Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Vi må ha en metaltråd

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-10-06, 11:13   #21
Lenam
awesom
 
Lenam sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.559
Blogginnlegg: 20
Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vi må ha en metaltråd

Opprinnelig lagt inn av Clubby, her.

Motorhead er kult da!

Motörhead er IKKE kult når de spiller konsert 500 meter fra soveromsvinduet ditt. Det blir så kjeeeeempelett å legge unger da.

__________________
Personality Goes a Long Way.

Lenam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-06, 21:04   #22
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.569
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vi må ha en metaltråd

Det er mange år siden metall ble spilt høyt her i huset. Men det hender jeg henter frem noen gamle Paradise Lost-låter når jeg er i det nostalgiske hjørnet. Metallicas "Metallica" var aldri det helt store for meg, men det hender de spiller Enter Sandman på Carlings (hvor jeg ofte går forbi). Vekker mange gode minner. "Master of puppets" var favorittlp'en fra Metallica. (Ikke cd nei. Dette var i gode, gamle dager.) Slayers Reign Blood er det også mange år siden jeg har hørt, men kunne tenke meg å høre igjen.

Er jeg alene om å ha lagt bort metallen? Vet ikke hvorfor interessen forsvant. Nå tar jeg meg i å bli hekta på Nelly Furtado og denslags. Pussig.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-06, 21:18   #23
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vi må ha en metaltråd

Tidligere gikk det mye i metal og heavy. Blant annet Metallica, Megadeth, Guns´n, Pantera, Sepultura, Type O Negative, Danzig, Alice Cooper, Paradise Lost osv ( ikke alle er metal kanskje..). Også litt hardere musikk faktisk. Hører lite på nyutgitt metal og heavy i dag, det blir mer mimrelytting.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-06, 21:28   #24
Monteiro
Fullverdig medlem
 
Monteiro sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 30
Monteiro har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Vi må ha en metaltråd

Har dere ikke hørt Integrity, bør dere teste ut det!!! Hardcore metall...

Monteiro er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-06, 23:35   #25
amylin
One of These Days
 
amylin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.919
Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Vi må ha en metaltråd

Alice Cooper, AC/DC, Mötley Crue, G'nR, Metallica, Led Zeppelin og Dio, men det er lenge siden jeg hørte på metall. En periode det også, ja.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-06, 10:28   #26
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vi må ha en metaltråd

Opprinnelig lagt inn av *m@msen..*, her.

Type O Negative

:sikle:

Jeg var også på heavybaggen som tenåring, har vært innom alt mulig annet i mellomtiden, men har plukket opp endel av det igjen nå.
Metallica er jo en selvfølge, de er jo et av verdens beste band. Mötorhead gjør seg bra til husvask. Noen som har lest selvbiografien til Lemmy forresten? Han fremstiller seg selv som en likandes, rolig og høflig mann.

Mötley hørte jeg mye på, var til og med på konsert i Skedsmohallen (Med Skidrow som oppvarming tror jeg?), men det fenger ikke lenger. Stemmen til Vince Neil er fryktelig enerverende.

Anthrax er jeg glad i ennå.

Rammstein er gøy på konsert, funker bra som filmmusikk og lager kule videoer, men jeg hører ikke på det ellers.

Jeg skulle for øvrig lage en quiz for en stund tilbake og hørte gjennom gamle heavyballader for å finne en låt og sambo ble oppriktig sjokkert over at jeg kunne mer eller mindre alle tekstene. Ble litt sjokkert selv også faktisk. Mye av det er det jo rundt 20 år siden jeg har hørt på.

Opprinnelig lagt inn av Jill

Danko Jones er vel litt nytt?

Danko Jones er vel ikke metall! De er rock, rett og slett. Rånerock, funkrock, garagerock, men ikke metal. Hvis de ikke har gjort noen alvorlige forandringer i det siste da. For øvrig et fantastisk søtt band, men når man har sett dem tre ganger så holder det egentlig for en god stund.

Av nye ting hører jeg endel på svenske Pain.

__________________


Sist redigert av Tallulah : 20-10-06 kl 13:49.
Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-06, 10:45   #27
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vi må ha en metaltråd

Åh herre. Jeg har glemt å nevne Velvet Revolver. (sånn rett frem, ihvertfall. )

Gitaren til Slash har endelig fått en vokal som matcher!

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-06, 08:11   #28
Mille
Sånn passe snill
 
Mille sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Ved siden av kvadrat
Innlegg: 37
Mille har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Vi må ha en metaltråd

Opprinnelig lagt inn av Ryli, her.

Har ikke noe imot Judas Priest, jeg.
Godsmack har jeg aldri hørt om. Hvordan høres det ut, da?

Godsmack er litt i samme leia som Metallica, men det påstås (uten at jeg er enig) at vokalisten er bedre enn James Hetfeld.
Bør høres!

__________________
Poden 10.10.04
Mille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-06, 08:16   #29
Nabojenta
#1
 
Nabojenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.649
Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vi må ha en metaltråd

Om jeg er trist og lei, er det bare å sette på AC/DC, og Nabojenta er i himmelen!!

Skulle på Metallica-konsert med noen venner, men måtte selge biletten da jeg fikk kyssesyken, og kunne ikke på heisa-tur til Oslo... Stort nederlag som fikk Nabojenta til å sippe i flere uker... og år!!!

__________________
Nabojenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-06, 09:07   #30
cilen
re:designer
 
cilen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.103
cilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vi må ha en metaltråd

Opprinnelig lagt inn av Nabojenta, her.

Om jeg er trist og lei, er det bare å sette på AC/DC, og Nabojenta er i himmelen!!

Skulle på Metallica-konsert med noen venner, men måtte selge biletten da jeg fikk kyssesyken, og kunne ikke på heisa-tur til Oslo... Stort nederlag som fikk Nabojenta til å sippe i flere uker... og år!!!

Enig, og både AC/DC og Metallica er super musikk å vaske til..

cilen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-06, 09:12   #31
Ryli
lissom sjarmør
 
Ryli sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.912
Ryli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt likt
Standard

Sv: Vi må ha en metaltråd

Opprinnelig lagt inn av cilen, her.

Enig, og både AC/DC og Metallica er super musikk å vaske til..

Metal funker også veldig fint når man selv ligger på sofaen og ser på vaskehjelpen som suser rundt med støvkluten.

Ryli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-06, 11:18   #32
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.119
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vi må ha en metaltråd

Jeg er også "rocke-jente" som fremdeles har sansen for Metallica, AC/DC, Guns N'Roses og masse mer i samme sjanger. Har også en forkjælighet for punkrock. Velvet revolver så jeg live i fjor, men det blir litt "glatt" for meg, helt grei rock.

Nå hører jeg mer på Audioslave, Green Day, Rage Against The Machine osv. Er så heldig å ha vært på mange konserter av mine favorittband.

Men metal har jeg ikke hørt så mye på, bare litt Dream Theatre.

Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-06, 12:59   #33
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vi må ha en metaltråd

Opprinnelig lagt inn av Mille, her.

Godsmack er litt i samme leia som Metallica, men det påstås (uten at jeg er enig) at vokalisten er bedre enn James Hetfeld.
Bør høres!


Pøh. Det er klin umulig.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-06, 13:12   #34
Ryli
lissom sjarmør
 
Ryli sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.912
Ryli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt likt
Standard

Sv: Vi må ha en metaltråd

Har lastet ned en svær samling med Godsmack nå, var vel en 5-6 skiver. Blir spennende å høre. At han har bedre stemme enn James Hetfield trenger jo ikke bety så mye, for han har vel ikke akkurat verdens beste stemme sånn musikkteoretisk sett. Men at han har en kul vokal skal jeg ikke nekte for.

Ryli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-06, 13:22   #35
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vi må ha en metaltråd

Opprinnelig lagt inn av Ryli, her.

Har lastet ned en svær samling med Godsmack nå, var vel en 5-6 skiver. Blir spennende å høre. At han har bedre stemme enn James Hetfield trenger jo ikke bety så mye, for han har vel ikke akkurat verdens beste stemme sånn musikkteoretisk sett. Men at han har en kul vokal skal jeg ikke nekte for.


Ååååhhhh.... Åh! HÅ!

Si unnskyld, Ryli. SI UNNSKYLD!





Neida, jeg kan gå med på at Freddy Mercury sikkert traff noen flere toner. Men han treffer ikke mine "strenger" på den måten!

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-06, 13:51   #36
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vi må ha en metaltråd

Flink gutt, Ryli.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-06, 13:55   #37
Ryli
lissom sjarmør
 
Ryli sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.912
Ryli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt likt
Standard

Sv: Vi må ha en metaltråd

Freddie Mercury var muligens mer ivrig etter å spille på mine strenger, tenker jeg. Så det er jo ikke så rart.
Jeg foretrekker nok James Hetfield jeg også hvis jeg må velge mellom disse to.

Jeg hadde forresten sansen for Kurt Cobains stemme også jeg, selv om han sannsynligvis aldri hadde kommet seg videre til en Idol-audition engang. Så det er ikke akkurat tonerenhet (det heter vel kanskje ikke akkurat det på fagspråket ) som er den kvalitet jeg setter høyest. Så hva som er en bra eller dårlig vokalist er for meg ganske subjektivt. For meg er en god vokalist er en som har sjel og nerve i stemmen, selv om han ikke treffer alle tonene. Og det er ikke tvil om at James Hetfield har det.

Ryli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-06, 13:55   #38
Ryli
lissom sjarmør
 
Ryli sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.912
Ryli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt likt
Standard

Sv: Vi må ha en metaltråd

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Flink gutt, Ryli.

Godt dressert, vet du.

Ryli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-06, 14:08   #39
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vi må ha en metaltråd

Åh, Kurt Cobain. Det var gutten sin det.

Traff noen strenger han også.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-06, 14:09   #40
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vi må ha en metaltråd

Jeg tror tonerenhet kalles pitch. :skapidolkikker:

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:43.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no