Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Oslo - er det snø?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-02-18, 16:48   #81
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.473
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Oslo - er det snø?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

For du har sendt bøtter og spann med hjerter til din, Adrienne?

Selvsagt. Hva tar du meg for? (For SMS for å fortelle at man lar den syke 12-åringen være alene hjemme teller, ikke sant?)

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-18, 17:27   #82
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.473
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Oslo - er det snø?

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Denne tråden var jo rent fornøyelig å lese for en som er vant til at vinteren er høye snøskavler og små stier hit og dit. Dessverre også mer og mer med el-biler i veien i bakkene.

Her har vi ikke noe særlig snø, og det er lenge siden det har falt noe fra himmelen. Men vi får det nok i mars, når dokker søringa går i småsko og deler bilder av krokus.

Tror vi må ut i april før krokusen synes i min hage. Og til og min Tromsø-kollega sier at det er eksepsjonelt mye snø her sørpå i år. Så det så.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-18, 23:41   #83
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.096
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Oslo - er det snø?

Det går jo enkelte steder snødd tre ganger så mye som normalt. Faren min ligger slikt og må tilbake til 1985 for samme dybde. Klart det blir litt kaos av slikt i tettbygde strøk med noen mill folk, sammen med dagluge utenlandske trailere uten vinterdekk.

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-18, 06:49   #84
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.853
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Oslo - er det snø?

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.


Her har vi ikke noe særlig snø, og det er lenge siden det har falt noe fra himmelen. Men vi får det nok i mars, når dokker søringa går i småsko og deler bilder av krokus.

Det blir nok ikke krokus og småsko før i juni ut fra snømengden vi har her nå.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-18, 08:18   #85
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.069
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Oslo - er det snø?

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Det blir nok ikke krokus og småsko før i juni ut fra snømengden vi har her nå.

Jorda. Sola, var,en pg lyset vinn alltid. Alltid.

__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-18, 09:04   #86
Musemus
<3
 
Musemus sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 6.543
Musemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Oslo - er det snø?

Her jeg bor er vi under 8 cm på å ha snørekord - er 100 år siden sist det var så mye.

__________________
Storesøster 08
Lillebror 11

Musemus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-18, 09:29   #87
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.357
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Oslo - er det snø?

Så vidt jeg har skjønt har det ikke vært like mye snø i marka i Oslo siden 1988.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-18, 09:36   #88
C3PO
Earthling
 
C3PO sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.013
C3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Oslo - er det snø?

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Øspøs i Torggata akkurat nå hvert fall. Men hvor er hos deg, mon tro? Er du og jeg på samme kant? Jeg har lyst til å gå på ski i kveld nemlig.

Kort vei fra Sagstuen og Grønmo, også Grønliåsen - der er det lysløype.

C3PO er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-18, 09:44   #89
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.213
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Oslo - er det snø?

Hvor mye vinter har vi i dag da folkens? Veiene hos oss var bare i dag, med slush, sørpe og hålke på fortauene. Fortsatt lei, jeg.

__________________
2006 - 2012 - 2012
Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-18, 09:47   #90
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.357
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Oslo - er det snø?

Opprinnelig lagt inn av Palmen, her.

Hvor mye vinter har vi i dag da folkens? Veiene hos oss var bare i dag, med slush, sørpe og hålke på fortauene. Fortsatt lei, jeg.

Oppe hos meg var det et temmelig glatt snølag på fortauet, og endel isklumper som tydeligvis har falt fra tak. Snøen var såpass myk at all grusen hadde forsvunnet nedi, og ga ikke noe grep. Her i sentrum er det jo bare fortau, med litt skitten sørpe her og der.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-18, 09:48   #91
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.810
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Oslo - er det snø?

Jeg synes jobben min burde innvilge en ekstra skidag nå.

Det hadde vært fint, bare ikke realistisk. :kengg:

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-18, 11:28   #92
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.298
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Oslo - er det snø?

Opprinnelig lagt inn av C3PO, her.

Kort vei fra Sagstuen og Grønmo, også Grønliåsen - der er det lysløype.

Da er vi i samme hood!

Opprinnelig lagt inn av Palmen, her.

Hvor mye vinter har vi i dag da folkens? Veiene hos oss var bare i dag, med slush, sørpe og hålke på fortauene. Fortsatt lei, jeg.

I dag er det tullevinter. Vind og sørpe og hålke. Det er disse dagene som gir meg vårtrang, ikke snødagene, kjenner jeg. Får vondt i gikta av vinden.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-18, 11:30   #93
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.101
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Oslo - er det snø?

Holke nå, ja, men masse snø å ta av, så håper på fine forhold i marka i helga!

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-18, 11:57   #94
Addison
Champagne til alt
 
Addison sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 4.357
Addison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Oslo - er det snø?

Nå kom solen fram!

__________________
1997, 2001 & 2006
Addison er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-18, 13:31   #95
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.908
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Oslo - er det snø?

Opprinnelig lagt inn av Addison, her.

Nå kom solen fram!

Det var så fint ut av kontorvinduet. Her ser det ut til at de delvis skyer over, men jeg ser fortsatt blå himmel innimellom.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-18, 13:53   #96
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.845
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Oslo - er det snø?

Jeg vil gjerne ha snøen jeg altså men det er håp om vår i år også.
Det tiner av solen på nabogarasjen her.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-18, 19:35   #97
C3PO
Earthling
 
C3PO sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.013
C3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Oslo - er det snø?

I dag løp jeg inn til sentrum for å handle. Passet greit med dagens intervalltur, tenkte jeg. Etter en OK tur uten pigger i går, regnet jeg med at jeg kunne gjenta suksessen. Veiene var nesten bare og turen gikk helt fint - helt til jeg kom ned til byen. Rundt Middelalderparken og Grønland var det bare is, og det var ikke strødd. Jeg måtte gå mesteparten av de siste km. Hvem skulle ha trodd at det var bedre forhold opp i høyden?

C3PO er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-18, 19:56   #98
GydaG
lider av tastleksi
 
GydaG sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Innlegg: 5.978
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Oslo - er det snø?

Litt utenfor riktignok, men kunne like gjerne vært timesvis unna.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg 802D0F63-000A-4CAE-A340-1E34263074B0.jpg (17,7 KB, 37 visninger)
__________________
2003 2010 2012
It's not only only, but but.
We have to take in nourishment, expel waste and inhale enough oxygen to keep our cells from dying. Everything else is optional!
GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-18, 20:10   #99
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.908
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Oslo - er det snø?

Opprinnelig lagt inn av C3PO, her.

I dag løp jeg inn til sentrum for å handle. Passet greit med dagens intervalltur, tenkte jeg. Etter en OK tur uten pigger i går, regnet jeg med at jeg kunne gjenta suksessen. Veiene var nesten bare og turen gikk helt fint - helt til jeg kom ned til byen. Rundt Middelalderparken og Grønland var det bare is, og det var ikke strødd. Jeg måtte gå mesteparten av de siste km. Hvem skulle ha trodd at det var bedre forhold opp i høyden?

Jeg ville automatisk trodd det var glattere forhold nede med mer fuktig sjøluft til å lage is på gater og fortau. Betyr det at jeg er supersmart?

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-18, 08:32   #100
C3PO
Earthling
 
C3PO sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.013
C3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Oslo - er det snø?

Opprinnelig lagt inn av Strå, her.

Jeg ville automatisk trodd det var glattere forhold nede med mer fuktig sjøluft til å lage is på gater og fortau. Betyr det at jeg er supersmart?

Jeg er vant til at det er bart i sentrum. Og slik som de salter oppe hos meg, trodde jeg at det samme gjaldt i byen.

C3PO er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:28.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no