Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Divines spør-og-lær-forum

Hva kaller dere "innvandrerbutikker"?

Divines spør-og-lær-forum Spør om alt mulig du lurer på - kanskje er det noen som kan svare.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-02-15, 13:17   #21
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva kaller dere "innvandrerbutikker"?

Opprinnelig lagt inn av Taien, her.

Jeg har ikke vært på den i Sandnes. Hvor ligger den? *skal i den i morgen*

Den åpnet for bare noen uker siden, ligger i krysset der med den temperaturgreia/Magnar Eikeland-skiltet. Rett over gata for skiltet, den avrundede bygningen der. Jeg skal også der i morgen!

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-15, 13:18   #22
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.901
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva kaller dere "innvandrerbutikker"?

Tyrker'n. Handler mest hos folk fra Tyrkias fjellområder med grenseland vil jeg tro. Det er nok ikke politisk korrekt, men internasjonal kan gå, om enn litt langt.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-15, 13:21   #23
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.154
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva kaller dere "innvandrerbutikker"?

Opprinnelig lagt inn av Taien, her.

De har da mat fra mange land der vi går. Fra Norge, Polen, England, Mexico, Tyrkia, Kina osv. Syns det er ganske internasjonalt, jeg.

Ja, klart, hvis det er en butikk som har internasjonalt vareutvalg, så er det jo greit å kalle det en internasjonal butikk. Men jeg oppfattet at HI spurte om hva, hvis noe, vi bruker som samlebetegnelse på "kolonialbutikker drevet av folk med ikke-norsk bakgrunn, og med vareutvalg som gjenspeiler dette" eller hva man nå kan si av forsøksvis nøytrale beskrivelser. Og en butikk med (nesten) bare kinesiske eller bare tyrkiske varer synes jeg ikke det passer å kalle "internasjonal".

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-15, 13:23   #24
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.043
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva kaller dere "innvandrerbutikker"?

Opprinnelig lagt inn av Dixie Diner, her.

Den åpnet for bare noen uker siden, ligger i krysset der med den temperaturgreia/Magnar Eikeland-skiltet. Rett over gata for skiltet, den avrundede bygningen der. Jeg skal også der i morgen!

Hvor parkerer man da? Har de parkering utfor? Jeg måtte tekste min mor, og svaret var "Jeg vil være med!"


Føler vi har kuppa tråden litt her Dixie.

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-15, 13:24   #25
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.043
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva kaller dere "innvandrerbutikker"?

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Ja, klart, hvis det er en butikk som har internasjonalt vareutvalg, så er det jo greit å kalle det en internasjonal butikk. Men jeg oppfattet at HI spurte om hva, hvis noe, vi bruker som samlebetegnelse på "kolonialbutikker drevet av folk med ikke-norsk bakgrunn, og med vareutvalg som gjenspeiler dette" eller hva man nå kan si av forsøksvis nøytrale beskrivelser. Og en butikk med (nesten) bare kinesiske eller bare tyrkiske varer synes jeg ikke det passer å kalle "internasjonal".

Det er jeg helt enig i. Jeg tok bare utgangspunkt i der jeg går selv. Men det kan selvsagt ikke alle andre vite. Hvem sa selvsentrert?!

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-15, 13:25   #26
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 41.018
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva kaller dere "innvandrerbutikker"?

På generell basis innvandrerbutikk/-sjappe.

Men siden det ofte er litt forskjell på utvalget ut fra hvilken region, så refererer jeg ofte til land/region. Eksempelvis: tyrkerbutikk, vietnamesisk butikk, pakistaner osv.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-15, 13:31   #27
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.601
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva kaller dere "innvandrerbutikker"?

Opprinnelig lagt inn av Lisa, her.

Etniske foreldre ja, det er liksom ingen grenser for hva folk får seg til å si.

Det ble også snakket om "den hviteste skolen i Oslo".

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-15, 13:32   #28
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva kaller dere "innvandrerbutikker"?

Opprinnelig lagt inn av Taien, her.

Hvor parkerer man da? Har de parkering utfor? Jeg måtte tekste min mor, og svaret var "Jeg vil være med!"


Føler vi har kuppa tråden litt her Dixie.

Hehe. Ja de har parkering rett utfor, på baksiden, mot betaling. Men det er uansett ikke langt å gå uansett hvor du parkerer. FB-siden deres, og her er kartbilde fra utsiden.
Det er altså butikken til venstre, den er tom på bildet men det er der de har flyttet inn.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-15, 13:34   #29
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.043
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva kaller dere "innvandrerbutikker"?

Opprinnelig lagt inn av Dixie Diner, her.

Hehe. Ja de har parkering rett utfor, på baksiden, mot betaling. Men det er uansett ikke langt å gå uansett hvor du parkerer. FB-siden deres, og her er kartbilde fra utsiden.
Det er altså butikken til venstre, den er tom på bildet men det er der de har flyttet inn.

Strålende. Da blir det Sandes-tur i morgen.

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-15, 13:35   #30
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva kaller dere "innvandrerbutikker"?

Da sees vi kanskje! Du må bare hyle ut om du ser meg, jeg er så elendig på ansikter at jeg sikkert ikke husker deg igjen. (Og sorry for trådkuppingen, ble litt ivrig her).

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-15, 13:37   #31
Lisa
anglofil
 
Lisa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.589
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva kaller dere "innvandrerbutikker"?

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Det ble også snakket om "den hviteste skolen i Oslo".

Det gjøres det jo i akademia i økende grad har jeg merket meg. Jeg er mye på seminarer om f.eks. tema Groruddalen og såkalt "hvit flukt". Da brukes det konsekvent "hvite skoler" og nå i økende grad, "brune skoler". Når akademikere blir spurt om dette så blir de bare så oppgitte fordi de er fullstendig klar over at det er upresist men påstår de ikke har annen betegnelse som forklarer hva de snakker om. Det blir jo feil å snakke om minoritetsskoler når barna man omtaler faktisk er født og oppvokst i Norge. Frasen "skoler med stort antall elever hvor begge foreldre er innvandret til Norge fra land utenom Europa .... osv." blir for langt og kronglete. Så det blir en debatt om hvite og brune skoler, merkelige greier egentlig.

Jeg synes i det minste det er bra de ikke sier "Blendahvite skoler" lenger, som om noen ville ha sagt "Freiabrune skoler" liksom.

Dette upresise språket er jo også et resultat av, som Thomas Hylland Eriksen sier, at vi ikke snakker om "race" i Norge som man gjør i andre land.

__________________
"Try Again, Fail Again, Fail Better" (Samuel Beckett)
Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-15, 13:42   #32
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.043
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva kaller dere "innvandrerbutikker"?

Opprinnelig lagt inn av Dixie Diner, her.

Da sees vi kanskje! Du må bare hyle ut om du ser meg, jeg er så elendig på ansikter at jeg sikkert ikke husker deg igjen. (Og sorry for trådkuppingen, ble litt ivrig her).

Det skal jeg! (Men jeg er ikke så god på ansikter selv... Hvis du ser ei god og rund med en eldre dame og HELT sikker en skravlesjuk 5-åring på slep, kan du være rimelig sikker på at det er meg. (Og ja, bare en skravlesjuk 5-åring. Jeg har nemlig en shopper og en stuegris!)

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-15, 13:44   #33
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.893
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva kaller dere "innvandrerbutikker"?

Opprinnelig lagt inn av Taien, her.

Ja, eller så kaller jeg det navnet på butikken om det har et.
Må bare si at vi har en fantastisk internasjonal butikk her (som har den beste ferske korianderen) og jeg er der OFTE. Fantastiske grønnsaker, spennende og gode råvarer, fantastisk nanbrød og utrolig rimelig!

Hvor er det? :sporer av:

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-15, 13:50   #34
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.893
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva kaller dere "innvandrerbutikker"?

Åja, IMS. Men hvor ligger den? I Stavanger?

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-15, 13:51   #35
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.414
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva kaller dere "innvandrerbutikker"?

Jeg har nok sagt innvandrersjapper, og følt det litt feil. SOm regel sier jeg nok "den tyrkiske sjappa", fordi de aller fleste grønnsaks- og delikatessebutikkene i min nærhet er drevet av tyrkere og med en overvekt av varer fra middelhavet. Sjappene rundt Brugata er ofte vietnamesiske, med et utvalg fra østasia.

Opprinnelig lagt inn av Lisa, her.

Det gjøres det jo i akademia i økende grad har jeg merket meg. Jeg er mye på seminarer om f.eks. tema Groruddalen og såkalt "hvit flukt". Da brukes det konsekvent "hvite skoler" og nå i økende grad, "brune skoler". Når akademikere blir spurt om dette så blir de bare så oppgitte fordi de er fullstendig klar over at det er upresist men påstår de ikke har annen betegnelse som forklarer hva de snakker om. Det blir jo feil å snakke om minoritetsskoler når barna man omtaler faktisk er født og oppvokst i Norge. Frasen "skoler med stort antall elever hvor begge foreldre er innvandret til Norge fra land utenom Europa .... osv." blir for langt og kronglete. Så det blir en debatt om hvite og brune skoler, merkelige greier egentlig.

Jeg synes i det minste det er bra de ikke sier "Blendahvite skoler" lenger, som om noen ville ha sagt "Freiabrune skoler" liksom.

Dette upresise språket er jo også et resultat av, som Thomas Hylland Eriksen sier, at vi ikke snakker om "race" i Norge som man gjør i andre land.

... egentlig handler det jo om klasse. Det er ikke en hvit flukt fra Groruddalen. For det første er det jo veldig upresist med tanke på område. Groruddalen er digert, og det er mange steder som slett ikke opplever en flukt, verken av den ene eller den andre sorten. For det andre er det hovedsaklig en flukt av mennesker som tjener over en viss sum, og som har et visst utdanningsnivå, uavhengig av etnisk bakgrunn.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-15, 13:54   #36
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.043
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva kaller dere "innvandrerbutikker"?

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Åja, IMS. Men hvor ligger den? I Stavanger?

Den i Stavanger ligger i "varmen". I stedet for å ta til høyre gjennom tunnelen over til Hundvåg, tar du til venstre i rundkjøringen. Den ligger ved siden av Europris og en Rimi (eller en annen kolonialbutikk).

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-15, 13:54   #37
Lisa
anglofil
 
Lisa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.589
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva kaller dere "innvandrerbutikker"?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jeg har nok sagt innvandrersjapper, og følt det litt feil. SOm regel sier jeg nok "den tyrkiske sjappa", fordi de aller fleste grønnsaks- og delikatessebutikkene i min nærhet er drevet av tyrkere og med en overvekt av varer fra middelhavet. Sjappene rundt Brugata er ofte vietnamesiske, med et utvalg fra østasia.
... egentlig handler det jo om klasse. Det er ikke en hvit flukt fra Groruddalen. For det første er det jo veldig upresist med tanke på område. Groruddalen er digert, og det er mange steder som slett ikke opplever en flukt, verken av den ene eller den andre sorten. For det andre er det hovedsaklig en flukt av mennesker som tjener over en viss sum, og som har et visst utdanningsnivå, uavhengig av etnisk bakgrunn.

Men vi snakker jo heller ikke om klasse i Norge, gud forby! I de fleste andre land er det jo "social mobility" upwards når du oppgraderer bolig fra liten senturmsleilighet til større bolig du selv eier andre steder i byen.

Men joda, NIBR brukte nylig en hel dag på Litteraturhuset for å snakke om den hvite flukten fra Groruddalen. Masse debatt og diskusjon. Alt ut fra forskning på grunnlag av 4 "hvite" familier som valgte å flytte fra Groruddalen.

__________________
"Try Again, Fail Again, Fail Better" (Samuel Beckett)
Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-15, 13:58   #38
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.414
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva kaller dere "innvandrerbutikker"?

Opprinnelig lagt inn av Lisa, her.

Men vi snakker jo heller ikke om klasse i Norge, gud forby! I de fleste andre land er det jo "social mobility" upwards når du oppgraderer bolig fra liten senturmsleilighet til større bolig du selv eier andre steder i byen.

Men joda, NIBR brukte nylig en hel dag på Litteraturhuset for å snakke om den hvite flukten fra Groruddalen. Masse debatt og diskusjon. Alt ut fra forskning på grunnlag av 4 "hvite" familier som valgte å flytte fra Groruddalen.

I know.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-15, 14:00   #39
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.893
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva kaller dere "innvandrerbutikker"?

Opprinnelig lagt inn av Taien, her.

Den i Stavanger ligger i "varmen". I stedet for å ta til høyre gjennom tunnelen over til Hundvåg, tar du til venstre i rundkjøringen. Den ligger ved siden av Europris og en Rimi (eller en annen kolonialbutikk).

Takk! Nede ved Badedammen, da.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-15, 14:01   #40
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.043
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva kaller dere "innvandrerbutikker"?

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Takk! Nede ved Badedammen, da.

Forstod du hvor jeg mente også?

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:50.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no