Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Mørkerommet

Vi skal kjøpe kamera

Mørkerommet Fotoforum. For diskusjon av kamera, utstyr og teknikker. Hvordan ta bedre bilder, og riktig etterbehandling.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-05-08, 23:18   #1
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.840
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Vi skal kjøpe kamera

Vi har bestemt oss for Canon digi speilrefleks.
Nå ser jeg at Elkjøp har tilbud på mandag på EOS 400 D til 3000,-.
Det er billig ettersom jeg har skjønt.
Men vi har sett etter brukte kameraer. Da kan vi kanskje få med et bedre objektiv enn det som følger med også.
Har da sett etter 20 D og et par stykker har blitt solgt rett foran nesa på oss.

Hva bør vi gå for?
Bør vi fortsette og se etter brukte eller kjøpe et litt dårligere kamera nytt?

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-08, 23:24   #2
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.117
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vi skal kjøpe kamera

Hva slags objektiv er du ute etter?
400d til 3000,- er en knallpris.

20d er betraktelig tyngre, men hvis det ikke gjør noe for deg så er det også et mer profesjonellt kamera. Dog noe gammelt... Fordelen er at det har uttak til studioblitz direkte, men spørs om du har planer om å bruke det? Kan også kjøpe en "sko" til 400d.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-08, 23:28   #3
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vi skal kjøpe kamera

Det er jo superbillig. Bare kamerahuset da eller med standardobjektivet? Hvor gjelder tilbudet?

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-08, 23:34   #4
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.840
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vi skal kjøpe kamera

Ja det er billig.
Det åpner ny Elkjøp butikk på LØrenskog til mandag.
Var det 300 kameraer som blir lagt ut tro? Og regner med det er med standar objektiv. Har ikke tilbudsannonsen akkurat her for jeg er på jobb.

Vi trenger ikke noe fancy kamera og ihvertfall ikke studioblitz.

Er 400 D et godt valg da eller?

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-08, 23:38   #5
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.840
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vi skal kjøpe kamera

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Det er jo superbillig. Bare kamerahuset da eller med standardobjektivet? Hvor gjelder tilbudet?


Her er link til tilbudsavisen.
Har ikke Flash inntstallert på jobben så får ikek lest den.
Se om det står noe om hvor det gjelder der.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-08, 23:42   #6
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.117
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vi skal kjøpe kamera

400d er absolutt et godt valg! Jeg får det ikke helt til å stemme, det ser ut til det koster 4995,- der?

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-08, 23:43   #7
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
 
Aminta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 5.905
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Vi skal kjøpe kamera

Neimen der står det da 4995,-

__________________
"Natten her, er ikke bare et stjernevær.
Den er summen av livet og alt som er!" (-André Bjerke.)


Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-08, 23:46   #8
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vi skal kjøpe kamera

Ja og fantastisk pris hvis man orker køen kl. 07 om morgenen. (Sjekket tilbudsavisen for Lørenskog nå - det er 300 kamera med 18-55 mm objektivet. Sykt bra pris. 2000,- lavere enn vanlig pris.)

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-08, 23:48   #9
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.840
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vi skal kjøpe kamera

Det er åpningstilbud fra klokken 07 om morgenen.
Tror dere må lese i tilbudsavisen for å se tilbudet.

Jeg går av nattevakt og rekker ikke være der før klokken 9, så da er det vel utsolgt også tenker jeg. Pleier å ha flaks med slike dagstilbud.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-08, 08:36   #10
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vi skal kjøpe kamera

De har også hatt tilbud på EOS 30D på Japan Photo sin nettbutikk med en bedre linse, til 8000 kroner mener jeg det var. Absolutt et godt kjøp om man vurderer et bedre objektiv sånn ganske med det samme.

Ellers er 400D til 3000 kroner helt utvilsomt et knallkjøp. (men jeg har vært på sånn crazysalg hvor kjerringer slår hverandre med kjevler osv for siste gang i mitt liv. )

mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-08, 10:27   #11
Jålebeinet
med tunga på styret
 
Jålebeinet sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.054
Jålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vi skal kjøpe kamera

Opprinnelig lagt inn av Obelix, her.

Jeg går av nattevakt og rekker ikke være der før klokken 9, så da er det vel utsolgt også tenker jeg. Pleier å ha flaks med slike dagstilbud.

Det er mulig at du finner Jålebukken der tidlig mandag morgen

Jålebeinet er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 04-05-08, 15:45   #12
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.840
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vi skal kjøpe kamera

Opprinnelig lagt inn av Jålebeinet, her.

Det er mulig at du finner Jålebukken der tidlig mandag morgen


For å holde av kamera og TV til meg regner jeg med :smisk:

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-08, 17:13   #13
Jålebeinet
med tunga på styret
 
Jålebeinet sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.054
Jålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vi skal kjøpe kamera

Opprinnelig lagt inn av Obelix, her.

For å holde av kamera og TV til meg regner jeg med :smisk:

særlig
men gubben kan få sitte på oppover

Jålebeinet er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 04-05-08, 17:59   #14
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.840
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vi skal kjøpe kamera

Opprinnelig lagt inn av Jålebeinet, her.

særlig
men gubben kan få sitte på oppover

Det må han gjerne, men jeg er ikke hos dere før over halv ni.
Kan ringe deg etterpå jeg.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-08, 20:25   #15
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.383
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Vi skal kjøpe kamera

Sjekk om tilbudet gjelder i andre butikker og. Her var det nyåpning av Elkjøp i denne byen, og vi hadde tenkt oss dit for å kjøpe en Kenwood supergreie til kun 1500 kr. Jeg hadde virkelig planer om å stå klar klokken 7. Men så gikk vannet så vi måtte dra på sykehuset og sånn i stedet, men fikk lov til å dra ut for å vente på rier, så vi dro på Elkjøp i nabobyen (der sykehuset er), der var det nesten ikke folk, men samme tilbud.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-08, 23:18   #16
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.840
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vi skal kjøpe kamera

Det gjelder nok bare på Lørenskog.
Nå skal mannen og nabomannen reise avgårde klokken 06.30 i morgen og raske med seg det de får.
Det blir et par digitalekameraer og TV i tillegg :ser pengene flakse avgårde:

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-08, 23:19   #17
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.117
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vi skal kjøpe kamera

Lykke til med kjøpet!

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-08, 23:25   #18
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.840
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vi skal kjøpe kamera

Opprinnelig lagt inn av Magica, her.

Lykke til med kjøpet!


Takk. Kjenner jeg gleder meg skikkelig til å få et ordentlig kamera. Spørs om det blir så mye soving etter nattevakt i morgen.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-08, 23:39   #19
Mirasol
En Som Trener
 
Mirasol sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 6.158
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vi skal kjøpe kamera

Ikke kjøp alle kameraene før jeg kommer dit kl 13 da! ptimist:

__________________
Storebror-02, Mellomsøster-05, Lillesøster-08
Mirasol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-08, 23:43   #20
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.840
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vi skal kjøpe kamera

Opprinnelig lagt inn av Maimor, her.

Ikke kjøp alle kameraene før jeg kommer dit kl 13 da! ptimist:

Kl.13

ikke vært på dagstilbud før du eller

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:32.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no