Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

"Bakgrunns"musikk i butikker - irriterende, eller bare kos?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-11-07, 18:57   #1
Ma Dalton
Hupp!
 
Ma Dalton sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 242
Ma Dalton er litt kul
Standard

"Bakgrunns"musikk i butikker - irriterende, eller bare kos?

Jeg var på julehandel i dag, og var inne på en senter. Snuppa hadde akkurat sovna. Jeg gikk rundt i butikkene. I noen butikker er det litt dempet, men inne på Gina Tricot-butikken der var det skikkelig, skikkelig irriterende høyt. Verre enn på Carlings, og de bruker å spille ganske høyt. Jeg gikk ikke inn, fordi jeg ikke ville at snuppa skulle våkne...

Det må jo være helt forferdlig å jobbe et sted som spiller høy dunkemusikk dagen lang, og ikke minst; irriterende for (mange av) kundene.

I noen butikker er det ok, og musikkvalget er noe dempet, og kan nesten ikke merkes. Men fy! Så irriterende det er når du ikke kan gå inn fordi musikken er for høy..... Jeg er selvfølgelig klar over at musikksmak er subjektivt, men volum kan jo holdes litt nede.

Personlig føltes det veldig godt å gå inn i en helt stille butikk etterpå...

Så skal det vel sies at jeg ikke liker butikker der; musikken er for høy, det lukter for sterkt (parfyerier etc), betjeningen er uinteressert, der varer ikke er priset osv.
Andre med synspunkter på saken?

Ma Dalton er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-07, 19:00   #2
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.283
Blogginnlegg: 1261
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Bakgrunns"musikk i butikker - irriterende, eller bare kos?

Gina Tricot, ihvertfall den nye butikken i Torggata som jeg er skikkerlig forbanna på fordi den har TATT lokalene til mitt elskede biljardsted, spiller altfor høy og altfor dårlig musikk. Det er ikke musikk, det er støy.



Ellers likte jeg godt å ha musikk på da jeg jobbet i klesbutikk, men ble muggen da jeg fikk vite at Janis Joplin var fæl å høre på, og ihvertfall ikke riktig for vår målgruppe. (Og kunden som sa dette var til og med en mann i femtiåra.
)

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-07, 19:04   #3
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Bakgrunns"musikk i butikker - irriterende, eller bare kos?

Heeelt enig! Når knerten har sovna i vogna unngår jeg f.eks. H&M hvor det noen dager dundrer popmusikk i lokalene.

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-07, 19:08   #4
Estrella
♥ ♥ ♥
 
Estrella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 9.812
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: "Bakgrunns"musikk i butikker - irriterende, eller bare kos?

Noen butikker har alt for høy musikk. Særlig 7-eleven på Oslo S. Hender jeg stikker innom der på morran på vei til jobb.

__________________
Estrella og gutta.

Storebror f. 1998 og minstemann f.2002 - d.2004
Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-07, 19:12   #5
Tove
XXX
 
Tove sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Orkdal
Innlegg: 3.578
Tove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de fleste
Standard

Sv: "Bakgrunns"musikk i butikker - irriterende, eller bare kos?

Jeg blir gal i hodet av det..

__________________
Jentene 93 og 02
Tove er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-07, 19:13   #6
Go\jenta
Mellom barken og veden
 
Go\jenta sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.866
Go\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt likt
Standard

Sv: "Bakgrunns"musikk i butikker - irriterende, eller bare kos?

Synes det er greit med bakgrunnsmusikk, bare den ikke er for høy!

__________________
Snuppene mine født -99 -02 og -05
Go\jenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-07, 19:35   #7
Maz
Pauset
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Innlegg: 7.430
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Sv: "Bakgrunns"musikk i butikker - irriterende, eller bare kos?

Bakgrunnsmusikk er helt ok, men det er jo med musikksmak som så mye annet det varierer.

Om musikken oppfattes som støyende og plagsom så tror jeg ikke det bidrar til å gjøre handlingen ok, og det er jo hele poenget.

Om jeg ikke trives i en butikk av en eller annen grunn så går jeg videre.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-07, 19:39   #8
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: "Bakgrunns"musikk i butikker - irriterende, eller bare kos?

Hvis jeg liker musikken er det ok, om jeg ikke gjør det er det ikke ok.

  Svar med sitat
Gammel 29-11-07, 19:45   #9
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Bakgrunns"musikk i butikker - irriterende, eller bare kos?

Bakgrunnsmusikk er ok. Overdøvende musikk er ikke ok. Vero Moda her vi bor spiller diskotekmusikk, så jeg har måttet la være å gå inn der flere ganger og noen ganger har jeg bare lagt fra meg plaggene og gått igjen pga alt for høy og slitsom musikk. (Hadde jeg virkelig måttet ha plaggene, så hadde jeg spurt pent om de ikke kunne skru ned til jeg var gått igjen, men jeg måtte ikke, så da orket jeg ikke. )

Jeg så et skilt i en hobby-butikk i Bergen sentrum som hadde fått en pris for stillest butikk eller noe slikt, og når jeg da tenkte meg om, så hørte jeg: Ingen støy, og rolige dempede stemmer som pratet med hverandre. Det var sånn at jeg gjerne gikk innom der på vei hjem fra skolen for å roe ned samtidig som jeg koste meg med å se og shoppe hobbyting.

__________________
Poden des. 01, Admini jan. 07 og Admikra feb.14.
-Det du tror, avgjør hva du ser.
DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-07, 19:50   #10
LilleLeo
A friend with benefits
 
LilleLeo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 12.877
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: "Bakgrunns"musikk i butikker - irriterende, eller bare kos?

Jeg synes det er greit med bakgrunnsmusikk, men når man omtrent må rope til ekspeditøren, og evt gå ut av butikken om man skulle få en telefon, fordi man ikke hører noe, da er det for høyt, og det liker jeg ikke.

__________________
Lille 04 ~ Engel f/d 07 ~ Lillebror mai 08
LilleLeo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-07, 19:52   #11
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Bakgrunns"musikk i butikker - irriterende, eller bare kos?

Det er egentlig det samme. Noen ganger foretrekker jeg å handle i all stillhet, mens andre ganger er det OK med bakgrunnsmusikk. Men klart, det må ikke være så høyt at det virker forstyrrende.

__________________
2003 2007 2009 2011
Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-07, 19:53   #12
Frantzen
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: "Bakgrunns"musikk i butikker - irriterende, eller bare kos?

Hvis jeg bare skal innom èn butikk er det greit. I butikk nr to begynner jeg å irritere meg og fra og med butikk nr tre kjenner jeg TYDELIG hvor lite jeg syns om det! Tenk deg julehandelen - fra den ene julemusikken til den neste (og i noen butikker spiller de akkurat så lavt at man må anstrenge seg for å høre hva de spiller )

:bør ikke ta julehandelen på èn dag:

(forresten så hadde de ikke gjort noe hvis det BARE var musikken man hørte - det er jo som regel
så utrolig mange andre lyder i tillegg) :modererer meg litt:

  Svar med sitat
Gammel 30-11-07, 09:33   #13
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.789
Blogginnlegg: 201
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Bakgrunns"musikk i butikker - irriterende, eller bare kos?

Jeg synes det er slitsomt med så mye bakgrunnsstøy. For meg er det det det blir.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-07, 09:44   #14
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.589
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Bakgrunns"musikk i butikker - irriterende, eller bare kos?

Jeg klarer meg fint uten bakgrunnsmusikk.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-07, 09:54   #15
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.292
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Bakgrunns"musikk i butikker - irriterende, eller bare kos?

Jeg vil helst ha det støyfritt, og da inngår musikk i kategorien støy. Det er svært sjelden jeg finner musikken i butikker behagelig, stort sett er det dunkende bråk, gjerne fra dårlige høyttalere. Ugh.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-07, 10:12   #16
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.361
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: "Bakgrunns"musikk i butikker - irriterende, eller bare kos?

Tja... Noen ganger er det koselig, men særlig dersom man går rundt på et senter (særlig nå som julemusikken står for døra) er det lett å bli sliten. Man får brokker av en sang, hører litt fra nabobutikken, de sangene man får høre setter seg klistret på hjernen, mens de fine sangene får en høre intro eller avskutning på.

Har egentlig ikke reflektert så mye over dette i det siste - kanskje fordi det er langt til nærmeste senter. Uinteressert betjening - dersom jeg ønsker kontakt - er værre enn litt musikk. Men alt med måte, og jeg har stor sympati for hørselshemmede som sannsynligvis sliter mer med denne typen bakgrunnstøy.

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-07, 10:15   #17
Tammen
Fjott
 
Tammen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 2.021
Blogginnlegg: 12
Tammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: "Bakgrunns"musikk i butikker - irriterende, eller bare kos?

Jeg synes høy musikk er grusomt i butikker

Dempet musikk er kos, men når det er fo høyt blir jeg GÆÆÆERN! Støyet som ellers finnes på slike senter, og generellt i butikker er en helveteskombinasjon med høy musikk

__________________


Cave ab homine unius libri
Ride si sapis ...
Tammen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-07, 10:16   #18
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.724
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Bakgrunns"musikk i butikker - irriterende, eller bare kos?

Jeg kan stort sett* takle det i butikker, men jeg MAKTER det ikke på kafeer og andre spisesteder. Det hender jeg må gå fra kaffebar til kaffebar for å finne et sted det er rolig nok for meg. I vinter trålet mannen min og jeg Londons gater en stille lørdags morgen etter et sted å spise frokost. Uansett hvor vi gikk inn, så gjallet musikken i veggene, og det på kaffebarer klokken ni om morgenen!. Jeg har opplevd det samme her. For ikke så lenge siden rygget jeg ut av Kaffebrenneriet i Grensen og gikk på Bagel & Juice i stedet. Der var det nemlig tyssstnad.


*) Med unntak av da de spilte DDE høyt på Cubus på City Syd. Da rømte jeg.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-07, 10:18   #19
SmarteSmelt
Erfaren
 
SmarteSmelt sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.133
SmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: "Bakgrunns"musikk i butikker - irriterende, eller bare kos?

Jeg synes det er best å handle uten musikk.

SmarteSmelt er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:08.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no