Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Spinoff - er det noe faren din gjør for deg (fremdeles)?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-08-07, 13:46   #41
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.826
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff - er det noe faren din gjør for deg (fremdeles)?

Nei. Han gjør ingenting nå og har i grunnen aldri gjort det. I tillegg til å ha ti tommeltotter er han ikke opptatt av å hjelpe andre. Den siste gangen jeg flyttet måtte jeg betale ham for å hjelpe meg.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-07, 13:55   #42
Fersken
Tatt på
 
Fersken sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Innlegg: 8.404
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Spinoff - er det noe faren din gjør for deg (fremdeles)?

Er det noe med bilen som jeg ikke kan selv, så er pappa den som fikser. Enten ved å gi råd eller faktisk reparere når han er på besøk hos oss eller vi hos de. Siden vi bor 70 mil unna, så blir det mest rådgiving. Det gjelder i grunn det meste som er av mekanisk eller elektronisk art som vi ikke får til selv, han kan det meste.

__________________
Pie (2007) og Gut (2010)
Fersken er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 29-08-07, 14:25   #43
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff - er det noe faren din gjør for deg (fremdeles)?

Faren min er mitt livs anker og klippe. Han er udødelig i mitt hode og jeg kan ikke forestille meg livet uten å ha ham der. Han gir meg råd, han lytter, han trøster og er de som får verden i vater og ting i perspektiv. Han gjør ikke så mye praktisk for meg, men han gir meg gode innspill, er djevelens advokat og en fantastisk støttespiller. Han er alltid der. Han har et fantastisk humør og pågansgmot og engasjement som smitter.

Det er en velsignelse å ha en sånn far, og ha blitt kjent med et sånt menneske og fått slike verdier. Det er jeg evig takknemlig for.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-07, 14:30   #44
Muad'Dib
Trapper opp igjen !
 
Muad'Dib sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.802
Muad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt likt
Standard

Sv: Spinoff - er det noe faren din gjør for deg (fremdeles)?

Han ga meg iMac i julepresang. Og betaler flybilletter når storebror skal besøke ham og mormor.

__________________
storebror 1997 og lillebror 2003
Moral er bra ! Dobbeltmoral er dobbelt så bra !!
Muad'Dib er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-07, 15:07   #45
Søster
kåt vikingbrud
 
Søster sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.505
Søster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt likt
Standard

Sv: Spinoff - er det noe faren din gjør for deg (fremdeles)?

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Faren min er mitt livs anker og klippe. Han er udødelig i mitt hode og jeg kan ikke forestille meg livet uten å ha ham der. Han gir meg råd, han lytter, han trøster og er de som får verden i vater og ting i perspektiv. Han gjør ikke så mye praktisk for meg, men han gir meg gode innspill, er djevelens advokat og en fantastisk støttespiller. Han er alltid der. Han har et fantastisk humør og pågansgmot og engasjement som smitter.

Det er en velsignelse å ha en sånn far, og ha blitt kjent med et sånt menneske og fått slike verdier. Det er jeg evig takknemlig for.

Er vi søstre?

__________________
Søster er lett å begeistre

Unger: 05 og 07. Gubbe: 77. Dugandes kone ønskes.
Søster er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-07, 15:17   #46
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
 
Aminta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 5.905
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Spinoff - er det noe faren din gjør for deg (fremdeles)?

Niks, har så og si ingen kontakt med han, mer et "nødvendig onde" jeg må forholde meg til fordi han og min mor ikke er skilt, og han fremdeles lever.

Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-07, 18:54   #47
Gremli Skremli
Ansvar for egen luring
 
Gremli Skremli sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: På rette sida av elva
Innlegg: 3.514
Blogginnlegg: 8
Gremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Spinoff - er det noe faren din gjør for deg (fremdeles)?

Øhm, svarer på juss-spørsmål? Dessuten varter han gjerne opp med mat når vi er hjemme hos dem. (Jeg lager i det hele tatt lite mat, siden både mamma, pappa og mannen min liker det godt.)

__________________
Og knøttet angret etterpå og tenkte: Jeg var dum
når jeg lot regn og mørke flytte inn i mine rom
Men hvem skal trøste knøttet med at samme dag han dro,
ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo
Gremli Skremli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-07, 18:56   #48
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.932
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Spinoff - er det noe faren din gjør for deg (fremdeles)?

Tror ikke jeg hadde likt det om Pappa begynte å gjøre ting for meg. Han har vært død i fem år snart.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-07, 19:12   #49
*HH*
Frøken
 
*HH* sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 2.269
*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Spinoff - er det noe faren din gjør for deg (fremdeles)?

Pappa hjelper til med bil, er barnevakt innimellom(stortsett med mamma da, men han klarer seg fint alene også). spør ham ofte til råds i forskjellige saker.

Jeg er ei skikkelig pappajente

__________________
I valg mellom falske venner og åpne fiender har jeg alltid foretrukket det siste - Bjørnstjerne Bjørnson

Mamma til poden 05 og prinsessen 11.
*HH* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-07, 19:44   #50
~TM~
trøtt
 
~TM~ sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.757
Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Spinoff - er det noe faren din gjør for deg (fremdeles)?

Pappa pusser vinduene fra tid til annen.

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-07, 19:52   #51
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.985
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff - er det noe faren din gjør for deg (fremdeles)?

Pappaen min er helt fantastisk. Han stiller 150% opp som bestefar. Minimum en gang annenhver måned så ringer han og ber om å få ha snuppa en helg. Både fordi han gjerne vil, men også for at jeg og mannen skal få litt kjærestetid. Han var den eneste som turte å passe snuppa da hun var "forhekset hylebaby" (sånn rundt 8-10 måneder gammel).

Han tar oss med på ferie til Kreta både titt og ofte.

Han er min klippe og rådgiver. Mamma bare svarer rare ting hvis jeg spør om noe. Pappa stiller de kritiske spørsmålene og kommer med konstruktive råd.

Han gir blanke i om det er møkkete hvis han kommer innom på middag.

Han er handyman og stiller ALLTID opp hvis vi spør. Og lastebilen hans er tilgjengelig hvis vi trenger den, på særdeles kort varsel.





Ja, jeg setter bare umåtelig stor pris på pappaen min, og han gjør MYE for meg/oss.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-07, 20:12   #52
Kate
Bør lage seg en tittel selv
 
Kate sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.720
Kate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt av
Standard

Sv: Spinoff - er det noe faren din gjør for deg (fremdeles)?

Pappa stiller alltid opp og hjelper meg dersom det er noe, han er barnevakt, hjelper med oppussing, gir råd osv. Han er god, og jeg er veldig glad i ham.

__________________
~ Det er bare med hjertet du virkelig kan se. Det viktigste er usynlig for øynene ~
Kate er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-07, 20:14   #53
Dragen
VeloppDragen
 
Dragen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.569
Blogginnlegg: 807
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Spinoff - er det noe faren din gjør for deg (fremdeles)?

Pappa er et veldig viktig menneske i mitt liv. Jeg snakker med han i telefonen nesten hver dag. Han er stadig innom og besøker oss, og er veldig opptatt av ungene.

Han henter meg på toget og kjører meg hjem når jeg kommer seint og er sliten. Han kjøper inn verktøy, bruker det en gang, og så gir han det til Temmern. Han hjelper til her så ofte han kan, mest med ting Temmern holder på med. Hvis det virkelig kniper, passer han ungene også.

__________________
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-07, 22:25   #54
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff - er det noe faren din gjør for deg (fremdeles)?

Pappa har alltid vært perfeksjonist og ventet seg det beste av meg. Det har ført til at jeg selv også forventer det beste av meg selv.

Han er min multirådgiver, min fremmedordbok, min moralske rettesnor, mitt forbilde, tidenes beste sjef, en engasjert morfar som er rørende glad i sine barnebarn, min (og mannens) støtte i vanskelige tider.

Før var han nok en lukket mann som var sparsom med å si hva han følte, også til sine barn. Den dagen han og mamma kom inn på barsel og fikk se sitt første barnebarn, min første sønn, forandret alt seg.

Ja, jeg er pappajente, og jeg er stolt av å si at jeg har arvet mye av min far!

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-07, 22:28   #55
Blånn
Bør lage seg en tittel selv
 
Blånn sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 8.165
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Spinoff - er det noe faren din gjør for deg (fremdeles)?

Siden pappa bor i Usa med mamma er det lite han gjør til hverdags. Når han er her i Norge har han både hus og hytte som må tas vare på...

Blånn er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 29-08-07, 22:36   #56
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.840
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Spinoff - er det noe faren din gjør for deg (fremdeles)?

Han hjelper til hvis vi spør. Da først og fremst med noe oppussingsgreier.
Som jeg sa i den andre tråden; jeg ønsker at de av og til var på tilbudssiden :sutrete:

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-07, 22:37   #57
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.840
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Spinoff - er det noe faren din gjør for deg (fremdeles)?

Opprinnelig lagt inn av SiwH, her.

Tror ikke jeg hadde likt det om Pappa begynte å gjøre ting for meg. Han har vært død i fem år snart.

Tror jeg hadde blitt litt redd da ja

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-07, 22:51   #58
MiaPia
Superduperaktiv
 
MiaPia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Midt i landet
Innlegg: 658
MiaPia er populærMiaPia er populærMiaPia er populærMiaPia er populær
Standard

Sv: Spinoff - er det noe faren din gjør for deg (fremdeles)?

Pappa er der når jeg trenger det som mest, og jeg trenger som regel ikke si noe, han bare vet det.
Han er ikke så flink til å komme på besøk, men han er umåtelig stolt av barnebarna sine, og veldig flink til å invitere oss på middag.
Han er veldig opptatt av, og har bestandig vært opptatt av å drive oss fremover.

Gikk litt tom for ord, for det er bare noe måten han er på, og at han er der, og selv om jeg kanskje ikke har følt at han har sagt det rette der og da, kan jeg si at i ettertid at han nok hadde rett.

MiaPia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-07, 22:53   #59
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Spinoff - er det noe faren din gjør for deg (fremdeles)?

Nei, det er nok ikke det. Han døde i 2003, så han gjør enda mindre enn moren min til og med.

  Svar med sitat
Gammel 29-08-07, 22:56   #60
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.808
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff - er det noe faren din gjør for deg (fremdeles)?

Faren min er en stor hjelp og støtte, til tross for sine 75 år. Han stiller opp som barnevakt på kort varsel om en av gutta er syk en morgen, slik at slipper drasse ut den andre for levering i barnehagen. Han henter og kjører meg om bilen er på verksted - og når det har vært som mørkest økonomisk for oss, er det han som har sørget for at gutta har fått vinterdresser og sko på beina...

Jeg aner ikke hva jeg skulle gjort uten faren min!

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:19.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no