Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Aftenposten Junior

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-06-12, 19:49   #141
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.056
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Aftenposten Junior

Opprinnelig lagt inn av mkj, her.

Det var den vanskeligste de hadde. Vi fulgte aldri det opplegget. Hun fikk 'lese den en gang, og deretter ble det frivillig valgt litteratur. Læreren ble enige i det etter hvert.

Det bør han jo hvis noe med 30 ord er vanskeligst..... Dårlig utvalg.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-12, 19:55   #142
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Aftenposten Junior

Dette var helt i starten da de gikk i første, tror ikke de andre kunne lese. Jaja, det er tilbakelagt kapittel. Lesinga er sånn sett fullstendig 'tilrettelagt'

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-12, 20:20   #143
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 41.018
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Aftenposten Junior

Hvor lenge har de egentlig leselekse for lesetreningens skyld?

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-12, 20:32   #144
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Aftenposten Junior

Vi har 3. klassing og har hatt leselekser (både valgfrie og andre) hele tiden. I tillegg leser de bøker på skolen også.

Tror de har veldig stort fokus på leseopplæring, er man en dårlig leser vil man jo slite i alle fag.

Spent på å høre hvordan det er i høyere klasser.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-12, 20:45   #145
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.948
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Aftenposten Junior

Opprinnelig lagt inn av mkj, her.

Men nå observerer jeg at alle som er enige med meg har sterke lesere. Mulig det er mer vits for dem som strever litt med medi ga, men jeg har litt vanskelig for å se det for meg.

Jeg tror at det har mer for seg med de som må jobbe mer for å få til lesingen. Snuppa her har måttet jobbe endel med lesingen (mye, mye mer enn lillebroren), og for henne så er repetisjon en fin ting. Dog har ikke de hatt samme opplegget faktisk ("les gjennom teksten hver dag"), men jeg ser at hun har hatt godt av å lese ting om igjen, kjenne igjen osv. Mens poden som regel husker fremmedord han leser etter første gangen, så kan snuppa stoppe opp foran ordet gjentatte ganger. Så ja, jeg tror at metoden kan hjelpe de som ikke er naturlig gode lesere fra Dag 1, og det er jo de man legger opp undervisningen til tenker jeg og så får foreldrene ta det opp med lærer hvis det blir for enkelt, umotiverende og stangnerende for sitt barn (slik vi gjorde det med poden)

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-12, 20:46   #146
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.948
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Aftenposten Junior

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Hvor lenge har de egentlig leselekse for lesetreningens skyld?

På skolen til barna så mener jeg de skal lese så og så lenge i valgfri bok hver dag fra 1.-7.trinn.

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-12, 20:57   #147
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Aftenposten Junior

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Hvor lenge har de egentlig leselekse for lesetreningens skyld?

Hele barneskolen i hvertfall, men det endrer karakter når de er gjennom det leseopplæringsopplegget. Det skiftet karakter mellom 3. og 4. klasse, nå leser de og skriver nøkkelord/gjenforteller og jobber med teksttyper. I tillegg leser de i selvvalgt bok til enhver tid. Veldig mye greiere opplegg, men jeg er fornøyd med leseopplæringen også, det er bare godt når man er gjennom.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-12, 12:48   #148
Éowyn
Whatever, never mind
 
Éowyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.292
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Aftenposten Junior

Avisen har kommet i løssalg i Bergen. Min skolegutt synes all lesing er kjedelig så jeg prøver ut et par numre før jeg eventuelt bestiller abonnement.

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-12, 14:19   #149
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.609
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Aftenposten Junior

Jeg mener absolutt jeg så den i løssalg på min meget sjarmerende "har alt mulig rart"-butikk, matbutikk med gaveavdeling, jernvare og... ja, alt mulig-butikken vår.

Men min sønn er fortsatt litt ung, han er fire nå. Men fortsatt, som jeg skrev for en del innlegg siden, en liten anelse for ung...

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-12, 14:37   #150
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.485
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Aftenposten Junior

Løssalg her og. Vi fornyer ikke abonnementet. Frøkna rekker ofte ikke å lese den (gidder ikke) og leser heller bøker.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:42.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no