Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon

Lager du morsdagshilsen på Facebook?

Kommunikasjon Forum for data, biler og "duppeditter", samt annen kommunikasjon.

Se resultatene: Lager du morsdagshilsen på Facebook?
Ja, kun tekst 3 2,46%
Ja, bilder og full pakke 3 2,46%
Nei 71 58,20%
Kunne ikke falt meg inn i halvsøvne 42 34,43%
Facebook? 1 0,82%
Morsdag?! 2 1,64%
Deltakere: 122. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-02-24, 15:17   #21
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.460
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lager du morsdagshilsen på Facebook?

Nei. Vi har aldri markert morsdag og farsdag hos oss, min mor var oppdratt til at det var "noe tull" (dvs min mormor tok martyrrollen og sa "hvis du ikke kan hjelpe meg med oppvasken resten av året kan det være det samme i dag", hvis min mor prøvde å gjøre noe hyggelig, og min antikapitalistiske morfar hevdet det var noe markedskreftene hadde funnet på for å lure penger av folk. ). Da vi var barn lagde vi vel noen kort på skolen, det var alt. Så det føles kunstig om jeg plutselig skulle begynne å sende morsdagshilsen på fb.

Mannen har vel laget en og annen morsdagshilsen på fb gjennom tidene, der han har gratulert meg og sin mor i samme slengen. Og svigermor sender gjerne en gratulasjonsmelding til meg, så da gratulerer jeg henne tilbake. Men ikke på facebook nei, det kommer som regel som sms.

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 12-02-24 kl 10:35.
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-24, 16:01   #22
Einhyrningur
Be happy!
 
Einhyrningur sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 10.039
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lager du morsdagshilsen på Facebook?

Bare 3 som er har trykket ja. Synes det er mye færre hilsninger i år en det pleier å være, tror jeg har sett én?

Jeg glemmer sånt, husker innimellom å sende en sms. Mamma har ikke Facebook, men pappa har. Selv feirer vi hjemme med kake og full pakke, så jeg burde virkelig klare å huske min egen mor.

__________________
jepp, jeg mangler stor forbokstav
Einhyrningur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-24, 16:02   #23
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.460
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lager du morsdagshilsen på Facebook?

Opprinnelig lagt inn av Einhyrningur, her.

Bare 3 som er har trykket ja. Synes det er mye færre hilsninger i år en det pleier å være, tror jeg har sett én?

Jeg glemmer sånt, husker innimellom å sende en sms. Mamma har ikke Facebook, men pappa har. Selv feirer vi hjemme med kake og full pakke, så jeg burde virkelig klare å huske min egen mor.


Min fb-feed er full av dem. Det gjør meg ingenting da, jeg er lite på fb.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-24, 16:05   #24
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.731
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lager du morsdagshilsen på Facebook?

Jeg har vel sett 2 på Facebook og en på Instagram idag. Selv har jeg ringt min.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-24, 16:08   #25
Acino
passe nerd
 
Acino sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 5.438
Acino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Lager du morsdagshilsen på Facebook?

Har dessverre ikke mamma lengre (eller pappa for den del). Hadde gjerne gratulert på facebook om jeg kunne, både der og på andre måter.

__________________
4 barn i hjertet, 2 av de her med oss: gutt og jente 2010
Acino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-24, 16:15   #26
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.840
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lager du morsdagshilsen på Facebook?

Har pleid å gjøre det, men mamma er ikke på FB lenger.

Men jeg har opprettet en egen messengergrupoe til barna så de kan gratulere meg.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-24, 16:20   #27
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.934
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lager du morsdagshilsen på Facebook?

I min slekt har vi ikke tradisjon for morsdagsfeiring fordi det var så mange med bursdag på den tiden (ni-ti måneder etter Lofotfiske). Jeg har aldri hilst til Mutter'n på FB i den forbindelse. Hun er en av dem med bursdag rundt da og får bursdagshilsen i steden. Ingen av mine barn hilser meg på morsdagen. Jeg ville blitt overrasket om det skjedde.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-24, 16:20   #28
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.445
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Lager du morsdagshilsen på Facebook?

Jeg har sendt blomster og sjokolade og gratulert på Instagram.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-24, 16:35   #29
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lager du morsdagshilsen på Facebook?

Nei. Jeg har heldigvis ingen kontakt med min mor, og jeg aner ikke om hun er på Facebook. Og selv om det kan stikke litt, så unner jeg dem som har en morsrelasjon det er verd å si noe om, å gjøre det. Vi sier for lite, ikke for mye, om de relasjonene som betyr noe. Hvis man har noen i livet sitt som er verd det, så si det høyt og si det mange ganger, mens de kan høre det.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-24, 16:58   #30
Einhyrningur
Be happy!
 
Einhyrningur sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 10.039
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lager du morsdagshilsen på Facebook?

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Min fb-feed er full av dem. Det gjør meg ingenting da, jeg er lite på fb.

Så merkelig. Min pleier vanligvis være det, men nå er det dødt.

__________________
jepp, jeg mangler stor forbokstav
Einhyrningur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-24, 17:00   #31
~TM~
trøtt
 
~TM~ sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.757
Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Lager du morsdagshilsen på Facebook?

Opprinnelig lagt inn av Einhyrningur, her.

Hva er det du ikke skjønner, for du svarte jo på akkurat det jeg spurte om?

Jeg lurte på det samme som Ine.

__________________
Storebror '02 og Lillebror '07.

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-24, 17:29   #32
nolo
Fola Blakken
 
nolo sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.986
Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lager du morsdagshilsen på Facebook?

Min mor er ikke på FB, så hun får ikke hilsen der. Men om litt skal datteren og jeg innom henne med et kakestykke, sånn at hun ikke føler seg glemt.

__________________
Minst en gang om dagen bør vi høre en liten sang, lese et godt dikt, se et vakkert bilde,og - om mulig - si et par fornuftige ord.
(Goethe)
nolo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-24, 17:38   #33
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.779
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lager du morsdagshilsen på Facebook?

Min eldste sønn kom jaggu hjem med kake og blomster!
Jeg har ringt min mor.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-24, 18:05   #34
Lhi-My
Bør lage seg en tittel selv
 
Lhi-My sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 4.888
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lager du morsdagshilsen på Facebook?

Vi markerer ikke mors- og farsdag. I min familie har det aldri vært gjort og jeg tror ikke min tyske svigerfamilie markerer det heller. Det er vel så vidt jeg vet ikke samme dato heller. Ikke skriver jeg stort på Facebook heller uansett anledning.

Lhi-My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-24, 18:06   #35
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.850
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lager du morsdagshilsen på Facebook?

Normalt sett ikke, men i år har jeg gjort det. Ikke på min da, men på mamma sin profil.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-24, 19:01   #36
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.736
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lager du morsdagshilsen på Facebook?

Jeg har gitt blomster til både mor og svigermor og fått gave av kjæreste (og bonusbarn) og barna. Men på FB får altså ingen gratulasjoner.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-24, 19:06   #37
banana
Har ingen tittel
 
banana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 6.942
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Lager du morsdagshilsen på Facebook?

Selv om mamma ikke lever lenger svarte jeg "kunne ikke falt meg inn i halvsøvne" - fordi det var sånn jeg tenkte da hun levde. Ikke pga. mamma, men fordi det ikke er "meg" å gjøre det på den måten. Jeg synes det er litt kleint med sånne offentlige kjærlighetserklæringer.

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-24, 19:20   #38
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.513
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lager du morsdagshilsen på Facebook?

Jeg gratulerer min mor både på facebook og når vi er der for å spise kake, hun får også en liten hilsen, i år fikk hun blomster.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 11-02-24, 19:33   #39
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.561
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lager du morsdagshilsen på Facebook?

Opprinnelig lagt inn av Musemus, her.

Jeg syns det er kleint, men jeg forteller det jo ikke til dem. Mest kleint syns jeg det er fordi det er mannen og kona som legger ut (så ikke til sin egen mor) til hverandre, og jeg vet åssen det er bak fasaden.

Dette skjønner jeg ikke. Om man har det trått og vanskelig, er det ikke da bare ekstra fint at man likevel husker å anerkjenne hverandre?

Mannen min skriver ikke på FB, men han kjøper kort og gave fra seg selv og barn. Vi markerer ikke med store greier, men for oss handler mors/farsdag like mye om å vise at vi setter pris på hverandre som medforelder.

Jeg har ingen mor og mannen min gir ingenting til sin mor. De har et godt forhold, men ingen tradisjon for det.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-24, 19:44   #40
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.399
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lager du morsdagshilsen på Facebook?

Ikke noe passet for meg. Det var 26 år siden mamma døde. Om hun levde så hadde jeg gjort det, hun hadde likt det.

Pelen er aktiv nå   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:34.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no