Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Mørkerommet

Engangskamera el.l. i selskap

Mørkerommet Fotoforum. For diskusjon av kamera, utstyr og teknikker. Hvordan ta bedre bilder, og riktig etterbehandling.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-07-17, 20:46   #1
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.754
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Engangskamera el.l. i selskap

I konfirmasjon neste år har vi tenkt på om vi skulle ha engangskameraer på bordene. Det vi tenker, er at det da blir mange morsomme og uformelle bilder. Men så lurer jeg litt på dette med kvalitet. Jeg tenker at de skal ende opp i en fotobok, men det trenger ikke være stort format.

Noe vi burde tenke på - er det en god idé, noe man burde legge vekt på når man velger kamera, tips til gode kjøp?

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-17, 20:52   #2
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.821
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Engangskamera el.l. i selskap

Vi gjorde det i bryllupet vårt for hundre år siden, men da hadde man jo ikke smarttelefoner og sånt. Men det var uansett veldig vellykket.

Anne C er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 17-07-17, 22:51   #3
mosol
Nytt år, nye muligheter
 
mosol sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.953
Blogginnlegg: 54
mosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Engangskamera el.l. i selskap

Opprette et delt album i ICloud som alle gjester kan legge bildene sine i? Invitere inn før selskapet. Jeg ville heller gjort det enn engangskamera. Vet ikke engang om det finnes lenger.

__________________
Storesøster (jun 05), Mellomsøster (mai 08), lillesøster (jul 11)
mosol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-17, 23:04   #4
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Engangskamera el.l. i selskap

Vi var i bryllup tidligere i år, og der hadde de opprettet en facebookside hvor alle kunne laste opp bilder som ble tatt. I tillegg hadde de et rom hvor det var satt opp et kamera og div masker og tilbehør, hvor da alle kunne stikke innom for å ta bilder.

__________________
All of these lines across my face
Tell you the story of who I am
So many stories of where I've been
And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-17, 23:22   #5
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Engangskamera el.l. i selskap

Opprinnelig lagt inn av Carrera, her.

Vi var i bryllup tidligere i år, og der hadde de opprettet en facebookside hvor alle kunne laste opp bilder som ble tatt. I tillegg hadde de et rom hvor det var satt opp et kamera og div masker og tilbehør, hvor da alle kunne stikke innom for å ta bilder.

Akkurat det samme hadde de i et bryllup vi var i nå i juni. Veldig kjekt. Jeg skal gifte meg neste sommer og tenkte på en sånn maskin, men tror det er pissedyrt.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-17, 23:35   #6
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.353
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Engangskamera el.l. i selskap

Opprinnelig lagt inn av Dixie Diner, her.

Akkurat det samme hadde de i et bryllup vi var i nå i juni. Veldig kjekt. Jeg skal gifte meg neste sommer og tenkte på en sånn maskin, men tror det er pissedyrt.

Det trenger ikke å være maskin. Eget kamera på stativ, nøytral bakgrunn og en kurv med stæsj, koster ikke noe særlig.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-07-17, 23:48   #7
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Engangskamera el.l. i selskap

Opprinnelig lagt inn av Dixie Diner, her.

Akkurat det samme hadde de i et bryllup vi var i nå i juni. Veldig kjekt. Jeg skal gifte meg neste sommer og tenkte på en sånn maskin, men tror det er pissedyrt.

Ingen maskin. Kun et kamera og stativ, samt en eske med stæsj. Ble utrlig mange bra og morsomme bilder.

__________________
All of these lines across my face
Tell you the story of who I am
So many stories of where I've been
And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-17, 00:53   #8
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.863
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Engangskamera el.l. i selskap

Hva med bare å ha en egen hashtag på Instagram?

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-17, 10:11   #9
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.754
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Engangskamera el.l. i selskap

Jeg har vært innom hashtag-tanken, også. Det jeg lurer på, er om folk tar flere bilder hvis kameraet ligger rett foran nesa deres. Det vil jo være en del gamliser der som er imot telefoner ved bordet.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-17, 10:34   #10
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.353
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Engangskamera el.l. i selskap

Jeg ville heller prøvd å få tak i noen vanlige digitalkameraer, mange har det liggende i skuffen fortsatt. Kvaliteten på engangs var skikkelig ræva da jeg prøvde sist.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-17, 13:52   #11
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Engangskamera el.l. i selskap

Jeg ville heller oppfordret folk til å ta mobilbilder og f.eks laget et lukket album på FB og invitert gjestene inn som bidragsytere. Lag noen kule skilt på bordene som minner dem på det, f.eks?

Med engangskamera får du røde øyne, uklare bilder, dårlige utsnitt og ingen mulighet til å redigere bildene etterpå. Har du bildene digitalt kan du etterarbeide og bestille fotobok.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:32.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no