Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Hva er forskjellen på grunge og punk?

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-10-16, 21:04   #21
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.779
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er forskjellen på grunge og punk?

Jeg diskuterte dette med ei i dag og hun er punkedame. Hun ropte neiii da jeg spurte om Green day virkelig var punk.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-16, 21:06   #22
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er forskjellen på grunge og punk?

Opprinnelig lagt inn av Palmen, her.

Men hva med Crash Test Dummies, Smashing Pumpkins, Stone temple pilots (plush!) , Pearl Jam og Nine inch Nails, - hvilken kategori er de? De er fortsatt i min grunge/alternative hylle, men de regnes kanskje også som punk?

De er ikke punk i min bok.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-16, 21:09   #23
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.857
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er forskjellen på grunge og punk?

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

De er ikke punk i min bok.

Enig, ikke punk.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-16, 21:10   #24
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.228
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva er forskjellen på grunge og punk?

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

De er ikke punk i min bok.

Ikke i min heller. Men det er da heller ikke Green Day. Kanksje det er Green Day som er det sprikende punktet her.

__________________
2006 - 2012 - 2012
Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-16, 21:13   #25
amylin
One of These Days
 
amylin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.919
Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva er forskjellen på grunge og punk?

Ikke punk i min bok. Green Day er som sagt diskutert, og pop-punk som Tallulah kategoriserte dem i, er kanskje nærmere. I hvertfall på den midterste delen av albumene deres, men Kerrplunk og Dookie vil jeg nok kategorisere som punk. American Idiot og Bullet in a Bible er nok mer pop-punk.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-16, 21:17   #26
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.228
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva er forskjellen på grunge og punk?

Etter å ha trålet noen wikipedia (kanskje ikke verdens beste kilder?) artikler, så ser jeg jo at grensene ikke er så tydelige som de er i mitt hode, det har nok noe med nærhet til musikken å gjøre. For grunge/alternative er jo tett opp til både punk og heavy metal, men fordi dette er en sjanger som er viktig for meg så definerer jeg den også smalere. Hadde jeg vært født i 1989 så hadde jeg antagelig sagt at mye av dette var punk, come to think of it.

__________________
2006 - 2012 - 2012
Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-16, 21:17   #27
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er forskjellen på grunge og punk?

"Basket Case" nærmet seg vel noe gladpunksk.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-16, 21:19   #28
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er forskjellen på grunge og punk?

Opprinnelig lagt inn av Palmen, her.

Etter å ha trålet noen wikipedia (kanskje ikke verdens beste kilder?) artikler, så ser jeg jo at grensene ikke er så tydelige som de er i mitt hode, det har nok noe med nærhet til musikken å gjøre. For grunge/alternative er jo tett opp til både punk og heavy metal, men fordi dette er en sjanger som er viktig for meg så definerer jeg den også smalere. Hadde jeg vært født i 1989 så hadde jeg antagelig sagt at mye av dette var punk, come to think of it.

Ikke hvis du hadde bodd i Hausmannsgate 40, gitt.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-16, 21:20   #29
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er forskjellen på grunge og punk?

Green Day er jo en form for punk, selv om den er det man kaller tyggegummipunk. Det har med strukturen i musikken, tematikk, tregrepsrock og attityde. Det er lett å høre likhetstrekk mellom Green Day og Ramones, f.eks. Selv om gamlebyen gjør sitt beste for å bestride det.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-16, 21:20   #30
amylin
One of These Days
 
amylin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.919
Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva er forskjellen på grunge og punk?

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

"Basket Case" nærmet seg vel noe gladpunksk.

Joda, men utrolig bra, da. (Nå gleder jeg meg bare enda mer til 25. januar.)

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-16, 21:22   #31
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er forskjellen på grunge og punk?

Så vidt jeg husker, spilte vel Green Day på blitz som ukjente sekstenåringer på punkeruta i Europa? Går rykter om det i allefall.

Grunge er mye seigere enn punk.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-16, 19:17   #32
amylin
One of These Days
 
amylin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.919
Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva er forskjellen på grunge og punk?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Så vidt jeg husker, spilte vel Green Day på blitz som ukjente sekstenåringer på punkeruta i Europa? Går rykter om det i allefall.

Grunge er mye seigere enn punk.

Det hadde vært gøy og opplevd.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-16, 20:39   #33
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.244
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er forskjellen på grunge og punk?

Jeg er enig med Tally. I alt. Green Day er ikke grunge, men den første plata er vel godt plassert i nypunken.

Grunge er melodiøst, seigt og semihardt. Nirvana, Soundgarden, Pearl Jam, Alice in Chains.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:12.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no