Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Jeg vil lære meg å sminke meg ...

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-12-08, 23:18   #41
Jinx
Tre små T
 
Jinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.499
Jinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Jeg vil lære meg å sminke meg ...

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Ok, da hadde jo ikke damen peiling. Kjipt for deg, men det er vel fortsatt større sjans for å treffe på kapable innen bransjen enn fullstendig inkompetente.


Ja selvfølgelig. Ja for meg virket hun rimelig borte, eller hun hadde en type sminke hun kunne. Det var det... Ellers gjør jeg som Electronica,leser mye balder og studerer sminken.

__________________
T august 04, T februar 08 og T august 10.
Jinx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-08, 23:20   #42
Misteri
Opp og ned
 
Misteri sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.767
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jeg vil lære meg å sminke meg ...

En god foundation er et must ja. Når jeg ønsker å prøve nye merker, så tester jeg litt ut på kjevebeinet og tar med meg et speil og går til et sted hvor det er veldig lyst. Gjerne helt ut i dagslys. Det skal ikke være skille.

Selv bruker jeg HR sin magig concealer, den er fantastisk til min hud og fjernet arr og røde flekker.

Bruker også våt kajal over øynene og litt under, men jeg kan sminke øynene mine en del pga. de er store og åpne. Hos deg ville jeg kun kjørt våt kajal over halve øyet ditt tror jeg, men vet ikke når jeg ikke har prøvd på deg. En lys øyneskygge med litt skimmer i helt øverst under øyenbrynene løfte øynene.

Det jeg tenker selv, er at grunnbasisien bruker jeg en del dyrere og finere produkter, mens rouge og øynenskygger kan jeg godt kjøpe på vita o.l. til en rimeligere penge. En god maskara er et must. Selv bruker jeg diorshow sin og den har fått en del best i test, litt knotete å få til i starten pga. stor børste, men man får store fine øyenvipper av den.

__________________
Misteri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-08, 23:27   #43
Benzo
Teller ned
 
Benzo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 12.089
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jeg vil lære meg å sminke meg...

Henne har en god makeupskole, videovisning. Legg merke til hvor grundig han jobber med kosten. Påfør heller litt og litt 3 ganger i stedet for å kline på alt med en gang. Jevne overganger er et must, så fremt du ikke skal på noe ekstraordinært og skal ha litt showmakeup. Gode koster og børster er viktigere enn dyr makeup. Legg mer penger i en god foundation (brunkrem på gammalnorsk, men den skal selvfølgelig ikke gjøre deg brun, kun jevne ut din egen farge, test fargen på kjevebenet), enn eyliner og leppestift.
Ta bilder, det er lettere å se om resultatet ble bra på bilder enn i speilet. Bestem deg for stilen, før du begynner påføring. Ved kraftig øyemakeup, ton ned resten. Sotet blikk og røde lepper er ingen hit. Ved hverdagsmakeup kommer du langt med en jevn hudtone, en lys matt øyenskygge over hele lokket, brun maskara og lipgloss. Less is more.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-08, 23:38   #44
Carpe Diem
Bør lage seg en tittel selv
 
Carpe Diem sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 3.678
Carpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Jeg vil lære meg å sminke meg ...

På denne siden har de noen videoer som tar for seg festsminke/smokey eyes, diverse hårtips etc: www.kvinneguiden.no

De er lettfattelige og man får med seg hva de gjør , trinn for trinn...

__________________
x x x
Carpe Diem er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-08, 02:36   #45
Silence
٩(●̮̮̃●̃)۶ ٩(●̮̮̃●̃)۶
 
Silence sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.639
Silence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Jeg vil lære meg å sminke meg ...

Smokey eyes... Tusen takk, jeg visste ikke hva jeg kunne oversette det til.

Når det gjelder underlagskrem, så kan jeg anbefale "Elisabeth Arden Flawless Finish Fond de teint Mousse". Skum som gjør det enklere å få det jevnt.

Silence er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-08, 08:38   #46
Tertit
Stort sett blid
 
Tertit sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 3.503
Tertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt likt
Standard

Sv: Jeg vil lære meg å sminke meg ...

Abbonerer

__________________
Mamma til hifigutten 95 og hestejenta 97
Tertit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-08, 08:55   #47
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.680
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg vil lære meg å sminke meg ...

Jeg slår et slag for skikkelig mascara! - Det gjør utrolig stor forskjell altså.
Jeg er nyfrelst på Dior. Dyr - men verd det.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-08, 09:31   #48
Anne
Bør lage seg en tittel selv
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.740
Anne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg vil lære meg å sminke meg ...

Til dagen bruker jeg dette under, med lett øyeskygge om noen i det hele tatt. Jeg elsker makeup, min første jobb var i Sundt Parfymeri og "hangen" etter deilig kvalitetsmakeup og hudpleie generellt henger i.
På kveld/fest bruker jeg mer skygge, mer eyeliner osv.

Jeg bruker denne foundationen:


Denne Concealeren:



Dette solpudderet:



Denne mascaraen:





Denne kremskyggen fra Dior er fantastisk, den bruker jeg ofte som base skygge.


Av lipglosser er jeg helt avhengig av disse:




Eyelinere/øyebrynspenner fra Lancôme og YSL.
Samt vanlige øyeskygger fra Dior hovedsaklig.

Anne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-08, 09:31   #49
Anne
Bør lage seg en tittel selv
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.740
Anne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg vil lære meg å sminke meg ...

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

Jeg slår et slag for skikkelig mascara! - Det gjør utrolig stor forskjell altså.
Jeg er nyfrelst på Dior. Dyr - men verd det.

Dior Show? En av de beste, syns jeg!

Anne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-08, 10:21   #50
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.680
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg vil lære meg å sminke meg ...

Jupp, Dior Show ja - og nå før jul var det med en fantastisk fin øyenskygge (5 farger) med i pakken også. - Me like!

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-08, 10:24   #51
Anne
Bør lage seg en tittel selv
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.740
Anne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg vil lære meg å sminke meg ...

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

Jupp, Dior Show ja - og nå før jul var det med en fantastisk fin øyenskygge (5 farger) med i pakken også. - Me like!

Jupp!
Me too!

Anne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-08, 10:48   #52
Silence
٩(●̮̮̃●̃)۶ ٩(●̮̮̃●̃)۶
 
Silence sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.639
Silence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Jeg vil lære meg å sminke meg ...

Forresten: Noen som kan anbefale en god vannfast maskara? Den jeg sist fikk anbefalt, gjør at øyenvippene blir en eneste stor klump!

Silence er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-08, 11:03   #53
Misteri
Opp og ned
 
Misteri sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.767
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jeg vil lære meg å sminke meg ...

Opprinnelig lagt inn av Jill, her.

Forresten: Noen som kan anbefale en god vannfast maskara? Den jeg sist fikk anbefalt, gjør at øyenvippene blir en eneste stor klump!

Du får Diorshow i vannfast også, men jeg syns den er så vanskelig å få av igjen, men det gjelder alle vannfaste maskaraer. Du får like fine vipper med begge diormaskaraene.

__________________
Misteri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-08, 12:09   #54
Silence
٩(●̮̮̃●̃)۶ ٩(●̮̮̃●̃)۶
 
Silence sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.639
Silence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Jeg vil lære meg å sminke meg ...

Opprinnelig lagt inn av Misteri, her.

Du får Diorshow i vannfast også, men jeg syns den er så vanskelig å få av igjen, men det gjelder alle vannfaste maskaraer. Du får like fine vipper med begge diormaskaraene.

Ja, de vannfaste er vanskelige å fjerne, men jeg ser ingen annen utvei når det regner vannrett... (Og det skjer de få dagene jeg har tatt meg tid til å sminke meg. )

Silence er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-08, 14:43   #55
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Jeg vil lære meg å sminke meg ...

Nå har jeg lest her. og sett litt må tudere mere senere men kom til å tenke på noe.

hva anbefaler dere å bruke av hudkrem og rense ting til blandings hud?
egen krem til å ha rundt øynene?

Jeg bruker for det meste noe jeg har kjøpt på apoteket uten parfyme. fungerer greit nok. men av og til føler jeg at kremen blir seig å ekkel i ansiktet

__________________
Honda som ikke kjører Honda bil for tiden men har Honda snøfres og gressklipper med Honda motor...
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-08, 15:02   #56
Hannah
tankefull
 
Hannah sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 4.227
Blogginnlegg: 111
Hannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt likt
Standard

Sv: Jeg vil lære meg å sminke meg ...

Her var mange gode tips.
Jeg ser at jeg må ut å få tak i en god foundation igjen iallefall.
Min favorittmascara er en fra Chanel. Den er lett å ta på, og gjør sånn at vippene ikke klumper seg.

Hannah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-08, 16:51   #57
turi
representert
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.172
turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Jeg vil lære meg å sminke meg ...

Følger med litt her jeg, eldste fikk masse sminke til jul, og mora skulle prøve litt da vi hadde selskap her en kveld. Så litt mer ut som jeg skulle ut og hokke litt, en ett vanlig middagselskap uten prostituerte.. :mangler en del kvinnelige gener:

__________________
Jente -96, gutt -04
turi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-08, 19:57   #58
Jålebeinet
med tunga på styret
 
Jålebeinet sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.055
Jålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jeg vil lære meg å sminke meg ...

Anbefaler denne. Man trenger ikke å ha akkurat disse produktene da. Men jeg har prøvd øyenskyggen og den er veldig bra.

Jålebeinet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-08, 20:56   #59
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.569
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg vil lære meg å sminke meg ...

Dere som liker Dior sine mascaraer - har dere veldig pene øyevipper fra før av? Mine er not so good (ganske stusselige faktisk), og med Diorshow eller Ionic så blir de rett og slett tragiske. Mine blir faktisk penest med Kanebo 38, men den er jo noe herk å få av. I dag har jeg kjøpt en ny, fra Clinique, som skal være noe lignende men grei å vaske bort.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-08, 22:00   #60
Benzo
Teller ned
 
Benzo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 12.089
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jeg vil lære meg å sminke meg ...

Jeg har ganske greie øyevipper, men liker ikke Dior sine mascarer. Enten blir det klumper, eller så får jeg såkalte edderkoppvipper. Min favoritt for tiden er Lancome Definicils.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:37.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no