Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Dampovn?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-06-09, 23:37   #1
Spoon
med mange baller i lufta
 
Spoon sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: I et grått hus i Trøndelag
Innlegg: 3.322
Blogginnlegg: 66
Spoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt likt
Standard

Dampovn?

Er det noe lurt? Eller nødvendig??

Sigdal har tilbud på Miele hvitevarer, og vi har tittet litt på det. De har halv pris på dampovnene, og selgeren hadde prøvd å overbevise mannen om at det er lurt å ha. Er det det?? Noen som har erfaringer?

Nå vurderer vi å droppe mikrobølgeovn (som er utrolig overpriset. ) til fordel for en dampovn.

Skjønner jo at det er bra med tanke på grønnsaker og fisk f.eks. Men kommer vi til å bruke det?

__________________
Storesøster desember-05, Lillesøster april-08
Spoon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-09, 09:29   #2
Dali
Glad
 
Dali sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.859
Blogginnlegg: 33
Dali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Dampovn?

Er dere glad i å lage mat da? Hvis ikke så kommer den iallefall ikke til å bli brukt mer enn en gang ser jeg for meg.

Og viktigst: Kan dampovnen lage popcorn? Det er jo det man har mikroer til.

__________________
Eldsteturbo 06, lilleturbo 08, og sisteturbo september 11.
Dali er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-09, 09:49   #3
Spoon
med mange baller i lufta
 
Spoon sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: I et grått hus i Trøndelag
Innlegg: 3.322
Blogginnlegg: 66
Spoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt likt
Standard

Sv: Dampovn?

Det siste spørsmålet der er viktig. Dampovner kan ikke lage popcorn nei! Men vi kan jo ha en micro altså, bare ikke innebygd.

Tror dampovn utgår, var ikke så mange overbevisende svar her iallefall!

__________________
Storesøster desember-05, Lillesøster april-08
Spoon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-09, 09:59   #4
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dampovn?

Jeg hadde nok droppet microen også jeg, hvis popcorn er det eneste du bruker den til. Hadde kanskje vurdert en ekstra stekovn om jeg skulle ha bygget drømmekjøkkenet, for ekstra kapasitet.

Dampovn har jeg ikke helt oversikt over hva gjør - sikkert en grunn til at den er på salg - og kjenner jeg Miele rett, så er det vel ikke akkurat gratis selv om det er halv pris.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-09, 10:01   #5
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dampovn?

Her er en annen tråd på et annet forum om dampovner:
http://www.byggebolig.no/index.php?topic=2640.0

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-09, 10:07   #6
Perhonen
Pessimistisk Optimist.
 
Perhonen sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 3.230
Perhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Dampovn?

Jeg skal ha dampovn den dagen jeg får meg nytt kjøkken. Bastabom. Nå har jeg en liten sak, dampkoker som står på kjøkkenbenken og den er i bruk så å si hver dag. Den damper jeg poteteter og grønnsaker i, den damper jeg fisk i, ris, kjøtt som bare skal varmes opp. Jeg til og med "koker" egg i den. Så en innibygd sak...perfekt.

Perhonen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-10, 16:56   #7
Syrin
Med tommestokk i veska
 
Syrin sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.042
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Dampovn?

Gammalt tråd - er det fleire som har fått seg dampovn i mellomtida? Vi skal ha ein vanlig ovn i nyhuset, men vurderer ein ovn nr. 2. Det er jo så mykje godt ein kan lage i dampovn, og vi er glad i både fisk og grønsaker her i huset.

Erfaringar anyone?

Syrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-10, 16:59   #8
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.397
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dampovn?

Jeg har dampovn i huset i Norge. Det er lett å glemme den og man må planlegge det på en måte. Men det blir gudommelig mat i den og legger man litt opp til det og planlegger å bruke den så anbefaler jeg det.

Men heller micro enn dampovn.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-10, 17:09   #9
Syrin
Med tommestokk i veska
 
Syrin sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.042
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Dampovn?

Vi har micro, men brukar den svært sjeldan. Dvs, det er kanskje litt å overdrive - vi brukar den til å varme middagsrester av og til, men det er berre eitpar gonger i veka kanskje. Tenkte å beholde microen vi har i dag - ein benkemodell. Tenkte å ha den ute på grovkjøkkenet (som altså er på skissestadiet). Ser ikkje behovet for å ha den på kjøkkenet. Brukar den aldri til å lage mat i.

Syrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-10, 17:11   #10
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.397
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dampovn?

Jeg lager heller aldri mat i min, men jeg kan varme en kopp melk til den varme sjokoladen min varme frosne bringebær til cottage cheese etc.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-10, 12:07   #11
Syrin
Med tommestokk i veska
 
Syrin sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.042
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Dampovn?

Ingen i heile portal-land med dampovn? (bortsett fra Pelen da, takk til Pelen )

Syrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-10, 12:13   #12
zuzanna
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Dampovn?

Vi har dampovn og bruker den mye. Bl. annet til poteter, ris, grønnsaker og fisk. Har ikke brukt den så mye til kjøtt, men vi testet pinnekjøtt, og det gikk supert.

Nå som jeg kjenner til muligheten, ville jeg ikke vært foruten.

  Svar med sitat
Gammel 27-09-10, 14:17   #13
Smash
Impulsiv innimellom
 
Smash sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Innlegg: 2.932
Blogginnlegg: 3
Smash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Dampovn?

Vi skal ha dampovn i nykjøkkenet. Søsteren min som er kokk mente at det var et must når man ordnet seg med nytt kjøkken.
Kan gi tilbakemelding om noen måneder om den er i bruk eller om den står mest til pynt.

__________________
2002 2004 2008 2010
Smash er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-10, 14:19   #14
United
På (opp?)tur
 
United sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Innlegg: 3.558
Blogginnlegg: 66
United er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt likt
Standard

Sv: Dampovn?

Opprinnelig lagt inn av mkj, her.

Jeg hadde nok droppet microen også jeg, hvis popcorn er det eneste du bruker den til.

Ikke popcorn?

__________________
Storebror 2007 og Lillebror 2012
United er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-11, 08:26   #15
Pegasus
Bør lage seg en tittel selv
 
Pegasus sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 3.442
Pegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Dampovn?

Smash: er dere fornøyd med dampovnen?

Vi får tegnet nytt kjøkken, og selgeren prøver å overbevise oss om at dampovn er er must. Er det et must? Blir det brukt?

Pegasus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-11, 11:30   #16
Smash
Impulsiv innimellom
 
Smash sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Innlegg: 2.932
Blogginnlegg: 3
Smash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Dampovn?

Opprinnelig lagt inn av Pegasus, her.

Smash: er dere fornøyd med dampovnen?

Vi får tegnet nytt kjøkken, og selgeren prøver å overbevise oss om at dampovn er er must. Er det et must? Blir det brukt?

Eh, vet ikke helt hva jeg skal si. Den blir ikke brukt så mye, men jeg har ikke brukt så mye tid på å lage mat det siste året, siden jeg har vært mye alene med ungene, spesielt i middagstiden. Da har jeg gjort ting så enkelt som mulig. Men jeg er glad i å lage mat når jeg bare har overskudd til det, og erfaringsmessig kommer overskuddet tilbake når minste ungen nærmer seg 1 1/2 år. har krevende småbarn:
En venninne av meg bruker den nesten hver dag til å lage middag, men jeg vet ikke helt hva hun bruker den til egentlig. Hun sa engang at hun puttet det hun skulle ha til middag i dampovnen når hun hentet ungene i barnehagen og når hun kom hjem var middagen ferdig.

Den var helt suveren til å lage pinnekjøtt med, og det er nesten verdt å ha den bare pga. det.

Men den er nok ikke et must, iallfall ikke for oss. Mulig vi kommer til å få mer glede av den etterhvert. Dessuten er det kjempepraktisk å en ekstra ovn, i tillegg til vanlig stekeovn og kombiovn når man lager mye mat.

Ikke et must, men samtidig er den grei å ha tilgjengelig. Hvis dere ikke skal ha kombiovn (mikro og stekeovn i lag) så hadde jeg nok prioritert en hvis jeg hadde hatt råd.

__________________
2002 2004 2008 2010
Smash er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-11, 10:08   #17
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Dampovn?

Vi lurte på om vi skulle ha dampovn i tillegg til stekeovnene, men havnet på en kombiovn (micro og stekeovn i ett) istede. Angrer ikke, er veldig fornøyd med den.

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:42.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no