Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Er det uhøflig å strikke når man er sammen med andre?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Er det uhøflig å strikke/drive med håndarbeid når man er sammen med andre?
Ja, alltid. 12 11,21%
Bare når man er to. 6 5,61%
Nei. 89 83,18%
Deltakere: 107. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-02-15, 17:58   #41
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er det uhøflig å strikke når man er sammen med andre?

Hvor vanskelig tror folk egentlig at det er å strikke? Jeg kan både prate og strikke og lytte og strikke.

Når Apan skriver; Hvorfor skal man det er min første tanke, hvorfor skal man ikke det. Jeg hadde blitt overrasket om noen ba meg la være å strikke om jeg kom på kaffebesøk.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-02-15, 18:59   #42
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det uhøflig å strikke når man er sammen med andre?

Gud hjelpe, for en sær problemstilling. Om man i det hele tatt snubler over en slik tanke som at man ikke er "nok" for samtalepartneren sin fordi vedkommende strikker, må man seriøst slutte å polere divatendensene sine!

Håndarbeid er hyggelig og nyttig og jeg blir bare glad om noen strikker i mitt nærvær.

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-02-15, 19:27   #43
Odelia
Bør lage seg en tittel selv
 
Odelia sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 4.824
Odelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Er det uhøflig å strikke når man er sammen med andre?

Jeg har aldri reagert over at folk har strikket om jeg/de har vært i besøk. Jeg kan også fint tie om de må telle noen masker nå og da, og stusser ikke over det. Hva jeg gjør selv derimot, avhenger av hvem jeg er med og hva jeg eventuelt strikker/holder på med.

Å strikke i jobbsammenheng er jeg ikke veldig begeistret for, og tenker at det skal mye til før jeg anser det som greit - selv om man kan vie sin fulle oppmerksomhet til møtet mens man strikker. Det dreier seg mer om hvilke signaler man sender, for min del. (Nå regner jeg med at det finnes jobbsammenhenger som jeg ikke ser for meg, og hvor dette er innafor.)

Odelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-02-15, 19:44   #44
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 26.992
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det uhøflig å strikke når man er sammen med andre?

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

Gud hjelpe, for en sær problemstilling. Om man i det hele tatt snubler over en slik tanke som at man ikke er "nok" for samtalepartneren sin fordi vedkommende strikker, må man seriøst slutte å polere divatendensene sine!

Håndarbeid er hyggelig og nyttig og jeg blir bare glad om noen strikker i mitt nærvær.

Det er jo bare sært fordi du synes det er helt naturlig? Jeg synes det er sært om jeg skal i et hyggelig lag og noen der strikker. Ikke nødvendigvis uhøflig, men sært.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-02-15, 19:59   #45
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.157
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det uhøflig å strikke når man er sammen med andre?

Om jeg hadde dratt frem strikketøyet hos vennene mine hadde de antakeligvis dødd litt av sjokk, ettersom jeg er veldig kjent som Hun Som Aldri Lærer å Strikke.

Fra spøk til tema; I private og helt uformelle settingen må strikkerne gjerne holde på for meg meg, men i det man er i nærheten av en formell setting (jobbmøter foreldremøter, forelsening, kurs osv) så synes jeg strikketøyet bør ligge.

__________________
I'm happy, hope you're happy too
Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-02-15, 20:13   #46
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.791
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det uhøflig å strikke når man er sammen med andre?

Jeg strikket senest i går da jeg hadde kaffebesøk. Hvis man prates ig omgås uformelt synes jeg det er helt greit, og det kunne ikke ramle meg inn å tenke at jeg ikke fikk nok oppmerksomhet fra strikkeren.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-02-15, 20:23   #47
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.082
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er det uhøflig å strikke når man er sammen med andre?

Altså, de som strikker ønsker jo å FÅ MED SEG innholdet i venninnebesøk/foreldremøte/kaffeslabras/TV etc, og strikketøyet er jo bare med for at man utnytter tiden der man uansett sitter i ro! Hvis man holder på med noe så avanserte greier at man ikke kan løfte nesa opp fra hobbyen, så prøver man neppe kombinere det med noe annet.

Og mange av oss strikkere har litt litt lettere rastløshet som strikking kurerer på en utmerket måte.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-02-15, 20:29   #48
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.079
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det uhøflig å strikke når man er sammen med andre?

Det kommer kanskje litt an på hva man er vant til i omgangkretsen og hvem man omgår? Jeg strikker aldri på kafe eller jobbmøter, men gjerne i et uformelt kaffebesøk eller på forelesning. (Men aldri(!) med klirrende pinner.) Jeg strikker gjerne sammen med blå og Harriet, som jeg vet er strikkere, men ikke når jeg er besøk hod venninne K, som ikke kan fordra håndarbeid.

Jeg koser meg med strikketøy og jeg koser meg i selskap med gode venner. Av og til (eller ofte) kan det kombineres, og det er vinn vinn for meg.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-02-15, 23:09   #49
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 8.998
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er det uhøflig å strikke når man er sammen med andre?

Jeg syns det er en pussig greie å skulle dra med seg håndarbeid overalt.
Det er ikke nødvendigvis uhøflig (men kan så absolutt være det), men det gir allikevel følelsen av et delt fokus.

Ingen av svaralternativene passet syns jeg, så jeg har ikke svart på pollen.

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-02-15, 23:29   #50
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.253
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Er det uhøflig å strikke når man er sammen med andre?

Om det er uhøflig vet jeg ikke, men jeg synes vel det hadde vært litt kjedelig kanskje? Jeg liker at vi kan prate sammen, at man ikke skal sitte med noe annet når man møtes.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-02-15, 23:36   #51
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det uhøflig å strikke når man er sammen med andre?

Strikketøy uten veldig komplisert mønster tar ikke fokuset vekk fra dere i større grad en kaffedrikkingog kakespising gjør. :don't worry:

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-15, 00:00   #52
Fersken
Tatt på
 
Fersken sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Innlegg: 8.369
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er det uhøflig å strikke når man er sammen med andre?

Tja, om det blandt gode venner og familie gjør det ingenting. Men jeg blir nærmest hypnotisert av pinnene og strikkingen til den som strikker at JEG (som ikke strikker særlig mye) ikke greier å følge med på samtale og er derfor ikke noe kjekt selskap.

__________________
Pie (2007) og Gut (2010)
Fersken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-15, 12:10   #53
Apple
Elsker gamlis- godis
 
Apple sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.669
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er det uhøflig å strikke når man er sammen med andre?

Opprinnelig lagt inn av Robyn, her.

Jeg syns det er en pussig greie å skulle dra med seg håndarbeid overalt.
Det er ikke nødvendigvis uhøflig (men kan så absolutt være det), men det gir allikevel følelsen av et delt fokus.

Ingen av svaralternativene passet syns jeg, så jeg har ikke svart på pollen.

Jeg er vel også litt der, men det kommer helt an på hvor mye fokus det tar. Jeg forventer ikke fullt fokus på meg flere timer. Det er helt ok om folk må sjekke unger, tlf osv. Det kommer an på totalen og hvor tilstederende de er.

Jeg har faktisk aldri opplevd at folk har med håndarbeid i sosiale sammenhenger, så det er sikkert litt derfor jeg "stusser" mer på det enn andre her.

Treff med strekning og prat om håndarbeid hadde vært helt uaktuelt for meg å deltatt på.

__________________
2005 og 2010
Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-15, 12:12   #54
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.485
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det uhøflig å strikke når man er sammen med andre?

I utgangspunktet nei, men viss den eg er saman med opplever meg som uinteressert i det som foregår, fordi eg strikker, ser eg ingen grunn til å insistere på å drive med håndarbeid i alle sosiale settinger.

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-15, 13:09   #55
Maya80
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.303
Maya80 er populærMaya80 er populærMaya80 er populærMaya80 er populær
Standard

Sv: Er det uhøflig å strikke når man er sammen med andre?

Har venninner som strikker når jeg er på besøk har aldri tenkt på det som noe negativt og reagere ikke på det.

Maya80 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-15, 14:12   #56
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.042
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er det uhøflig å strikke når man er sammen med andre?

Har aldri tenkt over problemstillingen en gang. Jeg trives fint med at andre strikker/hekler/whatever når de er hos eller med meg. Og strikketreff er koselig, de få gangene jeg har vært på det. Jeg er veldig periodestrikker og ikke spesielt flink, så jeg tar ikke med meg komplisert strikketøy noe sted, men småting kan jeg strikke på litt her og der. Jeg strikker ikke på jobb da, det hadde passet dårlig inn, kan man si.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-15, 14:50   #57
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.221
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det uhøflig å strikke når man er sammen med andre?

Det må de gjerne gjøre, for min del. Jeg er ikke så sart på kjapp mobilsjekking heller. Spille Hay Day er muligens over grensen.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-15, 16:17   #58
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.754
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er det uhøflig å strikke når man er sammen med andre?

Opprinnelig lagt inn av Hondacrv, her.

Klarer ein å sjå opp og møte den ein snakkar med med blikket når ein strikkar, er det greit for meg. Set ein og tel masker og glor i mønsteret, er det verre. Då blir eg litt sur og tenkjer at eg er andreprioritet.

Tenker også grensen går der. Synes de fleste strikkere ser ut til å være opptatt av hva slags strikketøy man kan ha hvor/når.

Når det er sagt, så kan høy pinneklirring være irriterende i en del sammenhenger, men det er oftest ved bruk av 5 strømpepinner.

Jeg pleier å holde meg til rettstrikk og rundpinner og automatisert strikk hvis jeg strikker sammen med andre. Da trenger jeg ikke se på det jeg holder på med - og det hjelper meg med å fokusere på det vi snakker om i motsetning til hva mobilfikling ville gjøre.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-15, 16:19   #59
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.754
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er det uhøflig å strikke når man er sammen med andre?

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Det må de gjerne gjøre, for min del. Jeg er ikke så sart på kjapp mobilsjekking heller. Spille Hay Day er muligens over grensen.


Jammen, hvis båten skal gå snart, da?! Midt i en hendelse?!

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-15, 16:20   #60
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.221
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det uhøflig å strikke når man er sammen med andre?

Opprinnelig lagt inn av Charlie, her.

Jammen, hvis båten skal gå snart, da?! Midt i en hendelse?!

Snik med deg mobilen på toalettet.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:05.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no