Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Mer om permisjon

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Hvor ofte bør en med ca livstidsdom få perm?
Hver annen uke, en helg 0 0%
Hver annen uke, en dag 0 0%
En helg pr mnd 2 8,70%
En dag i en helg pr mnd 1 4,35%
En helg pr kvartal 2 8,70%
En helg pr halvår 3 13,04%
En helg pr år 0 0%
En uke pr år 2 8,70%
To uker pr år 0 0%
Bør ikke få permisjon 13 56,52%
Deltakere: 23. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-09-07, 18:43   #1
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mer om permisjon

Hvor ofte mener du at en innsatt med en livstidsdom/tilnærmet livstid, f.eks 15 år ++ bør ha rett på permisjon. Altså ikke etter hvor lang tid den bør få mulighet til å få permisjon, men hvor hyppig denne skal få ha permisjon når dette først er innvilget første gang.

Poll kommer.

Et eksempel på perm; Andersen som var med på Baneheiadrapene soner en dom på 19 år. Han har nå, 7 år etter fengsling, perm omtrent en helg pr mnd.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-07, 18:49   #2
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mer om permisjon

Never, mtp hvor lenge en innsatt faktisk sitter i fengsel. Hadde det vært slik at de sonte ferdig dommen sin hadde det vært en annen diskusjon.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-07, 18:50   #3
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mer om permisjon

Det er ikke lenger automatisk at en med en streng straff slipper soning etter en viss tid, slik som tidligere. Men det kan du gjerne ta opp i en annen tråd.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-07, 18:54   #4
Marge
Bør lage seg en tittel selv
 
Marge sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 3.669
Marge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt likt
Standard

Sv: Mer om permisjon

2 helger i mnd hvis de har barn de har samvær med, en helg hver 6 uke hvis de ikke har barn.

Marge er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-07, 18:56   #5
Anuk
Bør lage seg en tittel selv
 
Anuk sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.946
Anuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Mer om permisjon

Vanskelig å lage noen klar regel for det, kommer an på forbrytelse og bakgrunn.

Jeg synes de bør ha sonet endel av straffen før de begynner å få permisjoner, og jeg tror det er bedre med ofte og kort enn sjelden og langt. En helg i måneden høres ofte ut, men kanskje ikke helt urimelig.

Jeg synes en av de viktigeste tingene med en lang fengselsstraff er å "rehabilitere" mennesker. Vi er ikke tjent med at syke mennekser kommer ut enda galere og sykere etter x antall år i fengsel. Hvis permisjoner kan være med på å gjøre dem til samfunnstrygge mennekser, så mener jeg det er helt på sin plass. Når det gjelder de typene fra Banheiadrapene, så er det jo helt klart folk som ikke trenger å blir mer "freaks" enn de allerede var.

Anuk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-07, 19:05   #6
Perhonen
Pessimistisk Optimist.
 
Perhonen sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 3.230
Perhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Mer om permisjon

Jeg krysset av for ei helg pr halvår, ikke for den innsattes skyld, men for den innsattes families skyld. Skjønt egentlig ville jeg vel helst ha krysset av for ingen permisjoner i det heletatt. Hvorfor skal de egentlig innvilges permisjon.

Perhonen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-07, 19:07   #7
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mer om permisjon

Opprinnelig lagt inn av Perhonen, her.

Jeg krysset av for ei helg pr halvår, ikke for den innsattes skyld, men for den innsattes families skyld. Skjønt egentlig ville jeg vel helst ha krysset av for ingen permisjoner i det heletatt. Hvorfor skal de egentlig innvilges permisjon.

Fordi selv om straffen er frihetsberøvelse, så er den også rehabiliterende.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-07, 19:18   #8
Perhonen
Pessimistisk Optimist.
 
Perhonen sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 3.230
Perhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Mer om permisjon

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Fordi selv om straffen er frihetsberøvelse, så er den også rehabiliterende.

Ja den skal jo være det. Og jeg skjønner jo det.
Men allikevel, jeg forsøker å sette meg selv i den situasjonen at noen hadde skadet eller drept mitt barn og jeg ville ønsket vedkommende bak lås og slå for resten av livet.

Så tenker jeg om det var jeg som var pårørende til en volds og drapsmann, jeg ville kanskje ha ønsket besøk. Og jeg ville ganske sikkert ha ønsket ham/henne tilbake til samfunnet igjen, som rehabilitert.

Og det er jo selvsagt det man må tenke på. Vedkommende skal tilbake til samfunnet. Spørsmålet er jo, som du stiller, hvor ofte. Og kanskje også når skal disse permisjonene innvilges. Er det fare for gjentagelse? Hvor lenge skal samfunnet beskyttes mot slike. Hvordan skal straffen utmåles.

Vanskelig. Ganske sikkert. Og som du også stiller spørsmål om, skal de pårørende varsles, og skal de ha medbestemmelsesrett i forhold til permisjoner.

Jeg tror kanskje jeg ikke ville ha visst. Jeg ville ha grudd meg i uker på forhånd.

Perhonen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-07, 20:00   #9
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.973
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mer om permisjon

Jeg krysset av for en helg hvert kvartal.

Jeg har egentlig ikke tenkt så mye over det før, men tror at jeg synes det vil være korrekt om permisjonene var svært sjelden i begynnelsen av straffen og så kom oftere når frigivelse nærmet seg. Da for å fungere som en tilpassing til samfunnet igjen. (For alt jeg vet kan det jo være sånn i dag.)

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-07, 22:18   #10
Mams
er grønn og fin.
 
Mams sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 13.044
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Mer om permisjon

Opprinnelig lagt inn av Tjorven75, her.

Jeg krysset av for en helg hvert kvartal.

Jeg har egentlig ikke tenkt så mye over det før, men tror at jeg synes det vil være korrekt om permisjonene var svært sjelden i begynnelsen av straffen og så kom oftere når frigivelse nærmet seg. Da for å fungere som en tilpassing til samfunnet igjen. (For alt jeg vet kan det jo være sånn i dag.)

Signerer dette i sin helhet, for dette er det samme som jeg hadde tenkt til å skrive.

__________________
Hvordan hybelkaniner formerer seg? De bestøver hverandre selvsagt.
Mams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-07, 22:26   #11
Libra
Bør lage seg en tittel selv
 
Libra sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.507
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Mer om permisjon

Opprinnelig lagt inn av Tjorven75, her.

Jeg har egentlig ikke tenkt så mye over det før, men tror at jeg synes det vil være korrekt om permisjonene var svært sjelden i begynnelsen av straffen og så kom oftere når frigivelse nærmet seg. Da for å fungere som en tilpassing til samfunnet igjen. (For alt jeg vet kan det jo være sånn i dag.)

Har egentlig ikke tenkt så mye over akkurat det og greier ikke krysse av for noe i det hele tatt. Jeg synes det er såpass mange forhold som spiller inn at det er umulig å si noe generelt om det, annet enn det Tjorven skriver.

Så må jeg si meg enig med Sitron, fengsel har to mål, straff og rehabilitering. Det er utrolig å ikke miste fokus på del to. Dessuten må man aldri blande sammen straff og hevn. Fengsel er ikke hevn for offer eller offerets pårørende.

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-07, 22:27   #12
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mer om permisjon

Opprinnelig lagt inn av Tjorven75, her.

Jeg krysset av for en helg hvert kvartal.

Jeg har egentlig ikke tenkt så mye over det før, men tror at jeg synes det vil være korrekt om permisjonene var svært sjelden i begynnelsen av straffen og så kom oftere når frigivelse nærmet seg. Da for å fungere som en tilpassing til samfunnet igjen. (For alt jeg vet kan det jo være sånn i dag.)

Om du ser på eksempelet jeg la ut, så har han 12 år igjen av straffen og er allerede ute i snitt en helg pr mnd. Om det skal bli hyppigere enn det, så kan man jo like gjerne sette de fri.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-07, 22:33   #13
Libra
Bør lage seg en tittel selv
 
Libra sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.507
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Mer om permisjon

Det jeg tenker på at er at det kommer an på personen det gjelder og hvor h*n er i rehabiliteringen. Det må variere og bør være opp til nemda som skal vurdere det, å gjøre en totalvurdering av situasjonen.

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-07, 22:41   #14
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mer om permisjon

Jeg er faktisk litt sjokkert over at flertallet her så langt mener at det er helt greit å sitte innesperret i 21 år uten å få se utsiden av murene.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-07, 22:43   #15
Libra
Bør lage seg en tittel selv
 
Libra sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.507
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Mer om permisjon

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Jeg er faktisk litt sjokkert over at flertallet her så langt mener at det er helt greit å sitte innesperret i 21 år uten å få se utsiden av murene.

Enig!

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-07, 22:47   #16
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mer om permisjon

Økonomisk kriminalitet er jo noe som kan gi temmelig lange straffer. Bør en som har snusket penger fra staten sitte inne uten ever å få permisjon også? Eller tenker dere bare på den som har drept og sånne "slemme" ting?

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-07, 23:04   #17
lijander
ssscccuphersfantassschisk
 
lijander sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 752
lijander er litt kullijander er litt kullijander er litt kul
Standard

Sv: Mer om permisjon

Det kommer jo ann på hva de sitter inne for..

Drap, mishandling og slike ting, så synes jeg de fortjener å bli litt grønne i trynet av innsiden av fengselet..
Mens andre ting, slik som narkotika og penger, så synes jeg de kan få litt mer frihet

lijander er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-07, 23:08   #18
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mer om permisjon

Opprinnelig lagt inn av lijander, her.

Det kommer jo ann på hva de sitter inne for..

Drap, mishandling og slike ting, så synes jeg de fortjener å bli litt grønne i trynet av innsiden av fengselet..
Mens andre ting, slik som narkotika og penger, så synes jeg de kan få litt mer frihet

Så ofrene til de som har smuglet narkotika, altså f.eks. overdosedødsfall, de fortjener altså at overgriperen ikke straffes like mye?

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-07, 23:08   #19
Mams
er grønn og fin.
 
Mams sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 13.044
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Mer om permisjon

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Jeg er faktisk litt sjokkert over at flertallet her så langt mener at det er helt greit å sitte innesperret i 21 år uten å få se utsiden av murene.

Enig her.
De personene det gjelder skal en dag ut i samfunnet igjen.
Av egoistiske hensyn håper jeg persoene har hatt permisjoner og ikke bare blir sluttet på gata etter x antall år.
For den dagen de kommer ut er det ingen som står klar for å hjelpe de tilbake i samfunnet, da er de på egen hånd om de ikke har slektninger som trår til.

Så samfunnet har faktisk mere å tjene på at de får permisjoner og mer åpen soning på slutten.
Tror ikke vi i så stor grad klarer å forstå hva frihetsberøvelse kan gjøre med en person, og det er jo ikke akkurat englebarn alt som sitter inne heller.
Mange gode tips å ta med seg på veien der gitt.

__________________
Hvordan hybelkaniner formerer seg? De bestøver hverandre selvsagt.
Mams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-07, 23:30   #20
lijander
ssscccuphersfantassschisk
 
lijander sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 752
lijander er litt kullijander er litt kullijander er litt kul
Standard

Sv: Mer om permisjon

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Så ofrene til de som har smuglet narkotika, altså f.eks. overdosedødsfall, de fortjener altså at overgriperen ikke straffes like mye?

Ikke helt det samme, men noe i samme bane....
Hvis du kjører ned en person og den dør, skal du da ikke se verden på femten år?? Du kjørte bilen, men mente ikke drepe noen..

Vet selv at det ikke er helt det samme, men det var da ikke de som tok overdosen..

Så nei, jeg synes ikke de skal straffes like mye som noen som har begått drap!

lijander er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:23.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no