Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Leie hus i Frankrike. Anbefalinger?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-01-14, 22:59   #1
Veslemøya
Bør lage seg en tittel selv
 
Veslemøya sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 1.521
Veslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populær
Standard

Leie hus i Frankrike. Anbefalinger?

Er det noen her som har leid hus i Frankrike og vil komme med noen anbefalinger? Vi har mange barn, og skulle gjerne hatt et svømmebasseng tilgjengelig siden vi har et par barn som skulle lært seg å svømme. Gjerne ved kysten, men det er vel sikkert veldig populært og utplukket allerede. Og gjerne noe prisvennlig.

__________________
Meg og halen. <3
Veslemøya er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-14, 21:35   #2
Veslemøya
Bør lage seg en tittel selv
 
Veslemøya sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 1.521
Veslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populær
Standard

Sv: Leie hus i Frankrike. Anbefalinger?

Det er absolutt ikke nødvendig med svømmebasseng.

Hvilke områder er fine å dra med barn?

__________________
Meg og halen. <3
Veslemøya er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-14, 22:13   #3
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Leie hus i Frankrike. Anbefalinger?

Vi leide hus i Provance en sommer, men det var en halvtime fra kysten. 15 min fra Grasse. Supert område, liten landsby oppi åsene fra Cannes. Stort hus med stort basseng, vi delte med en annen familie, det koster litt. Synes basseng er et must. Sjekk finn.no i området cotes de azure, mange hus, men begynner nok mye å bli utleid. Kan også anbefale Kreta-Almyrida området.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-14, 22:14   #4
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.116
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Leie hus i Frankrike. Anbefalinger?

Vi leide i fjellene ved Grasse en gang. Nydelig!

Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-14, 23:20   #5
Veslemøya
Bør lage seg en tittel selv
 
Veslemøya sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 1.521
Veslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populær
Standard

Sv: Leie hus i Frankrike. Anbefalinger?

Takk for tips! Jeg skal sjekke ut stedene i helga når jeg har litt mer tid.

Det hadde jo også vært fint med litt andre fasiliteter for barn. Små parker, lekeparker og andre aktiviteter.

__________________
Meg og halen. <3
Veslemøya er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-14, 08:15   #6
Addison
Champagne til alt
 
Addison sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 4.359
Addison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Leie hus i Frankrike. Anbefalinger?

Jeg anbefaler området rett øst for grensen til Spania, fra Perpignan ca. og til grensen. Billigere og mindre turistifisert enn Provence og Rivieraen ellers, nydelig kyst med mange koselige byer, kort vei til Barcelona om man f.eks. vil fly dit, ellers flyr man gjerne til Perpignan eller Girona. Languedoc-Roussilon heter regionen.

__________________
1997, 2001 & 2006
Addison er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-14, 10:48   #7
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.782
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Leie hus i Frankrike. Anbefalinger?

Provence kan bli utrolig varmt. Det gjelder egentlig generelt i innlandet sør i Frankrike. Det er i så fall absolutt et must å ha svømmebasseng i juli, særlig med barn.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-14, 18:29   #8
vestlandsfanden
Superaktiv
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 441
vestlandsfanden er populærvestlandsfanden er populærvestlandsfanden er populær
Standard

Sv: Leie hus i Frankrike. Anbefalinger?

Ile de Ré / La Rochelle er visstnok veldig fint.
20-25 i lufta, 20 i havet (ca).

Sør-Bretagne har jeg også hørt mye bra om.

vestlandsfanden er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:08.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no