Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Avatar

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-01-10, 00:55   #41
Benmurphy
-
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.423
Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Avatar

Jeg fant akkurat en veldig god kronikk om Avatar av David Brooks i New York Times. Den anbefales. I Avatar er hovedpersonen, Jake Sully, en «Hvit Messias», dvs. en hvit mann som møter primitive innfødte, lærer skikkene deres, blir en del av stammen, blir kjæreste med høvdingens datter, viser seg å være en bedre kriger enn stammens egne menn og hjelper dem tilslutt – fordi de ikke er i stand til det uten hjelp fra en hvit mann – med å bekjempe kolonimakten. Dette er et så velbrukt grep at det har blitt en klisje; typiske eksempler er Dances With Wolves, The Last Samurai og Cry Freedom.

Brooks kronikk har et svært godt poeng som jeg ikke hadde sett, men som jeg er overbevist om at er korrekt; Cameron har intet ønske om å si noe som helst med denne filmen, han bruker bare myten om den Hvite Messias for å gi spesialeffektene resonans for et publikum som allerede er godt kjent med denne klisjeen.

Jeg har forøvrig sett filmen siden sist jeg postet om den, og jeg hadde stort sett rett i mine antagelser; det er nærmest ufattelig hvor dårlig manus og skuespill er, og «budskapet» er også motbydelig. (Filmen har strengt tatt ingen annen funksjon enn å tjene penger da). Likevel vil jeg faktisk anbefale å se den; Cameron har alltid hatt et svært godt grep om det visuelle, og denne filmen er virkelig noe av det mest spektakulære jeg har sett. Jeg var godt fornøyd med å kjenne stort sett hele den idiotiske handlingen før jeg så den, så slapp jeg å konsentrere meg om den. Jeg likte bakgrunnene i de fleste scenen best, altså plantene og landskapet. Jeg er dypt imponert over det arbeidet som var gjort med dem. Men jeg syns også dyr og maskiner fungerte veldig bra, og Cameron har virkelig fått sekvensen der militæret sprenger det hellige treet hvor Na'vi-stammen bor til å minne om ødeleggelsen av tårnene i World Trade Center i New York. Det har ingen hensikt å vente på at denne filmen kommer på video, det vil være totalt bortkastet å se den om man ikke ser den i 3D og på et stort lerret.

Advarsel: denne posten kan ha inneholdt spoilere.

Ben "Smurf Village Holy Tree destroyed: film at eleven" Murphy

Benmurphy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-10, 21:53   #42
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.630
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Avatar

Jeg tenkte nettopp det samme, BM! At jeg burde somle meg til å se den mens man fremdeles har mulighetene til å se effekter og 3D og bra lyd og sånn - og kjøpe setene ved siden av meg så jeg ikke plager eller provoserer naboene når jeg så sitter og surfer på FP fra iPhonen under kvalme/treige/halleluja-sekvenser.

Hva tycks? Bra plan?

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-10, 21:59   #43
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.244
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Avatar

Jeg synes filmen var i seg selv ganske dårlig, dvs. story og skuespillerprestasjoner og teologi og pakka. Men verdenen var fantastisk. Jeg har ikke sett noe særlig i 3D, og ble blown away, rett og slett. Og jeg er fremdeles forelsket i denne tre meter høye dama og øglen hennes.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-10, 22:55   #44
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.764
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Avatar

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

og kjøpe setene ved siden av meg så jeg ikke plager eller provoserer naboene når jeg så sitter og surfer på FP fra iPhonen under kvalme/treige/halleluja-sekvenser.

Er dette noe du gjør? Sist jeg var på kino, var det en person til høyre på andre rad som lekte seg med telefonen under halve filmen. Jeg satt til venstre på bakerste rad, og likevel irriterte lyset fra telefonen meg noe voldsomt.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-10, 01:00   #45
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.630
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Avatar

Nei, det var en spøk altså... Jeg kan vel være troende til å sjekke om barnevakten har sendt SMS... (og det med lysstyrken så og si av...)

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-10, 09:41   #46
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.764
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Avatar

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-10, 11:38   #47
United
På (opp?)tur
 
United sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Innlegg: 3.558
Blogginnlegg: 66
United er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt likt
Standard

Sv: Avatar

Sett den. Tynn, men grei story. Så spekket med klisjeer at det var pinlig til tider. Effektene var derimot bra. Etter min mening ikke bortkastet tid, men heller ikke noe man skal gråte for å gå glipp av.

United er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-10, 11:43   #48
LilleLeo
A friend with benefits
 
LilleLeo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 12.877
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Avatar

Jeg syntes filmen var helt super! Joda, storyen er så som så, men my lord for noen effekter!

__________________
Lille 04 ~ Engel f/d 07 ~ Lillebror mai 08
LilleLeo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-10, 10:14   #49
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.128
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Avatar

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Er dette noe du gjør? Sist jeg var på kino, var det en person til høyre på andre rad som lekte seg med telefonen under halve filmen. Jeg satt til venstre på bakerste rad, og likevel irriterte lyset fra telefonen meg noe voldsomt.

Akkurat det samme skjedde da jeg var og så filmen i går. Det er utrolig hvor mye en iPhone-skjerm lyser opp bakover i en mørk kinosal.

Missa, jeg vil si, som BM sa til meg, at hvis du i det hele tatt skal se filmen, så se den nå for all del i 3D og uten tekst. Da er den verdt turen og billettprisen. Ikke ellers. Og man må stille med absolutt null forventninger til handlingen, og egentlig helst ignorere alt som blir sagt i filmen. (Og jeg har ikke lyst til å se den igjen, selv om jeg ser poenget Noen har nevnt om at man da lettere kan ignorere det som skjer, og bare se på det visuelle.)

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-10, 10:16   #50
Albertine
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Avatar

Jeg skal se den igjen i kveld. Dessverre med tekst, men det går nok greit å overse den.

  Svar med sitat
Gammel 12-01-10, 10:25   #51
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.764
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Avatar

Jeg vil alltid ha tekst, jeg. Jeg sliter med å høre stemmer når det er bakgrunnstøy og musikk, så jeg unngår utekstede filmer i den grad jeg kan.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-10, 11:31   #52
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Avatar

Jeg kan melde om at filmen er aldeles spektakulær også i 2D. Og for oss som har høydeskrekk er det mer enn langt nok ned i 2D.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:32.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no