Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Farge på huset vårt? Hjelp!

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-03-07, 19:32   #41
petra
Superaktiv
 
petra sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 455
petra er litt kulpetra er litt kul
Standard

Sv: Farge på huset vårt? Hjelp!

Syns det ble veldig fint med den grønne fargen! RÅ Lekkert hus forresten!

__________________
Petra mor til petrus 02
petra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-07, 19:32   #42
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Farge på huset vårt? Hjelp!

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

Isj, jeg har sett det noen ganger, og det er veldig friskt...

Jeg har også sett det. Om vi skulle hatt beiset hus hadde brunt og blått eller hvitt vært fargene.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-07, 20:18   #43
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Farge på huset vårt? Hjelp!

Blått har aldri vært min farge. Men brunt liker jeg.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-07, 20:19   #44
Mandarin
godt brukt
 
Mandarin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Innlegg: 8.130
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Farge på huset vårt? Hjelp!

Opprinnelig lagt inn av Berglijot, her.

Mørk brunt med hvite karmer.


Enig! Jeg har sett en del av disse i det siste.

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-07, 00:03   #45
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Farge på huset vårt? Hjelp!

Opprinnelig lagt inn av Nooria, her.

Jeg elsker egghvite hus jeg ... eller antikkhvit med hvit rundt karmer og slikt. Grønne har jeg ikke noe forhold til.


Heeeelt enig!

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-07, 00:07   #46
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Farge på huset vårt? Hjelp!

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

Ble fint med det dere har tenk...MEN om jeg hadde bestemt, hadde jeg valgt møøørkebrun beis, blå vinduskarmer og hvitt helt innerst ved vinduene...:drømme:

Huset til foreldrene mine er malt slik, og det er nydelig! I tillegg er inngangsdørene og garasjedørene blåmalt.

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-07, 07:16   #47
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.678
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Farge på huset vårt? Hjelp!

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Huset til foreldrene mine er malt slik, og det er nydelig! I tillegg er inngangsdørene og garasjedørene blåmalt.

Sikkert kjempefint!

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-07, 12:33   #48
Beckett
Fornøyd
 
Beckett sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.557
Blogginnlegg: 48
Beckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Farge på huset vårt? Hjelp!

Den grønnfargen var kjempeflott, guniss! Hvilken produsent er det? Farvekode? Vi skal nemlig male huset vårt i sommer, og jeg skal prøve å overtale de andre i huset (3-mannsbolig) om å skifte farve. Grå-hvitt med lilla karmer og teglsteinsmur er ikke lekkert.

__________________
05 07

Beckett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-07, 12:35   #49
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Farge på huset vårt? Hjelp!

Opprinnelig lagt inn av Arken, her.

Den grønnfargen var kjempeflott, guniss! Hvilken produsent er det? Farvekode? Vi skal nemlig male huset vårt i sommer, og jeg skal prøve å overtale de andre i huset (3-mannsbolig) om å skifte farve. Grå-hvitt med lilla karmer og teglsteinsmur er ikke lekkert.

Den på veggen heter "Barlind" og har kode: 5816-G39Y 7057

Den andre heter "Grønn empire" og har kode: 4010-G50Y 8062

(Vi bruker Drygolin oljedekkbeis)

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-07, 12:41   #50
Beckett
Fornøyd
 
Beckett sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.557
Blogginnlegg: 48
Beckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Farge på huset vårt? Hjelp!

Opprinnelig lagt inn av guniss, her.

Den på veggen heter "Barlind" og har kode: 5816-G39Y 7057

Den andre heter "Grønn empire" og har kode: 4010-G50Y 8062

(Vi bruker Drygolin oljedekkbeis)

Tusen takk!
Jeg har forresten lyst på ny inngangsdør også, maken som den dere har, faktisk. Men det spørs om naboene blir med på det. Og jeg kan vel ikke akkurat gå hen og kjøpe hvit dør når de andre har i teak.

__________________
05 07

Beckett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-07, 12:45   #51
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Farge på huset vårt? Hjelp!

Opprinnelig lagt inn av Arken, her.

Tusen takk!
Jeg har forresten lyst på ny inngangsdør også, maken som den dere har, faktisk. Men det spørs om naboene blir med på det. Og jeg kan vel ikke akkurat gå hen og kjøpe hvit dør når de andre har i teak.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-07, 19:27   #52
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
 
Angelique sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.805
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Sv: Farge på huset vårt? Hjelp!

Syntes prøvebeisingen ble veldig fin
Var en behagelig grønnfarge

Vårt hus er hvitt og med knallgult rundt vinduer etc
Jeg er igang med å male det gule hvitt

Syntes hvite hus er finest helhvite.
Alle andre farger er fine med kontrast rundt vinduer etc

__________________
Angelique
Angelique er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-07, 19:55   #53
TGM
drømmende
 
TGM sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.200
TGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Farge på huset vårt? Hjelp!

Det var fine grønnfarger da guniss.

Vi har mørkemørkebrunt hus, kaller det svart, men er egentlig brunt.
Nå er det rødt rundt vinduene og på dørene, med rustrøde takstein.
Kan jeg male i hvitt og blått likevel, eller blir det masete?





(og jeg er litt fjern som spør om sånn når jeg ikke en gang vet om jeg blir boende i huset... )

__________________

TGM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-07, 20:32   #54
Senna
Javel
 
Senna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The Sun
Innlegg: 3.893
Blogginnlegg: 2
Senna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Farge på huset vårt? Hjelp!

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

Ble fint med det dere har tenk...MEN om jeg hadde bestemt, hadde jeg valgt møøørkebrun beis, blå vinduskarmer og hvitt helt innerst ved vinduene...:drømme:

Naboen vår har et slikt hus. Men jeg tror ikke de har det hvite helt innerst. Vi har svart hus med hvite karmer. Liker det veldig godt, og her i strøket har vi ikke hatt de helt store problemene med at det blir for varmt iallefall

__________________
Ertekroken (j-99), stabukken (g-02) og minsten (g-05)
Senna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-07, 20:34   #55
Nelly Nickers
Slow reader
 
Nelly Nickers sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 2.646
Nelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt likt
Standard

Sv: Farge på huset vårt? Hjelp!

Jeg har litt sansen for guloransje hus.
Slik som bestemor og bestefar har. *mimrer*

Styr unna blått, det blir helt "feil" farge på et hus.

Brunt tror jeg også kan bli fint.

Nelly Nickers er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-07, 20:37   #56
Nelly Nickers
Slow reader
 
Nelly Nickers sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 2.646
Nelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt likt
Standard

Sv: Farge på huset vårt? Hjelp!

Å ja, dere har bestemt dere, ja.
Jeg må lære meg å lese tråden før jeg svarer.

Nelly Nickers er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-04-07, 11:53   #57
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Farge på huset vårt? Hjelp!

TGM: kommer an på blåfarge. Er et hus her i nærheten som er hvitt med knallblå farger. Jeg synes ikke det er pent

Nelly:

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-04-07, 14:04   #58
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.678
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Farge på huset vårt? Hjelp!

Opprinnelig lagt inn av guniss, her.

TGM: kommer an på blåfarge. Er et hus her i nærheten som er hvitt med knallblå farger. Jeg synes ikke det er pent

Det har vi - pensjonistene som eide huset før oss valgte fargen og mente så bestemt at det gav et "sydlandsk preg"

Det står maling på programmet til sommeren, så da blir det bort med verdens ekleste blåfarge...

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-04-07, 14:19   #59
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Farge på huset vårt? Hjelp!

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

Det har vi - pensjonistene som eide huset før oss valgte fargen og mente så bestemt at det gav et "sydlandsk preg"

Det står maling på programmet til sommeren, så da blir det bort med verdens ekleste blåfarge...

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:11.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no