Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Grønne fingre

Hva kan jeg ha i utendørs potte nå?

Grønne fingre Alt om blomster inne og ute, frukttrær, busker, kjøkkenhage, kompost og uterom.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-12-14, 23:23   #1
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hva kan jeg ha i utendørs potte nå?

Jeg har fått lyspotte/potte med lys/selvlysende blomsterpotte til jul. ( )

Men hva skal jeg ha i den? Den er stor nok til å plante en liten tuja (som jeg ikke skal ha) i, men den har ikke drenering, så jeg er skeptisk til å fylle den med jord og plante rett i den. Jeg tror heller jeg vil ha noe som står i innerpotte, men ha kan det være, som ikke fryser ihjel om vinteren?

Her er potten:


Jeg er helt komfortabel med å bruke en kunstig plante, hvis jeg finner et alternativ som ser bra ut.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-12-14, 23:38   #2
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva kan jeg ha i utendørs potte nå?

Den var fin! Vet du hvor den er kjøpt? Og går den på strøm? Trenger noe mer lys ute. Og kan dessverre ikke svare på spørsmålet ditt.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-12-14, 23:58   #3
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva kan jeg ha i utendørs potte nå?

Den går på strøm og lyser kjempefint opp i hagen. Den er kjøpt i Trondheim, men jeg må høre med Teomannen hvilken butikk. Alternativt kan du bestille den hefra.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-14, 00:04   #4
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva kan jeg ha i utendørs potte nå?

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Den går på strøm og lyser kjempefint opp i hagen. Den er kjøpt i Trondheim, men jeg må høre med Teomannen hvilken butikk. Alternativt kan du bestille den hefra.

Beklager. Jeg får ikke linken til å virke. Du kan eventuelt gå til ambientedirect.com og søke på Plant Pot. Merk at den kommer i flere størrelser, og at den største er som et lite badekar.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-14, 00:09   #5
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva kan jeg ha i utendørs potte nå?

Utepottene mine er fylt med store moseputer - hentet i skogen. Det er lite/ingenting som kan plantes og overlever i frost. Julerose tåler noen få minusgrader, men jeg synes overdådige moseputer kler en sånn potte bedre.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-14, 00:11   #6
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva kan jeg ha i utendørs potte nå?

Akkurat nå har vi -14, så "noen få minusgrader" duger nok ikke. Mose noteres.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-14, 00:13   #7
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva kan jeg ha i utendørs potte nå?

Mose og eventuelt kvister og kongler og materialer som hører årstiden til. Om du vil ha noe grønt. Hvis ikke kan du jo alltid putte noe mer kitchy oppi den - som en hagegnom eller ... tjah?

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-14, 00:14   #8
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva kan jeg ha i utendørs potte nå?

Hagegnom! Naboene hadde daua! Og moren min!

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-14, 00:16   #9
Canisa
Viser tenner
 
Canisa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 8.794
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva kan jeg ha i utendørs potte nå?

En liten, søt kjeglegran? Mye finere enn cypress. Ellers står høstens lyngplanter fremdeles lynglilla og fine i blomsterkassene.

__________________
Lofottorsk i nordens Paris
Canisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-14, 00:23   #10
slaraffen
litt gøy på håret
 
slaraffen sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 1.736
slaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva kan jeg ha i utendørs potte nå?

Jeg kjøpte et sedertre i år, men usikker på om -15 kanskje er en litt for hard akklimatisering. Det er litt sært, da.

(Dette er ikke mitt)

__________________
I am a Bear of Very Little Brain, and long words bother me. - A.A. Milne
slaraffen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-14, 01:54   #11
Fadese
Originala
 
Fadese sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.457
Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva kan jeg ha i utendørs potte nå?

Hvis du synes tuja blir kjedelig, så kan du jo gjøre litt utav den. De kan jo beskjæres i festlige fasonger. Ja, og så kan du jo supplere med både hagegnom og ytterligere belysning dersom fasongen i seg selv ikke blir nok.

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-14, 08:06   #12
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.205
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva kan jeg ha i utendørs potte nå?

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Hagegnom! Naboene hadde daua! Og moren min!

Eller en flamingo!

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:24.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no