Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvordan møter man best mennesker med et negativt syn på livet?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-03-18, 21:20   #1
Anikka
Snøavhengig
 
Anikka sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Blåsborttoppen
Innlegg: 907
Anikka er populærAnikka er populærAnikka er populærAnikka er populærAnikka er populær
Standard

Hvordan møter man best mennesker med et negativt syn på livet?

Vi har dem vel alle i omgangskretsen; hun som ser negativt på det meste og fortolker alt som skjer på en mollstemt måte eller han som ikke for sitt bare liv kan se at glasset er noe annet en halvtomt.

Jeg har en kollega som hører hjemme i denne kategorien. Hen har mange gode sider, men ser så ofte mørkt på det meste at jeg har begynt å kvi meg for å omgås vedkommende, jeg blir tom for energi. Uansett hvilke konstruktive forslag jeg har til å løse problemene hen har, så er løsningene uaktuelle. Å bare sympatisere er lettvint, men platt. Det kunne vært fristende å konfrontere hen med problemstillingen, men jeg tror ikke det vil føre noe sted og relasjonen vår er egentlig ikke så nær at det er naturlig. Jeg har også en nær slektning i samme kategori.

Noen som har gode teknikker til å møte slike mennesker? Jeg snakker ikke om depresjon her, altså, det blir noe annet. Mer et grunnleggende pessimistisk syn på livet.

__________________
2011 - 2013

Dersom du vel å ikkje gleda deg over snøen, vil du ha mindre glede i livet, men same mengde snø.
Anikka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-18, 21:30   #2
Musemus
<3
 
Musemus sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 6.537
Musemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvordan møter man best mennesker med et negativt syn på livet?

Jeg ble påtvingt et sånn bekjentskap - mannen fant seg en sykkelkompis og han hadde ei som vi da som par skulle omgås. Jeg holdt på å bli GAL! Det var et evinnelig mas om å møtes, og kunne vi ikke den dagen hun foreslo så kom hun opp med hundre alternative dager vi kunne møtes. Og når vi møttes så var ALT feil, og hun var så nedlatende og stygg mot mannen sin og svarte både han og ungene på en helt utrolig ugrei måte.
Vi avslo tilslutt hver gang hun prøvde at vi skulle møtes, og jeg tror vi holdt på mellom 1-2 år før hun ga opp å ringe / be oss. Møtte henne faktisk forrige uke ( to ganger, til og med) og vi snakka svada i ett minutt før vi gikk videre uten engang å si badet. Alt er rart.

Men over til poenget, jeg kvitter meg med sånne. Jeg orker det ikke! Fordi jeg ikke har overskudd til sånn... Og har jeg sånne kollegaer så må jeg bare holde meg unna. Sikkert uprofesjonelt, men jeg har gode kollegaer jeg heller bruker tida mi på.

__________________
Storesøster 08
Lillebror 11

Musemus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-18, 21:39   #3
Bobbelur
...we have cookies
 
Bobbelur sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 2.642
Blogginnlegg: 191
Bobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvordan møter man best mennesker med et negativt syn på livet?

Jeg lurer på om du ikke har kommet frem til beste løsningen selv jeg - å ikke omgås vedkommende. Jeg tror ikke det nytter å fortelle dem at livet er annerledes, den endringen må komme innenfra hos dem selv.

Bobbelur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-18, 21:56   #4
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.586
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan møter man best mennesker med et negativt syn på livet?

Sånne folk snakker jeg bare med om jeg må- og akkurat som med folk jeg ikke liker.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-18, 22:12   #5
Anikka
Snøavhengig
 
Anikka sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Blåsborttoppen
Innlegg: 907
Anikka er populærAnikka er populærAnikka er populærAnikka er populærAnikka er populær
Standard

Sv: Hvordan møter man best mennesker med et negativt syn på livet?

Opprinnelig lagt inn av Bobbelur, her.

Jeg lurer på om du ikke har kommet frem til beste løsningen selv jeg - å ikke omgås vedkommende. Jeg tror ikke det nytter å fortelle dem at livet er annerledes, den endringen må komme innenfra hos dem selv.

Ja, det er et godt poeng, særlig det siste. Men nå er det slik at akkurat disse to jeg nevner her, kan jeg av ulike grunner ikke velge bort. Og jeg lurer ofte på om de selv innser hva slags påvirkning de har på andre og hvordan de framstår. Ville de endret adferd dersom de så seg selv utenfra?

__________________
2011 - 2013

Dersom du vel å ikkje gleda deg over snøen, vil du ha mindre glede i livet, men same mengde snø.
Anikka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-18, 22:18   #6
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvordan møter man best mennesker med et negativt syn på livet?

Neste gang sier du: Hohoho, nå minner du meg om Wenche i «Kongsvik» du, hohohoho! Mens du sakte sniker deg vekk.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-18, 00:04   #7
Isbjørn
WF: Isbjorn
 
Isbjørn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.106
Isbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan møter man best mennesker med et negativt syn på livet?

Utrolig slitsomt med sånne folk. De er kanskje ikke ute etter råd, men ønsker å syte og klage. Har en slik person jeg må omgås og har hatt delvis hell med å sende ballen tilbake. "Så du mener at .....hva tenker du å gjøre med det?" Eller "du sier at ........Tenker du at ALLE mennesker gjør slik?"

De gangene jeg har respondert slik, har personen moderert seg og blitt litt svar skyldig. "Nei, det var ikke Sååå ille, jeg mente....."

__________________
Ongan 01, 04 og 07
Isbjørn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-18, 11:23   #8
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.361
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan møter man best mennesker med et negativt syn på livet?

Jeg har en kollega som jeg innimellom må minne om hvilke problemer som må adresseres hvor. Da er det mer snakk om saker som ikke er mitt bord da, ikke en generell negativ holdning. Jeg har øvet meg på å si, "oi, det høres ikke greit ut, men dette kan ikke jeg gjøre noe med, dette må du gå til nn med." Eller også, "Ja, det er leit at du har mye å stri med på privaten, men akkurat nå må jeg faktisk konsentrere meg om å gjøre jobben min og jeg synes at du skal gjøre jobben din."

Siste mulighet for klagere er jo å vise dem alternativene: sjefen er kjip, jeg liker ikke arbeidsoppgavene mine. Javel, så slutt i jobben da! Mannen gjør ikke husarbeid; neivel, snakk med han eller skill deg. Pek på de endringene og valgene personen selv kan og kanskje bør ta og stå for på egenhånd i tilfellene det er saker som kan ordnes.

Problemet mitt var at jeg tok den andres bekymringer innover meg, noen ganger må jeg minne meg selv på at jeg ikke kan passe på andres sjelsliv og privatliv, men har ansvar for mitt eget. Isbjørn sitt forslag er også godt, i den grad man må forholde seg til slike folk atlså.

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-18, 12:21   #9
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.832
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan møter man best mennesker med et negativt syn på livet?

Jeg er selv en som har "problemer med overdrevent positive folk", så her har jeg nok lite å bidra med.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"

Sist redigert av Bluen : 07-03-18 kl 12:49.
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-18, 12:32   #10
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.485
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan møter man best mennesker med et negativt syn på livet?

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.

Jeg er selv en som har "problemer med overdrevet positive folk", så her har jeg nok lite å bidra med.




Eg er nok «slik» i perioder, i alle fall på eigne vegne. Eg tenker ofte at det eg treng når alt er mørkt og tungt, er ikkje løysingsforslag eller diskusjoner om halvtomme eller halvfulle glass. Det eg kan trenge er å bare ha folk rundt meg, som lar meg vere der eg er, og som ikkje bryr seg om å snakke om kva som er oppi det jævla glasset. Så lenge personen ikkje etterspør løysingar, er det ikkje nødvendig å gå inn i det. Det går an å bare gjere ting saman, utan å skulle løyse verdensproblemer på ein kveld.

(Ja, eg strever med overdrevent løysningsorienterte folk).

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-18, 12:46   #11
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.904
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan møter man best mennesker med et negativt syn på livet?

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.

Jeg er selv en som har "problemer med overdrevet positive folk", så her har jeg nok lite å bidra med.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-18, 12:49   #12
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.832
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan møter man best mennesker med et negativt syn på livet?

Opprinnelig lagt inn av nokon, her.




Eg er nok «slik» i perioder, i alle fall på eigne vegne. Eg tenker ofte at det eg treng når alt er mørkt og tungt, er ikkje løysingsforslag eller diskusjoner om halvtomme eller halvfulle glass. Det eg kan trenge er å bare ha folk rundt meg, som lar meg vere der eg er, og som ikkje bryr seg om å snakke om kva som er oppi det jævla glasset. Så lenge personen ikkje etterspør løysingar, er det ikkje nødvendig å gå inn i det. Det går an å bare gjere ting saman, utan å skulle løyse verdensproblemer på ein kveld.

(Ja, eg strever med overdrevent løysningsorienterte folk).

Jepp, noen ganger har en slik tilnærming også noe for seg. Har merket det et par ganger når venner og familie har stått i samlivsbrudd eller gått på andre smeller og blitt deprimerte og hatt stort behov for å øse ut. Jeg kan lytte og snakke om de samme tingene lenge, mens mannen min fort blir rastløs, lei og irritert av gjentakelser og det han opplever som negative holdninger. Fascinerende å se hvor forskjellige folk er. For min del er det nok ikke slik at sutring hos andre suger noe særlig energi (til det sutrer jeg for mye sjøl, skjønt jeg prøver jo å gjøre det med litt humor).

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-18, 12:56   #13
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.904
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan møter man best mennesker med et negativt syn på livet?

Da jeg var gravid med minsten måtte vi jo forholde oss til at det var et høyrisikosvangeeskap, og i aller beste fall så kunne jeg få gå til uke 34. Det var det beste vi kunne håpe på, da ville fødselen uansett bli satt i gang. Jeg var vettskremt og fra meg av bekymring og skyldfølelse fordi babyen ville bli prematur. Og en av de rundt oss valgte hele tiden å møte det med «Det kommer til å gå bra! Det går aldri så ille som vi tror, jeg tror du ender med å gå på overtid og må løpe i trappene for å få fødselen i gang!»

Hva skal man egentlig med sånne?

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder

Sist redigert av Niobe : 07-03-18 kl 13:03.
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-18, 12:57   #14
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.863
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan møter man best mennesker med et negativt syn på livet?

Jeg har en sånn person i det landskapet jeg sitter, og negativiteten hennes suger utrolig mye energi. Og problemet med folk på jobb er at de ikke kan velges bort.

Noen god løsning har jeg ikke. Men jeg bruker headset med støyreduksjon som brukes mye mer nå enn før jeg satt sammen med henne.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-18, 13:02   #15
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.361
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan møter man best mennesker med et negativt syn på livet?

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.

Jeg er selv en som har "problemer med overdrevent positive folk", så her har jeg nok lite å bidra med.

Nei, ikke nødvendigvis. Kanskje du har fasiten: kanskje vi andre skal slutte å være så ... positive?

Fra fjas til alvor, jeg er nok en av de der irriterende positive og løsningsorienterte folka. Men likevel forsøker jeg som best jeg kan å skille mellom sutrekos (som jeg tolker hovedinnlegget handler om) og det at vi har ulike erfaringer eller grunntone i livet vårt. Jeg opplever verken nokon eller Bluen som sutrekosere.

Kjipe erfaringer skal møtes med medfølelse og trøst først, så kan man, dersom den andre personen ønsker det tilby hjelp og råd.

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-18, 13:14   #16
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.485
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan møter man best mennesker med et negativt syn på livet?

Eg liker Sadness i «Inside Out». Det er ho som redder dagen.

Og når ho får beskjed om å vere positiv og seier «I am positive you will get lost in there!»

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-18, 13:15   #17
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.904
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan møter man best mennesker med et negativt syn på livet?

Opprinnelig lagt inn av nokon, her.

Eg liker Sadness i «Inside Out». Det er ho som redder dagen.

Og når ho får beskjed om å vere positiv og seier «I am positive you will get lost in there!»

Sadness Den filmen er bare nydelig.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-18, 14:48   #18
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.361
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan møter man best mennesker med et negativt syn på livet?

Men er det ikke en viss forskjell på å ha det kjipt, og å ha et negativt syn på livet?
Har også blitt møtt med helt feil (men velment) optimisme i en tøff situasjon. Det virker ikke. Men dersom man kosesutrer må man tåle at andre kan bli litt matt av en evig negativ spiral.

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-18, 14:50   #19
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.586
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan møter man best mennesker med et negativt syn på livet?

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.

Jeg er selv en som har "problemer med overdrevent positive folk", så her har jeg nok lite å bidra med.

Jeg liker ikke de heller. Foretrekkker de som er en god blanding av begge deler.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-18, 14:55   #20
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.447
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan møter man best mennesker med et negativt syn på livet?

Men stort sett går det jo bra?




Folk som synes alt er trist, vondt, leit og at livet generellt er ute etter dem, er ganske slitsomme.
Siden jeg er helt motsatt blir det litt som en magnet, bare feil vei. Jeg virker avstøtende på slike
Så svaret er jo å overøse dem med positivitet.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:20.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no