagt inn av Bloppy, her.

Vi bruker:
* mais
* agurk
* salat
* tomat
* rødløk
* paprika
* tomat
* ost
* rømme
* salsa

Og kværnet elgkjøtt.

minus elgkjøtt og rødløk(bruker gul)

Rømmen ER svært viktig, blir ikke ordentlig uten den

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-12, 18:34   #15
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.154
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Taco

Vi har alltid chilibønner, det er nesten det viktigste, synes jeg, og så tomatbønner, fordi Poden liker det. Revet ost, hjemmelaget guacamole, salsa, stekte kyllingbiter med hjemmemikset krydderblanding, salat, tomater og rømme eller creme fraiche. Tortillalefser og tortillachips med chili.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-12, 18:42   #16
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.176
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Taco

Jeg må forresten ha Jalapenos.

Opprinnelig lagt inn av Dixie Diner, her.

Ja, ferdigkjøpt smaker hoppetau.

Kanskje derfor jeg ikke liker det.
Har bare smakt ferdigkjøpt.

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-12, 18:54   #17
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Taco

Ferdigkjøpt smaker faktisk ikke guacamole, det smaker noe helt annet.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-12, 18:55   #18
Meissa
stressmonster
 
Meissa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
Innlegg: 3.066
Meissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Taco

Opprinnelig lagt inn av Dixie Diner, her.

Ferdigkjøpt smaker faktisk ikke guacamole, det smaker noe helt annet.

Jupp, den er ikke laget av avokado engang.

__________________
(2005) (2010) (2012)
Meissa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-12, 18:59   #19
Salt
Salt in the rainbow
 
Salt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.064
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Taco

Opprinnelig lagt inn av mkj, her.

Hvis noen ønsker litt 'tex-inspirasjon' så anbefaler jeg denne bloggen. Det er ikke alle ingredienser jeg forstår meg på, men den er gøy å lese:
http://homesicktexan.blogspot.com/

Ja, den er fantastisk! Vi lagde Mexican hot dogs with pineapple salsa til podens 1-årsdag i fjor!

__________________
10.09 01.13
Salt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-12, 19:05   #20
Drømmedama
keep on dreaming
 
Drømmedama sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.852
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Taco

Vi skal ha taco i morgen og da serverer vi:
*stekt karbonadedeig og kjøttdeig 50/50 med krydder
*tacoskjell
*tortillalefser
*isbergsalat
*ruccola
*ananas
*paprika
*agurk
*mais
*revet ost
*sukkererter
*hjemmelaget guacomole
*hjemmelaget salsa
*rømme
Lager salsa av hakket løk, hvitløk og paprika, tomater på boks, hakkede jalapenos, presset lime og chillipepper. Blir best hvis den lages noen timer i forveien.


Sist redigert av Drømmedama : 14-01-12 kl 19:12. Årsak: glemte noe
Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:27.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no