Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Drømme- og hatjobb?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-08-07, 18:34   #41
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.854
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Drømme - og hatjobb?

Topp:

1. Forfatter, gjerne kombinert med tullejournalist
2. Språkkonsulent/språkvasker/korrekturleser/tekstforfatter
3. Musiker

Bunn:

1. Stuepike (been there, done that)
2. Ansatt i barnehage
3. Telefonselger

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-07, 20:14   #42
MokkMokk
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: oppi der :peker:
Innlegg: 5.001
MokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt av
Standard

Sv: Drømme - og hatjobb?

Ja takk:
1. Jordmor
2. Fotograf
3. Webdesigner

Nei takk:
1. Fotpleier
2. Stuepike (som Elinblu; been there, done that)
3. Politiker

MokkMokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-07, 20:17   #43
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Drømme - og hatjobb?

Opprinnelig lagt inn av Liven, her.


Bunn

2. Matbutikk eller bensinstasjon (gjerne i Arna sammen med Mim)

Men da kan det jo nesten bli gøy, da.

Eller, vent... Jeg kommer på noe verre, men man kan bruke den samme sangen, Camillas kro i Vaksdal? Tenk å være deltidsansatt servitør på veikro i Vaksdal? Der det alltid er mørkt, gjerne regn og tåke og kaldt og sola faktisk er vekk flere måneder om vinteren uten at man blir kompensert med midnattsol om sommeren?

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-07, 20:18   #44
Lilleville
Superduperaktiv
 
Lilleville sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 591
Lilleville er populærLilleville er populærLilleville er populær
Standard

Sv: Drømme - og hatjobb?

topp 3:
- Verdens best betalte reiseskribent
- Forsker innen det jeg studerer
- Innehaver/bartender/krovert på meg og sambo's fantastiske hyggelige pub/kro/vertshus

bunn 3:
- Sykepleier/hjelpepleier (all ære til de som utfører disse jobbene! Verden hadde ikke gått rundt uten!)
- Telefonselger (som noen andre her sa: been there, done that. Unner ikke min verste fiende en slik jobb) eller enda verre: En av dem som selger Omega3 på gata.
- Jobbe i butikk

Lilleville er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-07, 20:18   #45
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Drømme - og hatjobb?

Opprinnelig lagt inn av guniss, her.

Bunn 3:

1. Buss/taxisjåfør (særlig ikke natta )
2. Flyvertinne
3. Arbeid med avfall/kloakk etc.

Unnskyld meg??? Du vet ikke hva du snakker om!! :snurt flyvertinne:

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-07, 20:19   #46
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Drømme - og hatjobb?

Jeg skulle også ført opp flyvertinne. Flying er dritfarlig. I 2006 døde det to hver dag i flyulykker.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-07, 20:20   #47
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Drømme - og hatjobb?

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Hatjobb:
1) taxisjåfør i julebordssesongen
2) nattskift på bensinstasjon i Arna
3) prostituert

Hvor i huleste er Arna? Har hørt om Atna og Alta, men Arna

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-07, 20:20   #48
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.094
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Drømme - og hatjobb?

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Men da kan det jo nesten bli gøy, da.

Eller, vent... Jeg kommer på noe verre, men man kan bruke den samme sangen, Camillas kro i Vaksdal? Tenk å være deltidsansatt servitør på veikro i Vaksdal? Der det alltid er mørkt, gjerne regn og tåke og kaldt og sola faktisk er vekk flere måneder om vinteren uten at man blir kompensert med midnattsol om sommeren?


Såså. Nå må du ikke ta helt av da.
Vi kunne sikkert kost oss i Vaksda, vi. Som deltidsansatte kunne vi tatt toget på fylleturer til Voss og til Bergen. Når vi hadde fri kunne du ha laget mat til meg og jeg kunne ha strikket sokker til deg. Det hadde blitt så bra så.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-07, 20:22   #49
mammamia
Superaktiv
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 474
mammamia er litt kulmammamia er litt kul
Standard

Sv: Drømme - og hatjobb?

topp 3
psykolog
journalist
lege

bunn3
drosjesjåfør
begravelseskonsulent, eller hva de nå kaller seg..
flyvertinne

mammamia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-07, 20:22   #50
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.094
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Drømme - og hatjobb?

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Hvor i huleste er Arna? Har hørt om Atna og Alta, men Arna

Siste stasjon før Bergen. Avstiging på høyre side.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-07, 20:23   #51
Nooria
Stadig underveis
 
Nooria sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.090
Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Drømme - og hatjobb?

Drømmejobber
1 Sanger
2 Designer
3 Statsråd

Jobber jeg ikke egner meg til
1 Regnskapsfører
2 Alt som innebærer nattskift
3 Skrivebordsjurist

Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-07, 20:23   #52
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Drømme - og hatjobb?

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.

Jeg har vært på jobbintervju på en flyvertinnejobb. Men jeg ble funnet for kort.
Jeg var 1 cm for lav. :detdummestejegharhørt:


Jeg kan opplyse om at det er en grunn til at man må være over 1,60 høy, og jeg kan love deg at du hadde fått belastningsskader fortere enn svint dersom du hadde forsøkt flyvertinnejobben, og har for lav høyde. Noen har klart å "snike seg gjennom" selv om de er for lave, og de sliter.

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-07, 20:24   #53
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.569
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Drømme - og hatjobb?

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Topp tre:

Helikopterpilot
Sjef for min egen bedrift
Redningsmann NLA el Sea King

Mann?

Opprinnelig lagt inn av Martis, her.

Jeg har hatt sommerjobb som sekretær for sentralbanksjefen, det er nok ikke så glamorøst som det kan virke som. Jeg fikk bare kanapeer èn gang i løpet av 2 måneder.

Jeg er ikke ute etter glamour. Makt, derimot ...

Denne tråden var skrekkelig morsom.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-07, 20:27   #54
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Drømme - og hatjobb?

Opprinnelig lagt inn av Monsoon, her.

RedingsMann?


Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-07, 20:28   #55
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Drømme - og hatjobb?

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Jeg var minstehøyde (1.60) , minstealder (21) og altfor svær i kjeften...Så jeg ble adri flyvertinne gitt. Men det har gått bra med meg.

Jeg innrømmer at det var denne drakten som fristet:

Alle flyvertinner er svære i kjeften. Det er et av opptakskravene (de skjulte sådane).

Dessuten var du nok altfor ung for å få jobb i PanAm den gangen (jfr.uniformsbilde, og at PanAm gikk konk i 1991.)

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-07, 20:32   #56
Iriam
litt skummelt
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 53
Iriam har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Drømme - og hatjobb?

Vaksdal er virkelig et niiitrist sted,ja....og selv om Arna er hakket bedre, så er det heller ikke noe å juble for..:lokalkjent:

Iriam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-07, 20:34   #57
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Drømme - og hatjobb?

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Unnskyld meg??? Du vet ikke hva du snakker om!! :snurt flyvertinne:

Eller som jeg sa på det famøse SAS-intervjuet mitt der jeg ikke fikk jobben: "det er vel omtrent som å være en slags servitør i luften". DA blr hun stram i masken, hun gamle flyvertinnedamen, skal jeg si...

Kompenserer med et fint bilde av Elin i uniform:

Opprinnelig lagt inn av Liven, her.


Såså. Nå må du ikke ta helt av da.
Vi kunne sikkert kost oss i Vaksda, vi. Som deltidsansatte kunne vi tatt toget på fylleturer til Voss og til Bergen. Når vi hadde fri kunne du ha laget mat til meg og jeg kunne ha strikket sokker til deg. Det hadde blitt så bra så.

Joda. :snufs: Hvis du sier det på den måten.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-07, 20:35   #58
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.094
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Drømme - og hatjobb?

Opprinnelig lagt inn av Iriam, her.

Vaksdal er virkelig et niiitrist sted,ja....og selv om Arna er hakket bedre, så er det heller ikke noe å juble for..:lokalkjent:

For noe tull. Vaksdal er da ikke ille. :Også lokalkjent:

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-07, 20:36   #59
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Drømme - og hatjobb?

Drømmejobber:

Spesialeffektprogrammerer i Weta Workshop (Ringenes Herregjengen)
Ingeniør i NASA på 60-tallet
Forlegger (hvis det er det editor heter på norsk da)

Hatjobber:

Almennpraktiker
Telefonselger
Servitør

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-07, 20:39   #60
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.094
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Drømme - og hatjobb?

Opprinnelig lagt inn av esme, her.

Hatjobber:

Almennpraktiker
Telefonselger
Servitør

Jeg håper for din del at du er spasialisert?

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:16.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no