Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Har du sett Black Mirror?

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-10-16, 18:13   #1
Albertine
Bør lage seg en tittel selv
 
Albertine sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2014
Innlegg: 3.687
Blogginnlegg: 35
Albertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de fleste
Standard

Har du sett Black Mirror?

Ser at den blir anbefalt flere steder og vi har sett første episode uten å bli helt frelst. Har du sett den? Hva synes du?

__________________
Be kind whenever possible. It is always possible. - Dalai Lama
Albertine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-16, 19:05   #2
Effie
wizzzard
 
Effie sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 955
Blogginnlegg: 1
Effie er populærEffie er populærEffie er populærEffie er populærEffie er populærEffie er populær
Standard

Sv: Har du sett Black Mirror?

Ja! Er fantastisk!!

Black Mirror er noko av det beste eg har sett, men det kan være litt sært. Alle episodar er seriøst merkelige, tankevekkande, spennande, latterlige og geniale. Absolutt noko å sjå.

__________________
Det är ni som är dom konstiga, det är jag som är normal.
Effie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-16, 19:08   #3
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.586
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du sett Black Mirror?

Hva er handlingen og sjanger?

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-16, 19:24   #4
Albertine
Bør lage seg en tittel selv
 
Albertine sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2014
Innlegg: 3.687
Blogginnlegg: 35
Albertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har du sett Black Mirror?

Opprinnelig lagt inn av Effie, her.

Ja! Er fantastisk!!

Black Mirror er noko av det beste eg har sett, men det kan være litt sært. Alle episodar er seriøst merkelige, tankevekkande, spennande, latterlige og geniale. Absolutt noko å sjå.

Jeg leste nettopp at det er litt X-files-aktig, og da blir jeg litt redd. Jeg er egentlig en stor pyse, nemlig. Men jeg digger jo alt av alternative tidsliner, tidsreise, Star Trek og sånne ting. Den siste serien vi så sammen var Orphan Black, med massevis av kloner og sånt.

__________________
Be kind whenever possible. It is always possible. - Dalai Lama
Albertine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-16, 19:38   #5
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.858
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du sett Black Mirror?

Opprinnelig lagt inn av Albertine, her.

Jeg leste nettopp at det er litt X-files-aktig, og da blir jeg litt redd. Jeg er egentlig en stor pyse, nemlig. Men jeg digger jo alt av alternative tidsliner, tidsreise, Star Trek og sånne ting. Den siste serien vi så sammen var Orphan Black, med massevis av kloner og sånt.

X-filesaktig altså? Da må jeg prøvese den. Hvor får man se den i Norge?

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-16, 19:40   #6
Albertine
Bør lage seg en tittel selv
 
Albertine sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2014
Innlegg: 3.687
Blogginnlegg: 35
Albertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har du sett Black Mirror?

Netflix. Heldigvis.

__________________
Be kind whenever possible. It is always possible. - Dalai Lama
Albertine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-16, 19:40   #7
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.371
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du sett Black Mirror?

Jeg har sett første til fjerde episode i den siste sesongen. (Tror i alle fall det er den siste,. husker ikke helt.) Har likt noen av episodene, mens andre har vært litt kjedelige. Sært gjør meg ingenting, men det er ikke alle historiene som fenger like godt, synes jeg.


Sist redigert av rine : 22-10-16 kl 19:48.
rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-16, 19:46   #8
Effie
wizzzard
 
Effie sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 955
Blogginnlegg: 1
Effie er populærEffie er populærEffie er populærEffie er populærEffie er populærEffie er populær
Standard

Sv: Har du sett Black Mirror?

Den er på Netflix.


Nokre episodar kan kanskje vere litt xfiles, men ingen episodar heng egentlig sammen og alle er frittståande, så om du ikkje likar ein kan du framleis like ein annan, men du må nok like sjangeren.

Utan å hugse alle episodane, så kan eg i alle fall hugse at det er nokre surrealistiske greier, nokre framtids-sci-fi aktig, og i det store og heile ein god del menneskelig psyke, kor langt det er mulig å gå, kva som kan opplevast som "normalt" berre ting blir normalisert nok utan at nokon protesterar. Den er mest skummel med tanke på akkurat dette, tykkjer eg.

Og så er den både trist, og fin, vakker og pinlig. Heilt vidunderlig ekkel og nydelig. Og veldig spesiell.

__________________
Det är ni som är dom konstiga, det är jag som är normal.
Effie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:49.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no