Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Åpen SFO i juli måned - er det fy og skam?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-04-10, 11:26   #1
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.764
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Åpen SFO i juli måned - er det fy og skam?

Bærum kommune har en prøveordning med åpen SFO i juli måned.

http://www.budstikka.no/nyheter/apne...rien-1.5169915

Jeg synes ordningen er strålende. Vi har i år for aller første gang barnevakt i de ukene vi må jobbe i juli, så jeg har stor forståelse for at ikke alle foreldre kan ta fri i hele juli. Så jeg reagerer kraftig på den uthevede uttalelsen fra artikkelen:

Sitat:

En dag før den midlertidige påmeldingsfristen går ut, finnes det ingen oversikt over hvor mange som er påmeldt sommertilbudet.
Men en kjapp ringerunde tyder på liten oppslutning. Ved ti skoler var totalt 12 elever påmeldt. Ved Lesterud er det tre elever som foreløpig har meldt seg på.
– Det kan hende det kommer et par tre interesserte til fra oss i siste liten, men jeg tror ikke det, sier daglig leder Gaute Sveen.
– Hvorfor tror du interessen er så liten?
– Jeg håper og tror det er fordi foreldrene skjønner hvor viktig det er med en god og lang sommerferie for barna, sier Sveen.

Hva er det denne Sveen tror? At folk tenker: "jippi, nå kan vi lempe over ansvaret for ungene til SFO i hele juli, slik at vi kan jobbe enda mer"?

Er ikke slike uttalelser med å gjøre at folk vil vegre seg for å bruke en slik ordning, selv om de måtte trenge den, fordi de føler seg uglesette?

Eller er jeg bare ekstremt touchy på dette området, siden jeg hadde noen lignende runder med styrer i barnehagen i sin tid?

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 14-04-10, 11:34   #2
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Åpen SFO i juli måned - er det fy og skam?

Med lite eller ingen fleksibiltet innenfor skoletiden synes jeg det hadde vært utrolig fint med full fleksibilitet innenfor de ferieukene som faktisk finnes. Jeg synes det er god familiepolitikk at man kan ha ferien sin sammen, og slik det er her har vi mange flere uker uten noe tilbud enn det vi har ferie. For ikke å snakke om de som har barna alene og kun sine 5 uker til rådighet. Synes de kunne fått et tilsvar på den uttalelsen der, den virker noe virkelighetsfjern.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-10, 11:35   #3
Lisa
anglofil
 
Lisa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.589
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Åpen SFO i juli måned - er det fy og skam?

Jeg blir også voldsomt provosert av slikt. Ikke minst er det uheldig at det blir belastende eller stigmatiserende for de barna som da bruker SFO i juli mnd. Synes jeg hører samtalen i skolegården "x må være på sfo i juli, x skal ikke ha ferie" osv ov.
Det er i bunn og grunn veldig lite forståelse eller aksept i Norge for at ikke alle lever slik en "selv" gjør og normalen defineres fortsatt rundt gode gamle fellesferien i juli mnd.

__________________
"Try Again, Fail Again, Fail Better" (Samuel Beckett)
Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-10, 11:36   #4
iben
oppbevares tørt
 
iben sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 2.136
iben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Åpen SFO i juli måned - er det fy og skam?

Skremmende uttalelser! Hva er det de tror?
Her er SFO åpen hele sommeren, men vi må belage oss på å dra til en annen skole. Vi har ferie først fra 12 juli og er helt avhengig av SFO frem til da.

iben er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-10, 11:37   #5
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.004
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Åpen SFO i juli måned - er det fy og skam?

For et merkelig utsagn. Her i byen er det alltid tilbud om sommer-SFO; på vår skole slås SFO sammen med naboskolens, og de er annethvert år på den ene eller den andre skolen. Det er nok et kjærkomment tilbud for de familiene som ikke får sommeren til å gå opp ellers, og det brukes. Det er selvsagt krav om at alle elevene skal ha ferie i løpet av sommeren. Jeg ser ingen problemer med dette, og det har så vidt jeg vet aldri vært noen diskusjon rundt tilbudet heller. Faktisk er jeg overrasket over at det er så uvanlig å tilby sommer-SFO som det ser ut til ut fra det jeg leser her inne.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-10, 11:44   #6
Senna
Javel
 
Senna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The Sun
Innlegg: 3.893
Blogginnlegg: 2
Senna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Åpen SFO i juli måned - er det fy og skam?

Tåpelig utsagn. Når skolen har ferie i 7-8 uker hvorfor skal de som har unger på SFO da "tvinges" til å ta fri i juli bare fordi SFO skal ha stengt. Det er jo flere andre uker å ta av. Her hos oss har SFO åpent 1 uka i juli, men da som en ekstra betalingsuke. Da betaler vi 200 per dag og det går rett til aktiviteter. Så det er jo faktisk den kjekkeste uka på hele SFO. De tre neste har de stengt, men naboskolen har åpent.
Synes godt de kunne hatt opp hele juli jeg, slik at det kunne vært litt mer fleksibelt for oss når vi vil ha ferie. Jeg er av dem som liker å ha sen ferie, gjerne siste i juli og de to første i august.
Nå begynner vi også å slite i avdelingen vår på jobb, for de fleste har unger i småskolen og da vil jo alle ha fri de samme ukene i juli.

__________________
Ertekroken (j-99), stabukken (g-02) og minsten (g-05)
Senna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-10, 11:44   #7
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Åpen SFO i juli måned - er det fy og skam?

For en idiotisk ting å si. Skolen vår har åpent hele sommeren, og jeg kan virkelig ikke skjønne at det skal være viktigere å ha ferie i juli enn i juni og august.

Den eneste ulempen jeg ser ved å bruke SFO i juli, er at det det gjerne er svært få barn der. Frøkna var på SFO 3. uka i juli i fjor, og da var de bare to jenter fra hennes klassetrinn der. Fordelen med det var at de to, som ikke hadde lekt så mye sammen tidligere, ble mye bedre kjent denne uka og lekte masse sammen.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-10, 11:46   #8
Lisa
anglofil
 
Lisa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.589
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Åpen SFO i juli måned - er det fy og skam?

Etter deg jeg forstår er det ikke noe SFO tilbud i Oslo kommune hele juli (og de stenger vel fra og med 1 juli).

Jeg trodde jo at sommerskolen var et tilbud disse ukene men der misforstod jeg også. Sommerskolen er de ukene SFO har oppe i juni og august, skikkelig kjipt.

__________________
"Try Again, Fail Again, Fail Better" (Samuel Beckett)
Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-10, 11:48   #9
Anda
Smugleser
 
Anda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.967
Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Åpen SFO i juli måned - er det fy og skam?

Tullprat. Det er vel ikke usannsynlig at mange ser det som en fordel å ha noen ukers sammenhengende ferie - men at det ikke nødvendigvis er i juli?

Selv har vi dumma oss ut i fht ferie og når vi trodde SFO her var åpent. Jeg visste det var stengt i juli, men var så naiv at jeg trodde det gjaldt juli-ukene. Men det er stengt absolutt hele juli, så jeg må finne noen ledige fridager til 1 og 2 juli. Fryktelig upraktisk, men en løsning må vi jo finne. Er jo ikke mye action for en syvåring på mitt kontor.

__________________
Anda
- - - - -
Har Andungen fra '03 og Knøtto fra '06
Anda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-10, 12:05   #10
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 9.008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Åpen SFO i juli måned - er det fy og skam?

Sveen er på bærtur.

Jeg skulle gjerne sett at SFO var åpent hele sommeren sånn at vi i større grad kunne bestemt ferien selv, for jeg liker å ha ferien senest mulig og da gjerne helt frem til skolestart.

Men det er jo ikke mulig all den tid kommunen velger når alle barna skal ha ferien sin.

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-10, 12:13   #11
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.927
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Åpen SFO i juli måned - er det fy og skam?

Jeg kjenner følelsen av å være dårlig mor når SFO ledere begynner sånn. Men det er du ikke. Det viktige er at du tar ferie med dine barn, ikke at du gjør det akkurat når det passer SFO lederen.

Blå er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 14-04-10, 12:14   #12
Bille
Sånn passe sane
 
Bille sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.933
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Åpen SFO i juli måned - er det fy og skam?

Det er da ikke gitt at barna ikke får en god (sommer)ferie selv om SFO benyttes i juli??

__________________
07, 09, 13
Bille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-10, 12:15   #13
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.813
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Åpen SFO i juli måned - er det fy og skam?

Sveen er på bærtur ja, og det argumenteres så godt for hvorfor han er på tur over meg, at jeg nøyer meg med å henge meg på røkla.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-10, 12:17   #14
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Åpen SFO i juli måned - er det fy og skam?

Her er det ingen tilbud hvor vi bor om sommeren, da må man betale for et annet tilbud på Stjørdal, som både er dyrt og litt kronglete. Men den tid den sorg.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-10, 12:18   #15
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Åpen SFO i juli måned - er det fy og skam?

I fjor hadde våre unger sommerferie 22. juni–12. juli og deretter fra 18. juli–10. august, med andre ord absolutt hele sommerferien med unntak av én uke i juli og siste uka før skolestart. Hvis det gjør oss til dårlige foreldre, so be it.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-10, 12:21   #16
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 9.008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Åpen SFO i juli måned - er det fy og skam?

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

I fjor hadde våre unger sommerferie 22. juni–12. juli og deretter fra 18. juli–10. august, med andre ord absolutt hele sommerferien med unntak av én uke i juli og siste uka før skolestart. Hvis det gjør oss til dårlige foreldre, so be it.

Siden vår SFO er stengt i juli hadde minsten her i huset ferie fra 1. juli og helt frem til skolestart.

Det gjør meg til en fantastisk mor.

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-10, 12:22   #17
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Åpen SFO i juli måned - er det fy og skam?

Hyyyyyyl! Den stakk der det gjorde vondt. Idioti.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-10, 12:23   #18
Svanen
trenger lading
 
Svanen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Innlegg: 5.325
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Åpen SFO i juli måned - er det fy og skam?

Idiotuttalelse ja. Er ikke alle som kan ta "fellesferie" nei.

Åpen sfo hadde gjort det mye bedre for meg, og for den som skal ordne turnusen hos oss... 4 av 9 i turnus har barn på de minste trinnene. Det er egentlig utrolig hvordan vi klarer å få til "ønskeferie" her. Mange som må dele ferien mellom foreldrene.

__________________
99, 00, 04, aug. 14
Svanen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-10, 12:25   #19
Timmi
Aktiv
 
Timmi sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 187
Timmi er litt kul
Standard

Sv: Åpen SFO i juli måned - er det fy og skam?

Jeg reagerte også på den uttalelsen. Snakker om å gi folk dårlig samvittighet. Jeg har en jobb hvor det ikke er mulig for meg å ta ferie før fra uke 29. Mannen har en mer fleksibel jobb så han har tatt fri 4 uker i juli for at vi skal få to uker sammen.

__________________
Timmi

02 og 06
Timmi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-10, 12:27   #20
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.481
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Åpen SFO i juli måned - er det fy og skam?

Opprinnelig lagt inn av Robyn, her.

Sveen er på bærtur.

Jeg skulle gjerne sett at SFO var åpent hele sommeren sånn at vi i større grad kunne bestemt ferien selv, for jeg liker å ha ferien senest mulig og da gjerne helt frem til skolestart.

Men det er jo ikke mulig all den tid kommunen velger når alle barna skal ha ferien sin.

Signerer denne. Var mye bedre da Pip gikk i barnehage og vi selv kunne bestemme ferien vår.

Opprinnelig lagt inn av Svanen, her.

Åpen sfo hadde gjort det mye bedre for meg, og for den som skal ordne turnusen hos oss... 4 av 9 i turnus har barn på de minste trinnene.

Ja, det er jo også et argument. Det er ikke alle arbeidsplasser at man kan ta ferie i juli hvert år.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:24.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no