Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Drømme- og hatjobb?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-08-07, 17:41   #1
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Utrop

Drømme- og hatjobb?

Ranger!

Topp 3 drømmejobb...

og

Bunn 3 aldri-i-livet-om-jeg-hadde-tatt-jobb...

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-07, 17:44   #2
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Drømme - og hatjobb?

Topp 3 drømmejobb:

1. Forfatter
2. Personalsjef i en bedrift/kommune etc.
3. Interiørarkitekt


Bunn 3:

1. Buss/taxisjåfør (særlig ikke natta )
2. Flyvertinne
3. Arbeid med avfall/kloakk etc.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-07, 17:47   #3
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.080
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Drømme - og hatjobb?

Topp 3 drømmejobb:
1: Organisasjonsjobb innenfor organisasjon eller fagfelt som jeg liker.
2: En høyt-oppe-i-LO eller ILO-jobb.
3: Hva som helst i NSM.

3 jobber jeg aldri kunne hatt
1. Prostituert. 2. Hva som helst innenfor pleie og omsorg. Det er bare ikke for meg.
3. Vaskejobb. All ære til de som orker. Vaske og rydde er heller ikke for meg.
4. Callsenterjobb. Been there, done that, aldri igjen.

For ordens skyld: Det er overhodet ingenting galt med å ha noen av de jobbene jeg lister opp på bunn3-listen. Det er bare det at JEG aldri kunne hatt en sånn jobb.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare

Sist redigert av Ru : 27-08-07 kl 18:01. Årsak: Ombestemt meg littegranne
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-07, 17:50   #4
Fruktflua
Sperret
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Innlegg: 6.377
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Drømme - og hatjobb?

Topp 3;

Forfatter
Utenlandsreporter
Naturfotograf

Bånn 3;

Vaskehjelp (har vært det og ble deprimert)
Omsorgsyrker (tar ting så innover meg at det aldri kunne ha fungert for meg).
Kloakkarbeider.

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-07, 17:52   #5
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Drømme - og hatjobb?

Drømmejobb:
1) partisekretær eller generalsekretær i en fin organisasjon som feks Oikos, Debio, Røde Kors eller HumanEtisk forbund.
2) politisk rådgiver eller statssekretær
3) kokkeskolegründer

Hatjobb:
1) taxisjåfør i julebordssesongen
2) nattskift på bensinstasjon i Arna
3) prostituert

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-07, 17:55   #6
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.080
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Drømme - og hatjobb?

Altså; prostituert er på komplett-uaktuelt-listen. Selvsagt.

Men Mim; bensinstasjonen i Arna? Av alle steder på vår jord liksom ...

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-07, 17:56   #7
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.559
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Drømme - og hatjobb?

Topp 3 drømmejobb
1) Forsker innen mitt felt
2) Aerobicinstruktør (ok, det måtte vært en deltidsjobb)
3) Sentralbanksjef

3 verste jobber
1) Revisor
2) Barnehageansatt
3) Jobbe med syke og gamle

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-07, 17:57   #8
Fibi
Prematurmamma
 
Fibi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Innlegg: 14.671
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Drømme - og hatjobb?

Drømmejobb:
* Jordmor! (Min store drøm...)
* Barnepleier på prematur avdelingen
* Lærer i ungdomsskolen


Ikke-faen-jobb:
* Sykepleier/vernepleier på eldrehjem
* Hvasomhelst med avfall/kloakk
* Toppsjef i et stort firma (Har en "ganske-høyt-oppe-sjef" i nærmeste familie, og ser at det blir for mye jobb i forhold til familie osv. )

__________________
Jente 03 - Gutt 08 - Gutt 14 (uke 24+6)

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-07, 18:00   #9
Pastill
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: In Town!
Innlegg: 5.952
Pastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Drømme - og hatjobb?

Får ikke helt bestemt meg, men tror kanskje jeg har mest lyst til å jobbe med å utvikle it-systemer.

Hatjobb må være noe som krever MYE og er elendig betalt. Samme hva det er egentlig.. Jeg lever ikke for jobben.

Pastill er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-07, 18:01   #10
Java
kan tilsettes alkohol
 
Java sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.044
Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Drømme - og hatjobb?

Topp 3

1) Forsker
2) Lege
3) Lærer

Bunn 3

1) Søppeltømmer
2) Butikkmedarbeider
3) Hjemmesykepleier

__________________
Cappuccino (01), Cortado (04), Espresso (07)

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-07, 18:02   #11
Martis
Ute på tur
 
Martis sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.408
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Drømme - og hatjobb?

Topp 3 drømmejobber
1. Selvstendig næringsdrivende (må bare finne en fantastisk foretningside først).
2. Innkjøpssjef/logistikksjef
3. Vetrinær

Topp 3 aldri i verden jobber
1. alt som har med kloakk og søppel å gjøre.
2. Prostitusjon
3. Telefonselger (been there - done that)

__________________
I have learned that to be with those I like is enough.
Martis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-07, 18:05   #12
Martis
Ute på tur
 
Martis sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.408
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Drømme - og hatjobb?

Opprinnelig lagt inn av Monsoon, her.

Topp 3 drømmejobb
3) Sentralbanksjef

Jeg har hatt sommerjobb som sekretær for sentralbanksjefen, det er nok ikke så glamorøst som det kan virke som. Jeg fikk bare kanapeer èn gang i løpet av 2 måneder.

__________________
I have learned that to be with those I like is enough.
Martis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-07, 18:05   #13
cora
både her og der
 
cora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.834
Blogginnlegg: 32
cora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Drømme - og hatjobb?

Drømmejobb:
1) Veterinær
2) Språkkonsulent
3) Lege

Hatjobb:
1) Rengjøringspersonale
2) Pleieassistent på sykehjem
3) Sjåfør

cora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-07, 18:07   #14
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Drømme - og hatjobb?

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.

For ordens skyld: Det er overhodet ingenting galt med å ha noen av de jobbene jeg lister opp på bunn3-listen. Det er bare det at JEG aldri kunne hatt en sånn jobb.

Det er det ikke for meg heller.

Men tenkte på det i helga.. for det første da vi fløy ned til Stavanger.. da slo det meg at jeg aldri kunne vært en evigsmilende flyvertinne

Og for det andre da vi kjørte buss hjem om natta.. der 2/3 av passasjerende var fulle og ståkete. Og bussjåføren prøvde kjøre pent på en smal og svingende vei

:ikkenoeformeg:

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-07, 18:08   #15
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.080
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Drømme - og hatjobb?

Opprinnelig lagt inn av guniss, her.

Men tenkte på det i helga.. for det første da vi fløy ned til Stavanger.. da slo det meg at jeg aldri kunne vært en evigsmilende flyvertinne

Jeg har vært på jobbintervju på en flyvertinnejobb. Men jeg ble funnet for kort.
Jeg var 1 cm for lav. :detdummestejegharhørt:

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-07, 18:09   #16
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Drømme - og hatjobb?

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.

Jeg har vært på jobbintervju på en flyvertinnejobb. Men jeg ble funnet for kort.
Jeg var 1 cm for lav. :detdummestejegharhørt:

Jeg hadde nok vært for brei
Til tross for mine 176 cm.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-07, 18:12   #17
Kate
Bør lage seg en tittel selv
 
Kate sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.720
Kate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt av
Standard

Sv: Drømme - og hatjobb?

Drømmejobb:

1. Fått fortsette som ridelærer, og kunne livnært meg på det.
2. Psykiatrisk sykepleie.
3. ?


Hatjobb:

1. Barnehage
2. Butikk
3. Kontor

__________________
~ Det er bare med hjertet du virkelig kan se. Det viktigste er usynlig for øynene ~
Kate er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-07, 18:13   #18
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Drømme - og hatjobb?

Drømmejobb;

Jordmor
Eventyrer
Luksusprostituert

Hatjobb;

Lærer
Telefonselger
Gårdsarbeider

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-07, 18:13   #19
daffy
Bør lage seg en tittel selv
 
daffy sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.440
Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Drømme - og hatjobb?

Drømmejobb:
1) Forfatter
2) Skogvokter
3) Diplomat

Hatjobb:
1) Barnehage
2) Sydenguide
3) Selger

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-07, 18:18   #20
Noba
🎈
 
Noba sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 3.778
Noba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Drømme - og hatjobb?

Tja, forutsatt at jeg hadde evner og mulighet til å gjøre absolutt hva som helst og jeg ser bort fra lønn og arbeidstid:

1)Noe med musikk (komponere/skrive sanger kanskje?)
2)Jordmor
3)Kunstner eller noe kreativt (webdesign f.eks)


Ikke-jobber:
1)Selger (og særlig da ikke telefonselger)
2)Bonde
3)Hjelpepleier/pleieassistent på sykehjem

__________________
Frøkna (mai 03) og Junior (mars 07)

Noba er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:46.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no