Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Boffen skal flytte!

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-04-09, 19:48   #21
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.680
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Boffen skal flytte!

Min erfaring er at whippeter er noen luringer - og dessverre litt for glad i annen mat enn de skal ha (Ikke kjøp annet enn for fra dyrebutikker/evt Labb, det er ikke verd det)

- En whippet jeg kjenner har spist en pakke twist - åpnet hver twist og spist av gårde. Samme whippeten har spist en halv ribbesteik (ikke så stor ribbesteik altså)

Bikkja vår hadde det med å bli dårlig i magen på de værst tenkelige tidspunkt (midt om natta, dagen etter en real fyllekule på oss etc..)

- Angus kom fort på innkalling - han var helt genial sånn sett.

Heldige dere som skal ha whippet...bor dere sånn til at de får stor mulighet tilå springe? - De blir så fine da...musklene er så flotte på denne bikkja altså *drømme*

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-09, 20:23   #22
Vianne Rocher
Kamerat Pære
 
Vianne Rocher sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Innlegg: 6.029
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Boffen skal flytte!

Fine hunden deres!! Angrer du på at dere gav ham bort? Jeg ville gjort som dere i den situasjonen. Hunder (og andre dyr) fortjener å få skikkelig trim og å bli prioritert og av og til passer ikke det med familielivet forøvrig.

Vi har jo tenkt litt på å omplassere Balthazar vi også, av samme grunn som dere. Men nå er våren her og da har vi en helt annen katt, så da kommer liksom kvalene igjen. Og poden har jo veldig mye glede av ham (ikke akkurat gjensidig fra kattemannen sin side da, men det kommer seg kanskje).

I dag fant poden leken til Balthazar og begynte å storle i mens han fortet seg bort til ham for å leke med ham. Stor glede og høylytt latter på responsen fra katta
(innser at jeg er helt på avsporingssnurren i dag)

__________________
Ain't nobody dope as me, I'm dressed so fresh and clean.
2008 2013 2015
Vianne Rocher er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-09, 20:49   #23
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.680
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Boffen skal flytte!

Opprinnelig lagt inn av Vianne Rocher, her.

Fine hunden deres!! Angrer du på at dere gav ham bort? Jeg ville gjort som dere i den situasjonen. Hunder (og andre dyr) fortjener å få skikkelig trim og å bli prioritert og av og til passer ikke det med familielivet forøvrig.

Vi har jo tenkt litt på å omplassere Balthazar vi også, av samme grunn som dere. Men nå er våren her og da har vi en helt annen katt, så da kommer liksom kvalene igjen. Og poden har jo veldig mye glede av ham (ikke akkurat gjensidig fra kattemannen sin side da, men det kommer seg kanskje).

I dag fant poden leken til Balthazar og begynte å storle i mens han fortet seg bort til ham for å leke med ham. Stor glede og høylytt latter på responsen fra katta
(innser at jeg er helt på avsporingssnurren i dag)

tsk-tsk. Nei, jeg angrer ikke at vi gav bort boffen. Han var (og forhåpentlig er fortsatt) en super hund, men han trenger mer oppmerksomhet enn vi gav han den siste tiden. I hodet mitt, så så han ulykkelig ut på slutten - og slikt er og blir trist. Jeg sa det til gubben her om dagen at dette er den første våren vi slipper å være redd for hundskit i hagen - så noe er da bra med å ikke ha hund...

Jeg føler at katter stiller i en annen liga enn hunder når det kommer til barn. Angus var en super hund, snill og god som dagen er lang. Jeg stola veldig på han - uansett så var han et dyr, så jeg ville helst ikke la han og ungene være i samme rom alene (iallefall ikke over tid) - Lukas dreiv jo å LA seg inni buret hans sammen med Angus til tider - lå der og kosa seg...det var jo skummelt (ikke at vi lot han gjøre det, men buret var jo senga og "hula" til Angus, så den måtte jo være tilgjengelig, tross alt...)

Lenge leve avsporing!....

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-09, 21:02   #24
Vianne Rocher
Kamerat Pære
 
Vianne Rocher sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Innlegg: 6.029
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Boffen skal flytte!

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

tsk-tsk. Nei, jeg angrer ikke at vi gav bort boffen. Han var (og forhåpentlig er fortsatt) en super hund, men han trenger mer oppmerksomhet enn vi gav han den siste tiden. I hodet mitt, så så han ulykkelig ut på slutten - og slikt er og blir trist. Jeg sa det til gubben her om dagen at dette er den første våren vi slipper å være redd for hundskit i hagen - så noe er da bra med å ikke ha hund...

Jeg føler at katter stiller i en annen liga enn hunder når det kommer til barn. Angus var en super hund, snill og god som dagen er lang. Jeg stola veldig på han - uansett så var han et dyr, så jeg ville helst ikke la han og ungene være i samme rom alene (iallefall ikke over tid) - Lukas dreiv jo å LA seg inni buret hans sammen med Angus til tider - lå der og kosa seg...det var jo skummelt (ikke at vi lot han gjøre det, men buret var jo senga og "hula" til Angus, så den måtte jo være tilgjengelig, tross alt...)

Lenge leve avsporing!....

Stor forskjell på hund og katt- uten tvil. Ansvaret kan jo ikke sammenlignes.

Er ikke i tvil om at man kan se på dyr om de er "ulykkelige", iallfall at de ikke trives. Og det skal jo være kos å ha hund (eller katt) ikke enda en ting å ha dårlig samvittighet for. Det er kanskje hovedgrunnen til at vi vurderer omplassering. Katta er utålmodig og moody, viser tydelig at han ikke digger å være inne sammen med meg og poden o.l.

Jeg spurte ikke for å være ekkel altså, jeg bare "frykter" at jeg vil angre meg, men egentlig så tror jeg ikke det om det føles riktig og vi finner noen fine nye eiere som kanskje har noen kattekompiser til pusetrollet.

Wippet er forresten en nydelig rase- helt i toppen på min ønskeliste om vi noen gang skal skaffe oss hund

__________________
Ain't nobody dope as me, I'm dressed so fresh and clean.
2008 2013 2015
Vianne Rocher er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-09, 21:10   #25
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.973
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Boffen skal flytte!

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.


Heldige dere som skal ha whippet...bor dere sånn til at de får stor mulighet tilå springe? - De blir så fine da...musklene er så flotte på denne bikkja altså *drømme*

Ja, det gjør vi. Har et stort "jorde" rett i nærheten og masse skog o.l.
I hagen/hjemme er det ikke mulighet for fri løping, men muligheten er bare 2 min. gåtur unna.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:49.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no