Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

En sommerhytte gjøres om

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-03-07, 11:56   #1
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv
 
Observatøren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.689
Blogginnlegg: 19
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

En sommerhytte gjøres om



Våren er kommet, og endelig har vi åpnet hytta for sesongen. I helgen var vi en rask tur opp og ned på dagen, og konstaterte at vinteren er over. Det grønnes i bedene, og hagearbeidet venter på oss. Listen over ting som skal gjøres er langt som et vondt år, men det plager oss ikke, den har ingen tidsfrist, kun lystfrist.

Saintmannen har hatt dårlig samvittighet hele vinteren for båten vi ikke fikk opp, og det har han hatt god grunn til. Den har danset i fjøra i hele vinter, og er blitt ganske grønn - og må fjernes.

Vi kjøpte hytta i fjor vår, og sommeren ble brukt til å bo seg inn, og finne ut hvordan vi vil ha det. Blant annet snudde vi oppned på kjøkkenet, og malte vindusomrammingen hvit. Og vasket. :urk: Et lite rekkverk fikk vi på plass også.

I sommer skal jeg male om soverommene i andre etasje. I utgangspunktet har de malte gulv (gule :fysj: ), og panelvegger. Jeg tenker grå/blå gulv og hvite/lys grå vegger. Og blondegardiner... I tillegg til noen lystette i et spennende stoff.

Håpet er også å få innlagt vann og avløp i løpet av vår/sommer. Det er cisternevann, med dunk tilkjørt, men det hadde vært godt å slippe å koke opp varmtvann til vask og dusj.

Jeg legger ved noen bilder - og tar gjerne mot innspill. I utgangspunktet har jeg ikke lyst til å male i første etasje, men det er i stadig vurdering.
Nå fremover skal jeg tråle finn og loppemarkeder for å finne nye møbler. Sofa og kjøkkenbord, samt lamper, er høyt prioritert.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg IMG_5222.jpg (11,5 KB, 64 visninger)
Filtype: jpg IMG_5228.jpg (12,5 KB, 30 visninger)
Filtype: jpg IMG_5235.jpg (10,1 KB, 31 visninger)
Filtype: jpg IMG_5247.jpg (11,8 KB, 19 visninger)
Filtype: jpg IMG_5239.jpg (10,4 KB, 17 visninger)
__________________
08.05 | 06.12
Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-07, 12:27   #2
Kula
Trallallaa
 
Kula sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
Innlegg: 3.263
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: En sommerhytte gjøres om

Så ehh...spennende med gulmalte gulv.

Blir spennende å se hvordan dere gjør det. Morsomt med prosjekter, om man bare klarer å la vær å ha dårlig samvittighet for alt man IKKE får gjort.

Selv skal vi begynne å bygge på hytta vår. Når bare teknisk etat får bestemt seg om vi har strandlinje eller ikke. Hørt på maken. "Strandlinje" langt inne i skaugen oppå fjellet ved ett lite tjern. Jadda.

Kula er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-07, 12:28   #3
anakonda
https://www.giblod.no/
 
anakonda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 670
anakonda er populæranakonda er populæranakonda er populær
Standard

Sv: En sommerhytte gjøres om

Koselig hytte!

anakonda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-07, 12:29   #4
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv
 
Observatøren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.689
Blogginnlegg: 19
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Sv: En sommerhytte gjøres om

Opprinnelig lagt inn av Kula, her.

Selv skal vi begynne å bygge på hytta vår. Når bare teknisk etat får bestemt seg om vi har strandlinje eller ikke. Hørt på maken. "Strandlinje" langt inne i skaugen oppå fjellet ved ett lite tjern. Jadda.



Joda, vi har vært borti den vi også. Vi satte opp en låve på fjellhytta, og der var teknisk etat bekymret for høydevirkningen. I området trasker det kanskje en elg forbi i ny og ne.

Jaja. Lykke til med tilbygg!

__________________
08.05 | 06.12
Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-07, 20:41   #5
Rug
Det er bare en fase
 
Rug sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.563
Rug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt likt
Standard

Sv: En sommerhytte gjøres om

Så deilig sted! Tenker det er moro å planlegge og se for seg deilige somre.

Rug er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-07, 20:50   #6
Cascaye
Miss Distriktsnorge
 
Cascaye sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 1.165
Cascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: En sommerhytte gjøres om

Misunnelig på hytta og beliggenheten (tror jeg), men oppussing og rehabilitering kan jeg styre meg for. Det blir sikkert kjempefint, gleder meg til å følge med.

Cascaye er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-07, 20:52   #7
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En sommerhytte gjøres om

Så koselig hytte!! Vi så i årevis etter sommerhytte ved sjøen, men tilfeldighetene fikk oss til å kjøpe hytte på fjellet i stedet. Rart hvordan man plutselig oppdager at noe er rett!

Enig i at lyse, duse farger gjør seg, men jeg tror kanskje jeg ville satset på varme toner, ikke gråtoner, synes varme farger (lyse, gjerne nesten hvite), gjør seg mest når solen skinner inn - og det skal den jo på en sommerhytte. Ville satset på en basisfarge på vegger og gulv, og så helle variert med tekstiler og tilbehør.

Kos dere med hytteoppussing .

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-07, 21:05   #8
Canisa
Viser tenner
 
Canisa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 8.793
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Sv: En sommerhytte gjøres om

Så koselig det ser ut!
Mannens far har fjellhytte, og jeg "verker" etter å pusse opp ... Drømmer selvfølgelig om hytte/hus ved havet - Lofotjente som jeg er.

__________________
Lofottorsk i nordens Paris
Canisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-07, 09:35   #9
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv
 
Observatøren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.689
Blogginnlegg: 19
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Sv: En sommerhytte gjøres om

Takk!

Vi er i den "heldige" situasjonen at vi har 2 hytter, en på fjellet som er en arvet familiehytte, og denne vi har kjøpt selv. Den på fjellet blir stående omtrent urørt, nettopp for at det er en familiehytte som skal være som den alltid har vært. Jeg brenner etter å male om og bytte ut noen møbler og tepper, men nei...

Mannen er i tillegg en samler, og så langt har jeg klart å argumentere godt for at ikke alle tingene skal flyttes ned til sommeridyllen...

__________________
08.05 | 06.12
Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:47.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no