Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > HPs vevstove

Bærbar Mac - hvilken?

HPs vevstove Forum for datasnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-08-10, 12:20   #1
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Spørsmål

Bærbar Mac - hvilken?

Laptopen min synger på siste verset og siden vi nå har både iPod´s, iPhone og iPad´s i hus, har vi kommet til at min neste bærbare PC av praktiske årsaker godt kan være en Mac - mannen må bruke annet i forb. med jobb.

Vi har altså aldri hatt Mac før og er totalt grønne; så hva trenger vi/jeg?

For oss er det viktig å kunne surfe, skrive (i programmer ala MS Word etc.), bruke PhotoShop og lagre bilder samt laste ned filmer/serier og se disse. Vi har en ekstern harddisk for slike filer, men jeg vet ikke om den er kompatibel med Mac eller om man må kjøpe egne harddisker fra Apple??

Per i dag har jeg en Compaq Presario CQ60 - er godt fornøyd med den ytelse- og lagringsmessig, men den har falt litt for mange ganger i gulvet og er rett og slett en gamling på markedet å regne, så jeg tenker mot nytt!!

Tips og forslag tas i mot med stor takk!

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-10, 13:30   #2
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bærbar Mac - hvilken?

Jeg har en Pro og mannen min har en MacBook. Det er iallefall stor forskjell på hvor raskt den jobber, og på batterikapasitet - i Pro sin favør.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-10, 18:09   #3
Snuppa
Lengter etter sola
 
Snuppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.590
Snuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Bærbar Mac - hvilken?

Jeg har en macbook, men med oppgradert minne.
Digger den, men går nok for en pro neste gang. Ganske enkelt fordi jeg stadig er på jakt etter noe enda bedre
Macbook gjør jobben mer enn bra nok for meg

Jeg gikk fra 17" til 13" og synes det var en liten overgang, nå liker jeg 13" veldig godt.

__________________
-03 -06 -09
Snuppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-10, 20:25   #4
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bærbar Mac - hvilken?

Takk for tips - ser ut til at Macbook Pro er løsningen da. Er det noe mer jeg bør tenke på i forhold til overgang, eller er det bare å kjøre på? Det burde vel gå ganske greit når vi er så vant med de andre nevnte Apple-produktene!?

Men minnet, er det nok altså eller er man helt og holdent avhengig av ekstern harddisk?

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-10, 20:39   #5
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bærbar Mac - hvilken?

Nevermind, jeg fant ut av det!

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-10, 20:43   #6
Wix
Skal rømme
 
Wix sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 5.491
Blogginnlegg: 40
Wix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Bærbar Mac - hvilken?

Jeg har 15" macbook pro, den dårligste av dem. Jeg var klar for å kjøpe den midterste av de tre mulige spesifikasjonene, men selgeren mente at for mitt bruk, som ligner ditt, klarer jeg meg lenge med den dårligste. Og foreløpig ser det ut til å gå veldig fint. Jeg har ikke prøvd paintshop til denne da (dyyyrt...), men selgeren mente at går bra selv på den minste 13" proen.

Du kan bruke pc eksterne hardisker osv, men du må kjøpe egen programvare (word, paintshop osv) som passer til mac.

__________________
Jente, des 06
Gutt, april 08
Wix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-10, 22:46   #7
Amelie
Med & uten trylleformel.
 
Amelie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.192
Blogginnlegg: 8
Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Bærbar Mac - hvilken?

Jeg kjøpte MacBook Pro 13" i går, og elsker den!
Hendig, behagelig, lett, rask og pen. Mellom anna.

__________________
Pjokk 04 Vesla 07
"The true sign of intelligence is not knowledge, but imagination" A. Einstein

Amelie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:24.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no