Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Oppskrift på tynn ribbebukse?

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-07-10, 10:25   #1
Kohana
Nybegynner
 
Kohana sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Østfold
Innlegg: 23
Kohana er litt kul
Standard

Oppskrift på tynn ribbebukse?

Jeg ønsker å strikke en tynn ribbebukse til ei jente på 1 år. En myk bukse som man kan ha på inne og ute under annen bukse/dress når det ikke er så kaldt.
Men så tenker jeg at den kanskje blir for lite slitesterk? Men man kan kanskje sy på forsterkninger på knærne på et vis?

Hun er i krabbe/snart gå - perioden.

Jeg har funnet denne oppskriften på Garnstudio.

Noen som har erfaring med den? Andre oppskrifter?

Jeg har noen nøster Drops Alpaca som jeg tenkte å bruke.

Kohana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-10, 14:55   #2
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.985
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Oppskrift på tynn ribbebukse?

Jeg har strikket ribbebukser til sånne småttiser. Jeg hadde en oppskrift fra Dale, men jeg er ikke hjemme nå så jeg vet ikke i hvilket hefte.

Holder på med ribbebukse i str 6 år. Fant ingen oppskrift, men garnbutikken sa at jeg bare kunne ta en vanlig bukseoppskrift og strikke i ribb. Jeg strikker i Falk nå. Det har jeg god erfaring med fra tidligere. Selv om ungene arver, så klarer de ikke å slite det ut.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:51.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no