Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Hjelp, vasking av sofa-trekk!

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-03-07, 09:36   #1
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hjelp, vasking av sofa-trekk!

Vi kjøpte en rød stoffsofa med chaiselong i desember, og nå er det allerede kommet endel flekker på den. Tenkte først å ta det med Vanish-spray eller noe, men i morges klarte vesla å søle et helt glass med jordbærmelk i sofaen! Glasset stod på bordet på andre sida av sofaen da jeg gikk på badet, da jeg kom tilbake lå det opp ned i sofaen med jordbærmelk over hele den ene puta.

Da jeg tok opp puta, så jeg at trekket kan tas av på alle putene, det er glidelås bak. Betyr det at det kan vaskes i maskin? :ber:

I så fall (for jeg så ikke om det var vaskelapp, ville ikke ta av hele trekket om ikke) hva skal det vaskes på? Stoffet er sånn at det ser litt "flekkete" ut, og når man drar hånda over fra den ene enden til den andre så skifter det på en måte farge fra mørk rød til lys rød. Hvis dere skjønner, herregud, meg og forklaringene mine.

Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-07, 09:39   #2
Tove
XXX
 
Tove sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Orkdal
Innlegg: 3.578
Tove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hjelp, vasking av sofa-trekk!

Jeg har nettopp vasket mine sofatrekk i vaskevaskin. Det er en mørkeblå tøysofa. Jeg tør ikke si at du sikkert kan vaske dine, men jeg ville trodd det Om du tar sjansen, så ville jeg ha smurt inn flekkene før vasken

Tove er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-07, 09:54   #3
Benzo
Teller ned
 
Benzo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 12.078
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hjelp, vasking av sofa-trekk!

Glidelås trenger ikke bety at de kan vaskes, kanskje de bare kan renses? Sjekk trekket for vaskelapp, pleier å sitte i et av hjørnene.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-07, 10:03   #4
amor
Den som gir seg...
 
amor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.710
amor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hjelp, vasking av sofa-trekk!

Let etter bruksanvisning eller ring forretningen du kjøpt den i

Håper for din skyld at trekkene kan vaskes! Lykke til!

__________________
Mamma til fem
Wish It ☆ Dream It ☆ Do It
amor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-07, 10:26   #5
Katrin
Superaktiv
 
Katrin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Follo
Innlegg: 443
Katrin er litt kulKatrin er litt kulKatrin er litt kul
Standard

Sv: Hjelp, vasking av sofa-trekk!

Hvis trekkene kan vaskes, vil jeg anbefale deg å ta på trekkene igjen, når trekkene fremdeles er våte. Det forenkler endel. Lykke til!

Katrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-07, 10:44   #6
Muskat
Bør lage seg en tittel selv
 
Muskat sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.813
Blogginnlegg: 23
Muskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hjelp, vasking av sofa-trekk!

På min sofa stod det at den kun tålte rens og ikke vask. Jeg tok sjansen og vasket trekkene i maskinen likevel og det gikk finfint. Hvis det hadde vært en ny og dyr sofa ville jeg nok sjekket opp litt nærmere først.

Muskat er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-07, 10:51   #7
*HH*
Frøken
 
*HH* sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 2.269
*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hjelp, vasking av sofa-trekk!

Jeg har brukt Vanish i vår nye og dyre lyse sofa.. Den har lagd en litt mørkere flekk Så det vil ikke jeg anbefale i hvert fall.

__________________
I valg mellom falske venner og åpne fiender har jeg alltid foretrukket det siste - Bjørnstjerne Bjørnson

Mamma til poden 05 og prinsessen 11.
*HH* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-07, 11:11   #8
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp, vasking av sofa-trekk!

Gælg, nå vet jeg ikke helt hva jeg skal gjøre, hehe. Fader, altså!! :hyyyl:
Vi får middagsbesøk også idag, får bare legge en pent teppe oppå imens.

Vet ikke om jeg tør å ta sjansen på å vaske den, men på den annen side så koster det kanskje mer å rense den enn å kjøpe ny. Vi betalte 2500,- for den, men den er verdt 6000,-. Vi fikk nemlig feil sofa, noe vi ikke så før vi kom hjem og pakket den ut. Ringte vi og sa fra om at vi hadde fått en dyrere og flottere sofa? Så klart ikke. :djevel:

Skal jeg ta sjansen?

Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-07, 11:14   #9
Muskat
Bør lage seg en tittel selv
 
Muskat sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.813
Blogginnlegg: 23
Muskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hjelp, vasking av sofa-trekk!

Finner du ikke noen vaskelapp inni?
Jeg ville tatt sjansen og vasket i maskinen på 40 grader.

Muskat er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-07, 11:16   #10
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp, vasking av sofa-trekk!

Jeg skal sjekke nå, er bare så himla stress å få av trekket, tør ikke tenke på hvordan det blir å få det på igjen. Skal følge tipset om å ta det på når det er litt fuktig, kanskje det er lettere da.

Blir det veldig mislykket får vi heller bare la være å reise på ferie og bruke skatte- og feriepenger på ny sofa.

Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-07, 11:39   #11
Azi
Come what may...
 
Azi sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.216
Blogginnlegg: 40
Azi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hjelp, vasking av sofa-trekk!

Jeg pleide å vaske tøysofaet vårt med sånn interiørvask, altså det samme dem selger på bensinstasjoner der man kan vaske innvendig på bilen.
Funket kjempe bra! Ikke i sprayform da. Men skumform. Alt sånn spray flytende form setter i rare flekker har jeg erfart.

Lykke til, det ordner seg nok.

__________________
The greatest thing you'll ever learn is just to love and be loved in return.
eden ahbez, "Nature Boy" (1948).
Azi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-07, 11:54   #12
Pastill
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: In Town!
Innlegg: 5.952
Pastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hjelp, vasking av sofa-trekk!

Er det ikea?

Pastill er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-07, 12:11   #13
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp, vasking av sofa-trekk!

Takk for tips. Nei det er ikke Ikea, det er Living. Fant ingen vaskelapp.

Skal jeg ta sjansen allikevel? Her er det såpass mye at jeg tror den MÅ hives i maskinen altså. Trenger jo ikke ta alle trekkene, men jeg er redd de uvaskede vil se litt annerledes ut i fargen etterpå, så kanskje jeg skulle bare ta alle?

Den interiør-sprayen skal jeg kjøpe inn, greit å ha til eventuelle nye flekker som dukker opp senere.

Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-07, 12:13   #14
Pastill
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: In Town!
Innlegg: 5.952
Pastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hjelp, vasking av sofa-trekk!

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Takk for tips. Nei det er ikke Ikea, det er Living. Fant ingen vaskelapp.

Skal jeg ta sjansen allikevel? Her er det såpass mye at jeg tror den MÅ hives i maskinen altså. Trenger jo ikke ta alle trekkene, men jeg er redd de uvaskede vil se litt annerledes ut i fargen etterpå, så kanskje jeg skulle bare ta alle?

Ring til Living og spør. Evt se på nettsidene.

Mine trekk er i microfiber og kan vaskes i maskin. Så fremt ikke sofan er kjempeskitten så ser man ikke fargeforskjeller. Har vasket noen trekk et par ganger og de er helt like resten.

Pastill er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-07, 12:16   #15
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp, vasking av sofa-trekk!

Jeg skal ringe Living. Men tenk om de finner ut at det var vi som fikk feil sofa? :angst:

Hehe nei det gjør de vel ikke?

Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-07, 12:18   #16
Pastill
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: In Town!
Innlegg: 5.952
Pastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hjelp, vasking av sofa-trekk!

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Jeg skal ringe Living. Men tenk om de finner ut at det var vi som fikk feil sofa? :angst:

Hehe nei det gjør de vel ikke?

Er bare å ikke si hva du heter det.

Men du bør finne ut hva navnet på sofan er da.

Pastill er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-07, 12:20   #17
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp, vasking av sofa-trekk!

Ja det er jo lurt.

Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:04.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no