Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Blu-rayspiller: finnes de sonefrie?

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-07-12, 18:29   #1
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.029
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Blu-rayspiller: finnes de sonefrie?

Ja overskriften sier vel det meste?
Jeg driver på å oppdaterer entertainmenthjørnet mitt og har litt lyst på Blu-rayspiller.
Dvdspilleren jeg nå har er sonefri, noe som er viktig for jeg får/kjøper MYE filmer fra USA.
De spillerne jeg har sett på (på nett) står det at de er region 2. Det er vel bare Skandinavia det? Eller tar jeg feil?

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-12, 18:51   #2
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Blu-rayspiller: finnes de sonefrie?

Sone 2 er Europa, Midt-Østen, Japan og en del til. Du finner inndelingen her: http://en.wikipedia.org/wiki/DVD_region_code

Det er dog ikke USA, så du er like langt hvis du vil spille amerikanske filmer.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-12, 19:07   #3
Mauser
Frafallen
 
Mauser sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 5.288
Mauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Blu-rayspiller: finnes de sonefrie?

Stort sett enkelt. På de fleste spillere kan du taste inn en kode med fjernkontrollen for å fjerne regionsperren. Google <Spiller> region free, så får du opp en hel masse. NB - det er bare DVD-avspilling som kan gjøres regionfritt, ikke Blu-ray.

For eksempel Elkjøps billigste spiller med 3D (Samsung BD5500):

[...]
Hi

heres how its supposedly done.

1. Ensure that there is no disk in the tray.

2. Switch the player off and then back on. This is necessary to clean-boot the firmware.

3. Wait until the main menu page appears and the player stops doing anything.

4. Press the eject button to open the tray. (The button is between the "Power" and "TV Power" buttons at the top of the controller.)

5. Press the eject button to close the tray.

6. Wait while the player searches for a disk.

7. As soon as the "No Disk" message appears at the top left corner do the following.

8. Press the REPEAT button - just above the TV channel selector at the bottom right of the controller.

9. Enter 5 7 5 3 8 on the number pad.

10. The region code "2" should appear at the top left corner of the screen.

11. Enter a "9" to make the player region free. (Enter a region code if you want to lock the player to another region for some obscure or perverse reason.)

12. Power down and power up again.

13. Play a foreign DVD to verify the change.

Now the tricky bits. This process is timing dependent.

Firstly, you must start entering the code just after the "No Disk" message is shown and before the message disappears. If you jump the gun or miss the boat it won't work.

Secondly, the REPEAT key is part of the code. All six keys must be entered smoothly as "REPEAT 5 7 5 3 8 ". The entry gets timed out so you can't stop in the middle and restart. Don't bash away like crazy, just do it smoothly and briskly.

If you don't see the "2" the first time, don't worry. Just repeat the process. It took me about a dozen tries before I got it to work.


region codes are as follows

1 - 2 9 3 3 4
2 - 5 7 5 3 8 --- since your player is locked to 2 you use this code.
3 - 5 6 7 3 2
4 - 7 6 8 8 4
5 - 5 3 8 1 4
6 - 2 4 4 6 2

__________________
You can't trust girls. When I get a girlfriend I am not going to tell her where I live or work.
Mauser er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-12, 19:12   #4
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.029
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Blu-rayspiller: finnes de sonefrie?

Mauser: Du er en knupp! Jeg er pinadø så nek når det gjelder slike ting, men den oppskriften klarer til og med JEG å følge. Hvis det er samme oppskrift på Sony Blu-ray-spiller BDP-S185 så har jeg kontrollen.

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-12, 19:18   #5
Mauser
Frafallen
 
Mauser sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 5.288
Mauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Blu-rayspiller: finnes de sonefrie?

Denne kommer opp:

[...]


Turn on unit with tray empty
189
Return
255
Return
095
Return
221
Return
079
Return
Turn unit back to Standby
Unplug from mains

On restarting the unit I was able to play a Region 1 dvd that it previously had given a Wrong Region error message.
I have not tested this further.

__________________
You can't trust girls. When I get a girlfriend I am not going to tell her where I live or work.
Mauser er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-12, 20:59   #6
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.029
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Blu-rayspiller: finnes de sonefrie?

Ja den så jeg også. Jeg syntes den virket litt...hva skal jeg kalle det...usikker på en måte?
Jeg er alltid så redd for å gjøre noe feil. Men jeg kan jo faktisk være så enkel at jeg spør dem i butikken om DE vet hvordan de kan gjøre den sonefri. *det enkleste er det beste*
De har iallefall gjort dvdspilleren jeg gav min mor sonefri.

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-12, 21:04   #7
Mauser
Frafallen
 
Mauser sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 5.288
Mauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Blu-rayspiller: finnes de sonefrie?

Finner du rett selger så gjør de de for deg.

Men om du skal kjøpe bluray nå så kan det jo være greit å få med 3D. TV-er raser i pris, og kanskje du kjøper en 3D TV om et år eller to? Koster under tusenlappen.

__________________
You can't trust girls. When I get a girlfriend I am not going to tell her where I live or work.
Mauser er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-12, 21:08   #8
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.029
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Blu-rayspiller: finnes de sonefrie?

Jeg har akkurat kjøpt tv nå. Vi har hatt en betongklosse av et gammeldags tv, og jeg har nå gått til innkjøp av flatskjerm. Et Philips 42" LCD TV 42PFL3007T. 40-års gave til meg selv FRA meg selv). Det har visst ikke 3D støtte, men som du sier så KAN det jo være at jeg får meg nytt tv om noen år.

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-12, 21:11   #9
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Blu-rayspiller: finnes de sonefrie?

Vi har kjøpt ny spiller i dag.

Panasonic DMP BD 77

Men jeg finner ikke noen sånn kode, tror jeg. Vanskelig å skille gull fra gråstein når en gjør sånne søk.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-12, 21:14   #10
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.029
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Blu-rayspiller: finnes de sonefrie?

Opprinnelig lagt inn av mkj, her.

Vi har kjøpt ny spiller i dag.

Panasonic DMP BD 77

Men jeg finner ikke noen sånn kode, tror jeg. Vanskelig å skille gull fra gråstein når en gjør sånne søk.

Ja det er det jeg også synes.

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-12, 02:39   #11
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Blu-rayspiller: finnes de sonefrie?

Husk at kjøper man PS3 får man Blu-ray også

Ellers kan play.com være et godt alternativ å kjøpe filmer fra ofte. Engelsk selskap, så sone for vest-europa normalt sett. På websidene velger man euro før man starter å kjøpe. Prisene er oppgitt er inkl. frakt til Norge.

Svært mange Blu-ray-filmer er vel ABC-region - altså en release for flere regioner.

__________________
"I've got nothing against God. It's his fan club I can't stand"
[J-2003 - G-2005 - J-2008]
mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-12, 08:56   #12
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.029
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Blu-rayspiller: finnes de sonefrie?

Opprinnelig lagt inn av mrc, her.

Husk at kjøper man PS3 får man Blu-ray også

Ellers kan play.com være et godt alternativ å kjøpe filmer fra ofte. Engelsk selskap, så sone for vest-europa normalt sett. På websidene velger man euro før man starter å kjøpe. Prisene er oppgitt er inkl. frakt til Norge.

Svært mange Blu-ray-filmer er vel ABC-region - altså en release for flere regioner.

Her lærte jeg mye jeg ikke visste! Takk mrc, dette kom veldig godt med.
(Men PS3 tror jeg vi står over, vi hadde en opptelling over spillkonsoller i helgen som var...vi har for mange. )

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-12, 08:55   #13
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Blu-rayspiller: finnes de sonefrie?

Opprinnelig lagt inn av mrc, her.

Husk at kjøper man PS3 får man Blu-ray også

Ja, men den skal du virkelig slite for å gjøre sonefri. Gi meg for all del et hint hvis du finner ut hvordan.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-12, 00:43   #14
Benmurphy
-
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.423
Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Blu-rayspiller: finnes de sonefrie?

Soundgarden selger spillere som er sonefri både på DVD og Blu-ray. De koster dessverre mye; Oppo BDP-93EU er den rimeligste. Det er en veldig bra spiller til både lyd og bilde. (Mange rimelige Blu-ray-spillere har ikke særlig godt bilde på DVD, men det spiller neppe stor rolle for de fleste.) Sonefri DVD er jo typisk helt nødvendig hvis man har kjøpt DVD-plater en stund, mens sonefri Blu-ray neppe er nødvendig for særlig mange, men det fins en del utgivelser på Blu-Ray som man ikke kan få til sone B (Europa). Playstation 3 kan forrsten ikke gjøres sonefri hverken for DVD eller Blu-ray på noen enkel måte, men bortsett fra at den lager viftestøy så er den en god Blu-ray spiller.

Og hvis man vil spare penger på noe så er Amazon UK typisk billigere enn Play hvis man sørger for å få gratis frakt.

Ben "dyrt, men verdt det" Murphy

Benmurphy er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:24.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no