Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Spikerhjørnet

Kjedebrev og underskriftskampanjer på mail - selv om det virker å være for en god sak

Spikerhjørnet Speaker's corner. Forum for lengre debattinnlegg og meninger, politikk mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-05-07, 18:27   #21
Agent Scully
Truth is in the x-files
 
Agent Scully sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 8.397
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjedebrev og underskriftskampanjer på mail - selv om det virker å være for en god

Jeg fikk akkurat en Madeleine-kjedemail.
Jeg tror noen liker å sende slikt videre for å vise alle at de er så "well connected" at noen har sendt den til dem først.
Nå er det forsåvidt en god sak, men hvis det er NOEN i hele verden som har en epostadresse men som ikke har fått det med seg ennå, så vil jeg gjerne møte dem.

Jeg sendte den ikke videre, for å si det sånn.

__________________
Storebror -06, Lillesøster & Lillebror -09

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-07, 18:32   #22
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjedebrev og underskriftskampanjer på mail - selv om det virker å være for en god

Jepp. Og mens vi snakker om kjedemeldinger; hva med disse som flommer på sms hele tiden? Jeg synes det er forkastelig at telefonselskapene skal tjene seg rike på feks. Madeleine-forsvinningen. Jeg sender selvsagt ALDRI slike videre til "alle vennene mine" slik man blir oppfordret til, og jeg blir skikkelig irritert på folk som sender meg slikt.

Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-07, 18:32   #23
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjedebrev og underskriftskampanjer på mail - selv om det virker å være for en god

Åja nå så jeg at Kif hadde skrevet om det samme rett oppfor.

Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-07, 18:33   #24
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjedebrev og underskriftskampanjer på mail - selv om det virker å være for en god

Opprinnelig lagt inn av Kif, her.

Jeg tror noen liker å sende slikt videre for å vise alle at de er så "well connected" at noen har sendt den til dem først.

Ja, også er det en lett måte å gi oss selv god samvittighet på. Vi bryr oss liksom, uten å egentlig trenge å ta et standpunkt eller faktisk gjøre noe som krever litt innsats.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-07, 18:59   #25
Heiko
Helt konge
 
Heiko sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 4.796
Blogginnlegg: 106
Heiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjedebrev og underskriftskampanjer på mail - selv om det virker å være for en god

Kjempebra innlegg!

Heiko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-07, 19:20   #26
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.779
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjedebrev og underskriftskampanjer på mail - selv om det virker å være for en god

Godt innlegg og en fin påminnelse.

Jeg liker ikke kjedebev og er heller ingen fan av såkalte morromail...

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-07, 19:48   #27
Trulte
:)
 
Trulte sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 9.010
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kjedebrev og underskriftskampanjer på mail - selv om det virker å være for en god

Jeg liker heller ikke kjedebrev og sletter dem med en gang jeg får dem, men blir ikke irritert.

Men da mailen om Madeleine kom med tre bilder som vedlegg. Ja, da sendte jeg den faktisk videre. At folk kjenner ansiktet hennes synes jeg er en god ting.

SMS kjedebrev sletter jeg også, men blir ikke irritert.

Trulte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-07, 19:52   #28
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjedebrev og underskriftskampanjer på mail - selv om det virker å være for en god

Opprinnelig lagt inn av Trulte, her.

Men da mailen om Madeleine kom med tre bilder som vedlegg. Ja, da sendte jeg den faktisk videre. At folk kjenner ansiktet hennes synes jeg er en god ting.

Jeg må innrømme at jeg hadde blitt irritert hvis jeg hadde fått tilsendt en slik mail. Enhver som leser aviser, ser TV eller er på internett vet om saken og hvordan hun ser ut. Alle mine venner faller i den kategorien.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-07, 20:01   #29
Trulte
:)
 
Trulte sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 9.010
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kjedebrev og underskriftskampanjer på mail - selv om det virker å være for en god

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Jeg må innrømme at jeg hadde blitt irritert hvis jeg hadde fått tilsendt en slik mail. Enhver som leser aviser, ser TV eller er på internett vet om saken og hvordan hun ser ut. Alle mine venner faller i den kategorien.

Jeg har ihvertfall ikke merket meg ansiktet hennes i den grad før jeg fikk mailen.
Jeg synes dette treffer meg så rett i hjertet at hvis familien ønsker at denne mailen skal gå rundt, må de få lov til det.

Trulte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-07, 20:02   #30
Heiko
Helt konge
 
Heiko sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 4.796
Blogginnlegg: 106
Heiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjedebrev og underskriftskampanjer på mail - selv om det virker å være for en god

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Jeg må innrømme at jeg hadde blitt irritert hvis jeg hadde fått tilsendt en slik mail. Enhver som leser aviser, ser TV eller er på internett vet om saken og hvordan hun ser ut. Alle mine venner faller i den kategorien.

Enig. Jeg blir lett irritert over den type mail. For ikke å snakke om "send denne videre, hvis ikke vil noe fælt skje i løpet av kort tid..." varianten.

Heiko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-07, 20:13   #31
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjedebrev og underskriftskampanjer på mail - selv om det virker å være for en god

Opprinnelig lagt inn av Trulte, her.

Jeg synes dette treffer meg så rett i hjertet at hvis familien ønsker at denne mailen skal gå rundt, må de få lov til det.

Den skjønner jeg. I tillegg så er ikke dette en underskriftkampanje, men en infomail som selvfølgelig kan være svært nyttig hvis den når ut til noen som ikke vet om saken, og har sett barnet. Det er ikke et støtteopprop.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-07, 21:33   #32
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjedebrev og underskriftskampanjer på mail - selv om det virker å være for en god

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.


Nå regner jeg med at alle her inne er oppegående og sikkert vet dette fra før, men informerer allikevel.

Jeg tør påstå at jeg er oppegående.
MEN det hadde ikke falt meg inn at slikt kunne skade en sak.
Jeg sletter alt som er av tullekjedemail.
Men jeg sendte faktisk den du henviser til videre.
Dette fordi jeg vet at Amnesty jobber på en aktiv måte i forhold til menneskerettigheter gjennom å oppfordre folk til å sende brev/mail til myndigheter. I andre samfunnssaker, hender det også at man blir oppfordret til å sende mail dit urett begås. I lokalpolitiske saker, ligger det også stadig underskriftslister til underskriving i butikker og lignenende.
Det er mao en temmelig vanlig og utbredt måte å vise engasjement på.

Jeg kan ikke for mitt bare liv se forskjell på ovenfor nevnte eksempler og den kjedemailen du henviser til.

Om alle 240 som har skriver under mailen hadde sendt hver sin klagemail til Sør-Afrikansk politi - DA ville det blitt fullt i innboksen.

Jeg blir litt småkvalm av påstandene om at man sender slikt videre med en overflatisk tilfredshet av å "lissom" ha vært litt til hjelp - uten egentlig å ha anstrengt seg.

Hva er forskjell på å sende et fardiglaget brev fra Amnesty til myndigheter et eller annet setd, og å skrive under på et slikt opprop for så så sende det videre?

Jeg lurer også på hva som var faktafeil i mailen?
For noen år siden leste jeg en artikkel i KK om akkurat den samme problematikken - og jeg kan ikke huske at den informasjonen jeg ble presentert for der var så annerledes enn den i den nevnte mailen.

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-07, 22:41   #33
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.129
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjedebrev og underskriftskampanjer på mail - selv om det virker å være for en god

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

Jeg kan ikke for mitt bare liv se forskjell på ovenfor nevnte eksempler og den kjedemailen du henviser til.

En svært vesentlig forskjell er at de brevene blir sendt til rette vedkommende, mens den kjedemailen ikke blir det, og i tillegg er på norsk og dermed neppe vil ha noen positiv effekt i det hele tatt.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-07, 22:47   #34
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjedebrev og underskriftskampanjer på mail - selv om det virker å være for en god

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

En svært vesentlig forskjell er at de brevene blir sendt til rette vedkommende, mens den kjedemailen ikke blir det, og i tillegg er på norsk og dermed neppe vil ha noen positiv effekt i det hele tatt.

Det er sant.

(...kanskje er min "oppegåendehet" en illusjon, for det hadde jeg ikke tenkt på ...)

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-07, 00:12   #35
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjedebrev og underskriftskampanjer på mail - selv om det virker å være for en god

Zoë: Ang. Amnesty sine kampanjer så har jeg allerede sagt at jeg er skeptisk til effekten. Men det er et par viktige forskjeller.

  1. Først som Skilpadda sier, i dette tilfellet blir ikke brevene sendt til rette vedkommende. I dette tilfellet "jammer" man en viktig informasjonskanal for misbrukte barn.
  2. Det sør-afrikanske politiet skjønner ikke norsk.
  3. En underskriftskampanje i form av en videresendt mail vet man aldri "ekteheten" av. Hvem som helst som får mailen kan legge til, fjerne eller forandre navnene. I tillegg vil mange av navnene gå igjen siden mailen blir spredt i en vifte-fasong. Når man sender en og en mail eller brev slik som i Amnesty sine kampanjer har man en avsender. Breakthechain sammenlikner det med underskriftskampanjer skrevet med blyant i samme håndskrift.
  4. De som mottar mailene vil mest sannsynlig overse dem når de har mottatt et visst antall klin like mailer.
  5. På Amnesty har man kampanjer som er aktuelle. Hvis en av dem ikke er aktuelle lenger blir linken tatt vekk fra hjemmesiden. Kjedebrev kan gå og gå i flere år, selv etter at en sak evt. er løst. Bare se på denne, hendelsene skjedde for flere år siden og gjerningsmannen er dømt.
Ang, faktafeil. Jeg har slettet mailen, men så vidt jeg husker sto det om at seks menn hadde begått en voldtekt. Iflg. breakthechain var det én mann, og han har fått livstidsdom. Dette er riktignok ikke noe jeg har sjekket videre. I tillegg står det noen om en barnebeskyttelsesavdeling som er truet med nedleggelse. Det er den ikke og har aldri vært det. Dermed faller litt av vitsen med hele mailen bort. Man ønsker med andre ord å proterestere (på norsk) mot en hendelse som ikke skal finne sted.

Ang. følelsen av å gjøre noe og være til hjelp. Når man får historier som dette servert selvfølgelig ønsker man å gjøre noe. Det er grusomt og man får i samme slengen servert en enkel måte man kan bidra på. Man kan skrive under og sende videre. Man tror man har gjort noe bra, men det har man egentlig ikke. Man bidrar ikke til noe, i verste fall kan man gjøre ting verre. Det er ikke meningen å være arrogant, men jeg syns det er viktig info som jeg kommer til å gjøre mitt for å spre.

Så neste gang man får et kjedebrev, bruk 5 minutter ekstra på et lite google-søk, stikk innom breakthechain eller snopes og sjekk om det er en ekte kampanje før man sender videre.

I tillegg kan man gi en donasjon til f. eks. UNICEF som jeg vet jobber med barn i Sør-Afrika.

Jeg har til dags dato ikke fått en eneste underskriftskampanje i form av kjedebrev som har vært ekte.

__________________


Sist redigert av Tallulah : 27-05-07 kl 13:59. Årsak: ny info.
Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-07, 00:42   #36
Libra
Bør lage seg en tittel selv
 
Libra sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.507
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kjedebrev og underskriftskampanjer på mail - selv om det virker å være for en god

Flott tråd, takk for nyttig link og nyttig informasjon. Sist, men ikke minst, takk for gode og vettuge argumenter, jeg sender ikke videre slike e-poster og liker slett ikke å få de i innboksen min.

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-07, 00:48   #37
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjedebrev og underskriftskampanjer på mail - selv om det virker å være for en god

Opprinnelig lagt inn av Georgine, her.

Men tenke selv, det kan vi... I mangel av egen rullestolsmily så får jeg bruke denne

Alt finnes på dette internettet:

Vedlagte bilder
Filtype: gif wheelchair.gif (283 Bytes, 35 visninger)
__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.

Sist redigert av Esme : 27-05-07 kl 11:56.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-07, 10:05   #38
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjedebrev og underskriftskampanjer på mail - selv om det virker å være for en god

Ja, da anser jeg meg som opplyst!

(...og kanskje bittelitt mer oppegående! )

Men om det skulle være noen faktafeil i denne mailen, så er temaet dessverre veldig aktuelt. Går herved inn på Unicef og støtter.

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-07, 10:19   #39
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.630
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjedebrev og underskriftskampanjer på mail - selv om det virker å være for en god

Hver gang jeg får en "godhjerta mail" som skal spres klipper jeg alltid ut litt av teksten og googler det sammen med ordet "hoax" (engelske mailer - tar et navn eller adresse hvis det er en norsk mail). Utrolig ofte får man treff gitt.

Jeg videresender aldri, men sender info tilbake til avsenderen om at dette er tull, slik at de kan sende ny mail til alle så har kanskje alle lært litt. Pass it forward lissom.

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-07, 11:45   #40
Garbella
Til tider hjulbeint
 
Garbella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.876
Blogginnlegg: 45
Garbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt likt
Standard

Sv: Kjedebrev og underskriftskampanjer på mail - selv om det virker å være for en god

Opprinnelig lagt inn av esme, her.

Alt finnes på dette internettet:

Utrolig bra

Garbella er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:20.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no