Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Garasjeinnredning - hva ville du gjort annerledes? Eller beholdt?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-09-16, 20:37   #1
Lille meg
ihuga feminist
 
Lille meg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6.204
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Garasjeinnredning - hva ville du gjort annerledes? Eller beholdt?

Vi har skaffet oss stor dobbeltgarasje (like under 50 m²) med dobbeltport. Vi har isolert veggene (mest for å ha mulighet til å henge ting der), fått laget oss en hems over midtdelen av garasjen, fått bygd trapp opp til hemsen, samt lagt epoxy på gulvet. Nå lurer vi veldig på hvordan vi best skal innrede denne garasjen.

Er det noe du har gjort i garasjen din som du i ettertid ser var veldig dumt? Hva med noe du virkelig er fornøyd med? Vi har vinter/sommerdekk, sykler, ski, takboks, og (party)telt som skal oppbevares i garasjen, men mangler gode ideer til hvordan dette kan gjøres på en lur måte. Kanskje vi også burde hatt et arbeidsbord? Er det mulig å få noen gode tips fra FP?

__________________
FrP-velgere. Den beste grunnen til å avskaffe allmenn stemmerett.
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-16, 21:31   #2
venla
jabbsaft
 
venla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 7.864
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Garasjeinnredning - hva ville du gjort annerledes? Eller beholdt?

Har hyller med plastbokser på den innerste veggen. Kjekt å kunne se hva som er oppi. Vi har ikke plass til all verden, så resten er i boden og der trengs det litt organisering.

Bruker ofte Google bilder eller Pinterest for å få gode ideer, feks. https://www.google.no/search?q=organ...&bih=653&dpr=2

__________________
09 & 13
venla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-16, 21:32   #3
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.348
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Garasjeinnredning - hva ville du gjort annerledes? Eller beholdt?

En venninne har skiene på veggen i skistativ. Det er noe jeg ønsker meg. Så ville jeg nok hatt noen reoler til diverse ting.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-16, 21:36   #4
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.382
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Garasjeinnredning - hva ville du gjort annerledes? Eller beholdt?

Kjøkkenskap med benkeplate langs veggene!

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-16, 08:58   #5
Kiwi
Glad i frukt
 
Kiwi sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 906
Kiwi er litt kulKiwi er litt kulKiwi er litt kul
Standard

Sv: Garasjeinnredning - hva ville du gjort annerledes? Eller beholdt?

Ekstra fryser/kjøleskap.

__________________
tvillingbror og tvillingsøster - 2007
Kiwi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-16, 09:11   #6
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 7.991
Blogginnlegg: 270
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Garasjeinnredning - hva ville du gjort annerledes? Eller beholdt?

Åh, heldiggris!

Jeg anbefaler godt med hylleplass med gjennomsiktige plastkasser. Vi hat dey i kjelleren, og det er gull å kunne hente kassa med skismøring og skirelaterte ting, drill og skruer, barnebursdagsgreier eller 17. mai-pynt fram de gangene det trengs og ha alt tilgjengelig under ett, uten å måtte finne ting mange steder og rydde bort mange steder.

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-16, 09:22   #7
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.382
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Garasjeinnredning - hva ville du gjort annerledes? Eller beholdt?

Ja, vi har gjennomsiktige plastkasser i kjøkkenskapene. Kjøkkenskap fra IKEA koster ikke så mye med de rimeligste dørene og kan også fås kjøpt brukt.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-16, 09:03   #8
Lille meg
ihuga feminist
 
Lille meg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6.204
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: Garasjeinnredning - hva ville du gjort annerledes? Eller beholdt?

Takk for mange gode tips! Særlig bildegoogling (jeg har liksom ikke helt kommet meg dit ) var lurt for å få opp noen gode ideer.

Hvorfor mener du kjøkkenskap er lurt, Pelen, hvis du uansett skal bruke gjennomsiktige plastkasser? Jeg spør fordi jeg oppriktig lurer, altså. Jeg ser jo at det da kan framstå som mer ryddig, men vil det ikke også bli mer vanskelig å finne tingene? Og hva med eventuell fukt? Garasjen vår har isolerte vegger, men taket er ikke isolert.

Jeg har begynt å lure på om jeg ønsker meg et hyllesystem ala ELFA eller det litt billigere ALGOD-systemet til IKEA til den bakre veggen.

Og så har jeg lyst til å henge ski på veggen, ikke legge det over takbjelkene. Noen gode (gjerne rimelige ) tips til slik oppbevaring?

__________________
FrP-velgere. Den beste grunnen til å avskaffe allmenn stemmerett.
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-16, 09:13   #9
Isprinsessen
Vinter
 
Isprinsessen sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 3.812
Isprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Garasjeinnredning - hva ville du gjort annerledes? Eller beholdt?

Vi har sånn buksehenger rekke til ikea klesskap som vi setter skiene i, da står de uten å gli på veggen. Kan også ha en litt grov matte under for at de skal stå helt stødige.

Isprinsessen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-16, 10:09   #10
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.382
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Garasjeinnredning - hva ville du gjort annerledes? Eller beholdt?

Opprinnelig lagt inn av Lille meg, her.

Hvorfor mener du kjøkkenskap er lurt, Pelen, hvis du uansett skal bruke gjennomsiktige plastkasser? Jeg spør fordi jeg oppriktig lurer, altså. Jeg ser jo at det da kan framstå som mer ryddig, men vil det ikke også bli mer vanskelig å finne tingene? Og hva med eventuell fukt? Garasjen vår har isolerte vegger, men taket er ikke isolert.

Benkeplaten over er helt fantastisk bra når man skal jobbe med ting. I tillegg blir ting mindre støvete i skapene og jeg strukturerer bedre der enn i åpne hyller. Vi har det på hytten, men ikke hjemme og det ser så fantastisk mye mer ryddig ut på hytten og man får lyst til å være der. Vi har hatt fest i garasjen på hytten, det kunne vi aldri ha hatt hjemme.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-16, 10:13   #11
Anne
Bør lage seg en tittel selv
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.740
Anne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Garasjeinnredning - hva ville du gjort annerledes? Eller beholdt?

Enig med deg, Pelen, mindre skittsomt med skap enn åpne hyller. Og benk er topp å ha, over benk hadde vi hullplate med mulighet for å feste stenger/verktøy i, så alt var lett tilgjengelig hele tiden.
Tørkepapir på vegg.
Feste for ekstra dekk på vegg
Sykkelstativ for vegg
Skistativ for vegg
Få alt opp fra gulvet. Lett å holde rent og oversiktlig.

Heldige dere! En så stor og organisert garasje er gull å ha!

Anne er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:46.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no