Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Billy eller bestå som bokhyller i stua?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-08-12, 12:27   #1
Wix
Skal rømme
 
Wix sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 5.487
Blogginnlegg: 40
Wix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner til
Standard

Billy eller bestå som bokhyller i stua?

Jeg er sikker på at jeg har hatt minst 15 billyhylller gjennom min tid (ikke alle samtidig), i varierende farger, som har blitt gitt bort, solgt etc. Nå skal jeg snart flytte igjen, og må selvsagt ha en haug bokhyller. Nå vurderer jeg hyller med skap nede over en hel lang vegg, rundt et tv-bord med ca 40" tv.

Skal jeg satse på billy igjen, eller går det like fint med bestå? De er litt smalere ser det ut til, og ser litt nettere ut... Noen som har erfaring?

__________________
Jente, des 06
Gutt, april 08
Wix er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 21-08-12, 12:56   #2
Mex
Tidsklemma
 
Mex sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 7.809
Blogginnlegg: 459
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Billy eller bestå som bokhyller i stua?

Bestå ser jo ut til å gi flere muligheter da. Med skap, tvbenker og dører.
Jeg syns denne var litt kul:
http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/S69850475/

__________________
Storebror des 2006
Lillebror nov 2010
"Mamma, jeg er glad i deg. Helt til månen og ut i verdensrommet"
Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-12, 13:01   #3
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.473
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Billy eller bestå som bokhyller i stua?

Bestå er vesentlig dypere enn Billy, og jeg synes egentlig Billy egner seg bedre som ren bokhylle enn det Bestå gjør, men Bestå er litt mer fleksibel i bruk enn Billy.

Vi har Bestå i ene stua vår, og har skuffer i de to nederste hyllene i hele rekka og bruker resten til bokhylle og diverse rot. Har i grunn aldri fått helt system i det.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-12, 13:19   #4
Wix
Skal rømme
 
Wix sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 5.487
Blogginnlegg: 40
Wix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Billy eller bestå som bokhyller i stua?

Bestå er vel mindre dyp enn Billy?

Jeg ser for meg noe sånt som dette, men med flere hyller bortover den ene siden.
http://www.ikea.com/no/no/catalog/pr...60/#/S19897060

Jeg skal forøvrig ha flere bokhyller i et annet rom, der tenkte jeg å ha billy slik at jeg får plass til de store dype bøkene mine (fagbøker innen psykologi og sånt ).

__________________
Jente, des 06
Gutt, april 08
Wix er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 21-08-12, 13:23   #5
Mex
Tidsklemma
 
Mex sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 7.809
Blogginnlegg: 459
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Billy eller bestå som bokhyller i stua?

Den var jo kul da Wix

__________________
Storebror des 2006
Lillebror nov 2010
"Mamma, jeg er glad i deg. Helt til månen og ut i verdensrommet"
Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-12, 13:28   #6
Sola
Bør lage seg en tittel selv
 
Sola sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Utenfor republikken
Innlegg: 2.951
Sola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Billy eller bestå som bokhyller i stua?

Vi hadde Bestå som klesskap i to år med svarte høyglans dører. Så flyttet vi, og nå har jeg en Bestå hylle med glassdører til bøker, to Beståer på ungene sine rom til leker osv, disse er uten dører, og så har jeg en Bestå i stuen med hvite dører til rot og telys osv. Jeg synes Bestå er veldig fleksibel ja.

__________________
Mamma til jenter f. 2001 og 2002
Sola er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-12, 14:41   #7
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.473
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Billy eller bestå som bokhyller i stua?

Opprinnelig lagt inn av Wix, her.

Bestå er vel mindre dyp enn Billy?

.

Er ikke Bestå 40 cm dyp og Billy ca 30 cm dyp?

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-12, 14:45   #8
Wix
Skal rømme
 
Wix sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 5.487
Blogginnlegg: 40
Wix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Billy eller bestå som bokhyller i stua?

Jøss. Du har rett. Da vet jeg ikke om jeg vil ha bestå nei... Hmm..

__________________
Jente, des 06
Gutt, april 08
Wix er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 21-08-12, 14:54   #9
LaBanga
fri
 
LaBanga sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.009
Blogginnlegg: 11
LaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Billy eller bestå som bokhyller i stua?

Jeg synes Billy er best til bokhyller pga dybden. Det blir alltid mye rot foran dersom det er for god plass til bøkene.

Vurderer Bestå til annen oppbevaring, har blant annet sett en genial måte å henge klær i Bestå blant annet.
http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/40163962/

LaBanga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-12, 21:45   #10
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.380
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Billy eller bestå som bokhyller i stua?

Jeg tenker på noe av det samme som du, billy bokhyller med dører nede. Har også en stor vegg jeg trenger noe på.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-12, 21:50   #11
Mrs. S
Bør lage seg en tittel selv
 
Mrs. S sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 1.648
Mrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Billy eller bestå som bokhyller i stua?

Kan ikke Ikea komme med flere dører til Billy. Rene, glatte dører, i høyglans... Som dekker kaoset av bøker, så det blir en roligere vegg.

Mrs. S er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:57.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no