Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Pris for snøbrøyting?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-01-10, 12:08   #1
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Pris for snøbrøyting?

Vi har en lang innkjørsel (100 meter vil jeg tro) og to gårdsplasser på omkring 40 kvm hver som skal måkes. Fikk tilbud fra brøytemannen (han er i området her og brøyter fra før) og han ville ha 450 pluss moms per gang. Jeg synes det hørtes vel drøyt ut. Hva om det snør hver eneste dag? Da blir det fort flere tusen i måneden i snøbrøyting.

Jeg tenkte vi skulle spørre om et makstak per måned, for det blir jo helt sykt å skulle betale flere tusen for det.

Anyone med tanker om hva dette bør koste? By på østlandet med 60000 innbyggere hvis det har noe å si.

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-10, 12:10   #2
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.832
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pris for snøbrøyting?

Det hørtes helt vanvittig ut!

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-10, 12:14   #3
Crimina
L.F.C. supporter
 
Crimina sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: I bunnen
Innlegg: 3.858
Blogginnlegg: 110
Crimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Pris for snøbrøyting?

For en pris!! Jeg fikk kommunal brøyting for noen år siden, der jeg leide før. Nå er satsen ca 1600 i året, for brøyting.

Men de kommunale brøyterene kommer jo ikke før det er minst 10 cm snø og private veier blir jo ikke førsteprioritert. Så for mange har det vært litt bortkastet penger ja.

De private aktørene ser vel sitt snitt i å tjene litt penger på dette. Spesielt nå som det ser ut som det blir en vinter med mye snø.

Men jeg synes en fastpris i året kan være lurt. Men da må de komme når det er behov også.

__________________
YNWA


Stolt mamma til 8 flotte skapninger.
Crimina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-10, 12:23   #4
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pris for snøbrøyting?

De gangene vi har hatt privat brøyteavtale har vi avtalt fastpris, men fastprisen har bare vært gjeldende for x antall snøfall. Snøfall ut over dette skulle bli belastet med en fast sum pr. gang. Snøfall mindre enn dette ble ikke kompensert. Det hørtes dyrt ut, men vår brøyteavtale var ikke sammenlignbar - så jeg aner ikke.

Jeg kjenner en som kjøpte traktor for formålet. :tipser gladelig:

Selv om det snør hver dag så tror jeg ikke du trenger å regne med at de brøyter hver dag. Da må det komme betydelige mengder. Hvis oppdragsgiver også brøyter for kommunen (i vår kommune så er nærmest alle med traktor med i brøytelag som brøyter for kommunen - kommunen har bare noen få brøytebiler som er sine egne) så kommer private brøytinger uansett lengst nede på prioriteringslisten.

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-10, 12:25   #5
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pris for snøbrøyting?

Hehe, Veronal. Vi skulle egentlig låne moren til mannen sin snøfreser (sånn man sitter på, som en liten traktor), men så lånte hun den til naboen i stedet.

Nesten så jeg har lyst til å kjøpe snøfreser i stedenfor. Vi kommer jo til å trenge det uansett. Inn på finn.no en tur ja.

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-10, 12:27   #6
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pris for snøbrøyting?

Snøfreser for å frese 2 x 40 kvm OG 100 meter innkjørsel? Jeg vil tippe du skal bli veldig lei snø, altså!

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-10, 12:36   #7
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pris for snøbrøyting?

Hehe, ja, jeg kan se det for meg.. Men jeg synes den prisen til han med brøyteren er for dyr. Kanskje vi må låne traktoren til kusina til mannen? De bruker den jo ikke? (Synes jeg ser for meg naboenes blikk om vi parkerer enn traktor foran garasjen. )

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-10, 13:38   #8
carmenzita
Bør lage seg en tittel selv
 
carmenzita sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Vestfold
Innlegg: 2.183
carmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Pris for snøbrøyting?

Vi betaler 250 pr gang,men har ikke 100 meter vei som skal brøytes.
Han drar 2 drag på veien og skal vi ha gårdsplassene måkt så må vi betale ekstra.
Min kjære mener at det høres ut som en normal pris for det som dere vil ha brøytet.
Han mener dere bør høre hva han skal ha for bare å ta veien.
Og om dere kan ringe han når dere føler at det er behov for brøyting.
Sure penger å betale for å brøyte 4 cm med lett snø.

Her kommer han når det er en viss mengde snø og alltid etter at jeg har dratt på jobb.

carmenzita er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-10, 13:48   #9
Dali
Glad
 
Dali sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.854
Blogginnlegg: 33
Dali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Pris for snøbrøyting?

Vi har omtrent samme veistubb pluss en liten fellesparkering. For brøyting en hel vinter mener jeg vi betaler 5000 kr. Da er det altså velforeninga som punger ut, så per husstand blir det ikke så ille. Det er en bonde med traktor som tar en del slik ekstrabrøyting utenom de kommunale veiene.

__________________
Eldsteturbo 06, lilleturbo 08, og sisteturbo september 11.
Dali er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-10, 13:49   #10
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pris for snøbrøyting?

Takk for mange svar. Har sendt mail til mannen og spurt om han kan høre om det er mulig å få en fastpris ut vinteren.

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-10, 14:04   #11
Dyrepasseriet
ikkeaktiv bruker
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 2
Dyrepasseriet har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Pris for snøbrøyting?

Innlegget mitt ble slettet fordi jeg sa at vi brøyter for 200.- kroner og lurte på om det var for dyrt...

Rare greier...Om man klager på prisen er det greit, men om man spør om man er for dyr, er det ikke greit??

Dyrepasseriet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-10, 14:06   #12
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pris for snøbrøyting?

Innlegget ditt ble slettet pga. reklame.

Moderatorisk hilsen Veronal

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-10, 14:10   #13
Dyrepasseriet
ikkeaktiv bruker
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 2
Dyrepasseriet har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Pris for snøbrøyting?

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Innlegget ditt ble slettet pga. reklame.

Moderatorisk hilsen Veronal

Var reklamet at jeg skrev at vi har en langt billigere halvårspris enn det som er skrevet om her?? Eller var det telefonnummeret?

Dyrepasseriet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-10, 14:35   #14
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pris for snøbrøyting?

Når det refereres til egen (søsters/brors/foreldres/svigerforeldres/naboers/venners/bekjentes) virksomhet (her vha. telefonnummer), så sorterer det inn under reklame.

Veronal, moderator

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-10, 14:42   #15
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.969
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Pris for snøbrøyting?

Nå begyntejeg å lure på hvor den lange innkjørselen deres var Kokos, og så så jeg at dette var en gammel tråd.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-10, 01:32   #16
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pris for snøbrøyting?

Har heldigvis miniinnkjørsel nå, så den måker vi selv.

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-10, 10:16   #17
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
 
Angelique sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.805
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Sv: Pris for snøbrøyting?

Opprinnelig lagt inn av Avatar, her.

Nå begyntejeg å lure på hvor den lange innkjørselen deres var Kokos, og så så jeg at dette var en gammel tråd.

Lurte alvorlig jeg også.

__________________
Angelique
Angelique er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-10, 12:18   #18
Note
Superduperaktiv
 
Note sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 741
Note er populærNote er populærNote er populærNote er populærNote er populærNote er populær
Standard

Sv: Pris for snøbrøyting?

Opprinnelig lagt inn av Crimina, her.

For en pris!! Jeg fikk kommunal brøyting for noen år siden, der jeg leide før. Nå er satsen ca 1600 i året, for brøyting.

Men de kommunale brøyterene kommer jo ikke før det er minst 10 cm snø og private veier blir jo ikke førsteprioritert. Så for mange har det vært litt bortkastet penger ja.

De private aktørene ser vel sitt snitt i å tjene litt penger på dette. Spesielt nå som det ser ut som det blir en vinter med mye snø.

Men jeg synes en fastpris i året kan være lurt. Men da må de komme når det er behov også.


For en merkelig ting å si. Selvfølgelig skal de tjene penger, det er jo en del av levebrødet deres.

Note er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-10, 13:03   #19
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.447
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pris for snøbrøyting?

Det høres ut som en helt kurant timespris.

Evt kan du be om fastpris også betaler du den opp til et visst antall utrykninger og pr stk etter det.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-10, 13:08   #20
Mjau
Curlingkone
 
Mjau sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 8.307
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: Pris for snøbrøyting?

Ser at dette er en gammel tråd, men vi er flere naboer som har gått sammen og hørt med en som har traktor, og han skulle ha 70 eller 80 kroner pr. nabo hver gang. Det er vel mer overkommelig ja. Og fryktelig greit. :hater å måke snø:

__________________
Mjau maler videre...
Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:41.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no