Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

I hvilke forbindelse bruker du ;) -smileyen?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-03-08, 01:42   #101
krystallklart
Lett rørt
 
krystallklart sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Gardskjærring igjen
Innlegg: 4.384
Blogginnlegg: 16
krystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt likt
Standard

Sv: I hvilke forbindelse bruker du ;) -smileyen?

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Hva er det du dåner for?

Mente egentlig å skrive at jeg også oppfatter den som ironisk, men så orket jeg ikke. Derfor ble det bare

__________________
Gutter 04, 08, 11 og jenta 13
+ en liten skatt i magen
krystallklart er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-08, 01:58   #102
Line*
Expired
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 5.455
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Sv: I hvilke forbindelse bruker du ;) -smileyen?

__________________
Sitat vimjer: Line* er en tålmodig sjel.
Line* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-08, 09:40   #103
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: I hvilke forbindelse bruker du ;) -smileyen?

Opprinnelig lagt inn av krystallklart, her.

Mente egentlig å skrive at jeg også oppfatter den som ironisk, men så orket jeg ikke. Derfor ble det bare

Ja, det var jo logisk.

Ja, det var jo logisk.

Ja, det var jo logisk.

__________________
2003 2007 2009 2011
Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-08, 13:29   #104
krystallklart
Lett rørt
 
krystallklart sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Gardskjærring igjen
Innlegg: 4.384
Blogginnlegg: 16
krystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt likt
Standard

Sv: I hvilke forbindelse bruker du ;) -smileyen?

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Ja, det var jo logisk.

Ja, det var jo logisk.

Ja, det var jo logisk.

Akkurat

__________________
Gutter 04, 08, 11 og jenta 13
+ en liten skatt i magen
krystallklart er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-08, 13:39   #105
Superior
Tilpasser tittel
 
Superior sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 3.979
Blogginnlegg: 34
Superior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de fleste
Standard

Sv: I hvilke forbindelse bruker du ;) -smileyen?

Kjempe festlig tråd. :blander seg inn:

__________________
Født 00, 02, 06-07 Minstemann, 12 og 15
Superior er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-08, 14:00   #106
rajraj
*_*
 
rajraj sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kjellerlemmen
Innlegg: 5.659
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Sv: I hvilke forbindelse bruker du ;) -smileyen?

Jeg har brukt for å forhindre å virke spydig, tror jeg. Men jeg bruker den ikke spesielt ofte.
og er veteran-smilier fra chattingens spede barndom. Er det derfor det ligger så vid tolkning bak de? Er de blitt klisjeer? Er smiliespråket i ferd med å bli et helt selvstendig språksystem som må man gå på skole for å lære å tolke?
Det neste blir tegn som kan angi stemninger og tonefall. Brukes foran smiley, slik at all misforståelse skal kunne unngås. Men pass opp for knusende ironi!

Tror kanskje jeg rett og slett skal gjennomfør dette konsekvent: *jeg er nå paranoid fordi jeg ikke husker alle sammenhenger der jeg har brukt *


__________________
2007 2010

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-08, 14:03   #107
Interference
Metallica!!
 
Interference sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Innlegg: 8.474
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Sv: I hvilke forbindelse bruker du ;) -smileyen?

Egen smileyskole hadde vært utrolig morsomt!
Ser for meg at en master i smileybruk kunne vært kult å ha på CVen sin.

__________________
Interference er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-08, 14:07   #108
mumrik
Egenial
 
mumrik sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 1.570
mumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt likt
Standard

Sv: I hvilke forbindelse bruker du ;) -smileyen?

Jeg tolker : ) og ; ) i ren tekstchatting annerledes enn jeg tolker og . Jeg tror det har noe med tolkningen av bildene å gjøre. Jeg er en visuell person, og inntrykk bilder gir meg betyr mye. er tom i blikket, og den minner mest om George Bush.

__________________
Why did you do it? Why?! Why?! You fucked-up, crazy-ass, weirdo beaver!
mumrik er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-08, 14:30   #109
Tangina
godtemonster
 
Tangina sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.359
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: I hvilke forbindelse bruker du ;) -smileyen?

Opprinnelig lagt inn av mumrik, her.

er tom i blikket, og den minner mest om George Bush.

__________________
Gutta -04 og -07
Tangina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-08, 14:31   #110
Superior
Tilpasser tittel
 
Superior sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 3.979
Blogginnlegg: 34
Superior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de fleste
Standard

Sv: I hvilke forbindelse bruker du ;) -smileyen?

Enig med mumrik.. Jeg bruker mye : ) på irc, eller andre måter for å beskrive hva jeg føler, og det er ikke så lett å feiltolke de.

__________________
Født 00, 02, 06-07 Minstemann, 12 og 15
Superior er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-08, 14:57   #111
kie
weird
 
kie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.456
kie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: I hvilke forbindelse bruker du ;) -smileyen?

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Ja, det var jo logisk.

Ja, det var jo logisk.

Ja, det var jo logisk.

Tolkning:
1) Du mener det du sier, men også noe mer. Du er litt luring.
2) Du smiler og virker vennlig.
3) Du virker spydig, feig og passiv-agressiv.

__________________
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou
kie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-08, 17:36   #112
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: I hvilke forbindelse bruker du ;) -smileyen?

Opprinnelig lagt inn av kie, her.

Tolkning:
1) Du mener det du sier, men også noe mer. Du er litt luring.
2) Du smiler og virker vennlig.
3) Du virker spydig, feig og passiv-agressiv.

Utmerket tolkning!

Denne tråden har forresten ødelagt -bruken for meg... :klageklage:
Jeg bruker den med jevne mellomrom som akkurat det den er tenkt til - å blunke vennlig til noen.
At flere sier de tolker den spydig, har gjort at jeg nå ikke klarer å bruke den mer. Domminger

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-08, 09:41   #113
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: I hvilke forbindelse bruker du ;) -smileyen?

Jeg må dra opp igjen denne tråden bare for å skrive at Jon Stewart på The Daily Show (NRK2) er utrolig god til å se sånn ut. Jeg er mektig imponert og dypt misunnelig. Nå skal jeg stå foran speilet og øve til jeg klarer det jeg også, og etterpå skal jeg bruke det i diskusjoner på jobb og i livet ellers der jeg synes noen sier noe teit.

noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-08, 10:01   #114
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.150
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: I hvilke forbindelse bruker du ;) -smileyen?

Jon Stewart

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-08, 10:05   #115
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: I hvilke forbindelse bruker du ;) -smileyen?

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Jon Stewart

Samme her!

noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-08, 10:20   #116
Albertine
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: I hvilke forbindelse bruker du ;) -smileyen?

HP er verdensmester i både og . Han er direkte creepy i sin bruk av dem innimellom. :deler:

  Svar med sitat
Gammel 11-03-08, 18:11   #117
kie
weird
 
kie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.456
kie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: I hvilke forbindelse bruker du ;) -smileyen?

Opprinnelig lagt inn av Albertine, her.

HP er verdensmester i både og . Han er direkte creepy i sin bruk av dem innimellom. :deler:

HP

__________________
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou
kie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
minefelt, smileykutyme


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:29.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no