Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Yoghurtjungelen

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-10-12, 13:13   #61
Wix
Skal rømme
 
Wix sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 5.487
Blogginnlegg: 40
Wix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Yoghurtjungelen

Opprinnelig lagt inn av ingling, her.

Det er nok skråplanet neste ja, Wix. :tsktsk:

Jaja.

Jeg er faktisk ikke så bekymret.

__________________
Jente, des 06
Gutt, april 08
Wix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-12, 13:14   #62
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.051
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Yoghurtjungelen

Du skjønte at jeg tullet, sant? Min får Sprett hun også. : peker oppover i tråden:

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 23-10-12, 13:21   #63
Wix
Skal rømme
 
Wix sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 5.487
Blogginnlegg: 40
Wix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Yoghurtjungelen

Opprinnelig lagt inn av ingling, her.

Du skjønte at jeg tullet, sant? Min får Sprett hun også. : peker oppover i tråden:

Jeg skjønte det. Jeg er enig med Myria om at dette bør være greit i et helt vanlig kosthold.

__________________
Jente, des 06
Gutt, april 08
Wix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-12, 13:39   #64
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.051
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Yoghurtjungelen

Det hadde vært litt teit hvis du trodde jeg mente det! Og ja, jeg er også enig. Vi bruker ikke sukker i noe mat, så det lille hun får i seg er jommen ikke bekymringsverdig.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 23-10-12, 13:43   #65
Mirmell
Bør lage seg en tittel selv
 
Mirmell sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 1.921
Mirmell er populærMirmell er populærMirmell er populærMirmell er populærMirmell er populær
Standard

Sv: Yoghurtjungelen

Det varierer veldig. De spiser vel kanskje to-tre yoghurter hver i uka og vi har et ganske sunt kosthold sånn ellers, så den lille mengden sukker som ev. er i yoghurten, mister jeg ikke nattesøvnen av akkurat.

__________________
-08 & -11
Mirmell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-12, 13:44   #66
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Yoghurtjungelen

Opprinnelig lagt inn av Myria, her.

Vi kjøper Safari eller Sprett. Storebror får en i matboksen hver dag. Jeg kjenner jeg er helt på linje med Acsa her. Kunstig søtstoffer til barn bør man være mye mer bekymret for, og jeg synes det er overdrevent sukkerhysteri å mene at en daglig barneyoghurt er skadelig for et aktivt barn som spiser variert.

For min del handler det ikke om hysteri, men med ei datter som er rimelig sukkerhappy, og i tillegg litt i overkant ift vekt, synes jeg det er greit å være bevisst. Også de "små" ting. Og med tanke at de får yoghurt daglig ønsker jeg velge den sunneste (med ekte sukker).

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-12, 13:48   #67
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Yoghurtjungelen

Det går mye i drikkeyoghurten til Danonino her - ellers varierer det litt, men det er vel helst Sprett eller Biola som blir med hjem hvis ikke Danonino.

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-12, 13:53   #68
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.051
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Yoghurtjungelen

Jeg ser absolutt poenget med sukkerbegrensning altså, særlig for unger som er i overkant glad i det. En må jo bare se på hvor en ønsker å gjøre de kuttene. For min, som ikke liker Prim, ikke får mat med sukker utover det som er i frukt, ikke drikker saft eller brus osv. osv. er den yoghurten uvesentlig. Er det mye sukker i kosten ellers er det et fornuftig sted å kutte. Grensen går ved kunstig søtning for min del, det prøver vi å unngå helt både til oss sjøl og barnet.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 23-10-12, 13:55   #69
Ole Brumm
er her
 
Ole Brumm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Yoghurtjungelen

Jeg kjøper alltid Safariyoghurten, etter å ha lest meg frem til at den er det minst sukker i. Den danonino varianten likte ikke mine barn noe særlig.

__________________
Ole Brumm
-04, -08, -11, -14
Ole Brumm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-12, 13:56   #70
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Yoghurtjungelen

Opprinnelig lagt inn av ingling, her.

Jeg ser absolutt poenget med sukkerbegrensning altså, særlig for unger som er i overkant glad i det. En må jo bare se på hvor en ønsker å gjøre de kuttene. For min, som ikke liker Prim, ikke får mat med sukker utover det som er i frukt, ikke drikker saft eller brus osv. osv. er den yoghurten uvesentlig. Er det mye sukker i kosten ellers er det et fornuftig sted å kutte. Grensen går ved kunstig søtning for min del, det prøver vi å unngå helt både til oss sjøl og barnet.

Jeg føler vel vi er ganske på plass generelt, og søtt pålegg tilhører sjeldenhetene hos oss også. Men jeg er ikke sånn 100 % fra bunnen, og det er nok litt sukker i hslvfabrikater.

Forøvrig har de vaffelfrokost hver fredag på SFO
Og sånt blir snuppa mi helt over.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-12, 14:09   #71
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.051
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Yoghurtjungelen

Nei, jeg mente ikke at dere har masse sukker i kosten, altså. Det var mer en generell betraktning, også litt fordi jeg først ble helt sånn "Ånei!" da jeg leste her at Sprett var så grusomt. Nærmere finlesning gjorde jo at jeg ikke syntes det var så ille, og det sier litt siden jeg er rimelig forisktig med sukker både til meg selv og henne. Så jeg kan leve med Sprett, så kan jeg heller kjøpe Safari neste gang hvis det passer sånn.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er aktiv nå   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:57.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no