Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Kenwood 900 w noe tess?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-08-12, 13:28   #1
Mrs. S
Bør lage seg en tittel selv
 
Mrs. S sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 1.648
Mrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Kenwood 900 w noe tess?

Jeg ser på denne pakken: http://www.jernia.no/k/ki.aspx?sku=613597

Men så er det motorkraften da. Jeg skal ikke lage mye store, tunge deiger. Holder 900 W?

Og kan jeg bruke kjøttkvernen som mandelkvern?

Mrs. S er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-12, 13:29   #2
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 14.001
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Kenwood 900 w noe tess?

Lurer også.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-12, 13:30   #3
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kenwood 900 w noe tess?

Oj, den med 1500 w koster jo bare en tusing mer, da hadde jeg valgt den. Jeg er litt sur, for jeg betalte 6000,- kroner for den på Obs i mai!! Hvis det er den samme da.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-12, 13:31   #4
Pingis
Kald på føttene
 
Pingis sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 4.962
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kenwood 900 w noe tess?

Jeg synes det holder. Lager deig av ca 1,5 kg mel, det går fint.

Kjøttkvern til mandelkvern ser jeg ikke helt for meg at skal funke, dog.

__________________
Tilfeldighetene er våre venner.
Pingis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-12, 13:34   #5
Mrs. S
Bør lage seg en tittel selv
 
Mrs. S sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 1.648
Mrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Kenwood 900 w noe tess?

Får jeg mandelkvern som ekstrautstyr til Kenwood? Viktig for meg, det er noe jeg vet jeg ønsker meg.

Mrs. S er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-12, 13:53   #6
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.081
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kenwood 900 w noe tess?

Opprinnelig lagt inn av Mrs. S, her.

Og kan jeg bruke kjøttkvernen som mandelkvern?

Nei.
Fettet i mandlene gjør at det setter seg dønn jævla fast.

Mannen i mitt liv prøvde, nemlig. Sånn omtrent en uke etter at jeg hadde kjøpt Kenwooden min.

Jeg spanderte litt ekstra for å få mer futt, men husker ikke hva jeg endte med.
De har stadig tilbud på Obs! og Expert, så det er bare åfølge med der.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-12, 13:56   #7
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.493
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kenwood 900 w noe tess?

Eg har 1500 w, søstera mi har 900. Ho seier min er mykje betre til gjærbakst, for hennar går varm. Men viss ikkje du skal bake mykje er det omtrent det same

Eg bruker blenderen til mandler, eg.

nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-12, 13:57   #8
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.081
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kenwood 900 w noe tess?

Opprinnelig lagt inn av bai, her.

Eg bruker blenderen til mandler, eg.


Jeg også.
Og mannen. Han har lært.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-12, 13:58   #9
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.446
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kenwood 900 w noe tess?

Jeg betalte 4000 for 1500 watt - Major før jul. Sjekk Kelkoo.no og lignende sider for å finne billigste variant

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-12, 14:03   #10
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.493
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kenwood 900 w noe tess?

Opprinnelig lagt inn av Ru, her.


Jeg også.
Og mannen. Han har lært.

-knis- Kan tenke meg det er slikt ein lærer, ja.

nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-12, 14:13   #11
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.906
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kenwood 900 w noe tess?

Jeg har 900, og den skal byttes i en større. Jeg hadde ikke kjøpt så liten igjen, og jeg er ikke den som setter de største deigene, heller.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-12, 14:15   #12
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.497
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kenwood 900 w noe tess?

Jeg kjøpte nettopp denne til 3699. http://www.siba.no/products/product.aspx?ID=5095127

1500 watt, men uten kjøttkvern. Superfornøyd!

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-12, 16:20   #13
arrow
Erfaren
 
arrow sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 802
arrow er litt kularrow er litt kul
Standard

Sv: Kenwood 900 w noe tess?

Jeg antar man ikke vil ha noen problemer med deigstørrelser basert på ca 1 - 1.5 kilo mel. 900W er ganske mye egentlig. Watt er heller ikke alt, det kommer litt an på motoren ellers også. Kenwood har et ekstrautstyr med samme konstruksjon som de håndsveivede madelkvernene med trommel. Settet har flere tromler med ulike raspe- og kuttefunksjoner, og den fineste raspen er god til mandler. De andre er mer for grønnsaker. Det er veldig lett å male mandler med den, til til marsipan for eksempel kvir man seg absolutt ikke for å ta dem både tre og fire ganger gjennom kvernen. Den er litt grovere enn min arvede håndsveivede kvern fra 40 årene, men kun litt og man kompenserer ved å male to ganger. Til fyrstekake og kransekaker maler den fint nok med en omgang gjennom kvernen.


Sist redigert av arrow : 28-08-12 kl 16:48.
arrow er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-12, 18:19   #14
Lhi-My
Bør lage seg en tittel selv
 
Lhi-My sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 4.886
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kenwood 900 w noe tess?

Jeg har gitt bort min Kenwood 1500W til søsteren min og fått hennes eldgamle Electrolux Assistent i bytte. Jeg baker en del, og synes Kenwood'en eltet alt for dårlig. Electroluxen fungerer mye, mye bedre.

Lhi-My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-12, 20:44   #15
Mrs. S
Bør lage seg en tittel selv
 
Mrs. S sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 1.648
Mrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Kenwood 900 w noe tess?

Opprinnelig lagt inn av arrow, her.

Jeg antar man ikke vil ha noen problemer med deigstørrelser basert på ca 1 - 1.5 kilo mel. 900W er ganske mye egentlig. Watt er heller ikke alt, det kommer litt an på motoren ellers også. Kenwood har et ekstrautstyr med samme konstruksjon som de håndsveivede madelkvernene med trommel. Settet har flere tromler med ulike raspe- og kuttefunksjoner, og den fineste raspen er god til mandler. De andre er mer for grønnsaker. Det er veldig lett å male mandler med den, til til marsipan for eksempel kvir man seg absolutt ikke for å ta dem både tre og fire ganger gjennom kvernen. Den er litt grovere enn min arvede håndsveivede kvern fra 40 årene, men kun litt og man kompenserer ved å male to ganger. Til fyrstekake og kransekaker maler den fint nok med en omgang gjennom kvernen.

Yess!!
Jeg synes ikke blender maler mandler bra nok i forhold til håndkvern, men jeg hater å bruke håndkvernen. Jeg skal tenke over Kenwood'en med 900 watt igjen. Dette er jo en maskin som skal vare, så kansje jeg vil lage større deiger i framtiden.

På grunn av liten plass på benken, vil maskinen stå i skapet når den ikke brukes. Kenwood er større eller mindre enn Kitchen Aid? Jeg så KA i en butikk i dag, og den er jo så høy! Skikkelig svær.

Mrs. S er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-12, 21:09   #16
arrow
Erfaren
 
arrow sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 802
arrow er litt kularrow er litt kul
Standard

Sv: Kenwood 900 w noe tess?

Assistent, Kenwood og KitchenAid har alle tre mandelkvern. Jeg har brukt Kenwood Major 1500W og den takler alt hva man klarer å fylle den store bollen med, men den bråker veldig sammenlignet med de to andre. KitchenAid har i utgangspunktet mindre rørebolle og man merker motoren får prøvd seg når man lager deig med stort mer enn 1kg mel. Ikke at det nødvendigvis er et problem, men den har mindre kapasitet. Det gjelder Artisan-modellen, der er en større modell jeg ikke har prøvd. KitchenAid Artisan tar mindre plas enn Kenwood Major, men det er ikke veldig stor forskjell, Kenwood og Assistent ruver litt mer volumessig. I høyden er det KitchenAid og Kenwood som tar mest plass. KitchenAid klarer brød- og bolledeig av 1 kg mel helt fint. Den klarer også mørdeig helt fint, som er en ganske tung deigtype å røre. Assistent har bedre kapasitet, praktisk hevelokk og har ingen problemer med større deiger, og den bråker ikke som Kenwood Major gjør. I tillegg rører Assistent gjærdeiger veldig fint.


Sist redigert av arrow : 28-08-12 kl 21:36.
arrow er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-12, 11:05   #17
Mrs. S
Bør lage seg en tittel selv
 
Mrs. S sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 1.648
Mrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Kenwood 900 w noe tess?

Hva med denne, melkvern? Har aldri hørt om den. Ser for meg at den kan brukes til å male mandler og nøtter? http://www.pixmania.com/no/no/382143...&CodePromo=oui



Jeg har googlet litt, og funnet Kenwood på både 1200 og 1500 w som er interessant. Skal ha minimum 1200 watt, tenker jeg.

Mrs. S er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-12, 19:05   #18
arrow
Erfaren
 
arrow sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 802
arrow er litt kularrow er litt kul
Standard

Sv: Kenwood 900 w noe tess?

Jeg er ikke sikker på hvor allsidig det ekstrautstyret er, den skal gå til korn og kaffebønner. Ikke alle møllene takler mais og de hardeste korntypene. Jeg husker Heliosbutikken solgte en egen kvern som malte godt nok slik at man kunne male like bra som melet man får i butikken. Ikke alle var like førnøyd med tilsvarende utstyret til kjøkkenmaskinene, selv om det kostet mye mindre.

Mandler og nøtter er ikke lett å male ordendtlig og få et godt resultat. Jeg ville i hvert fall ikke kjøpt møllen det formålet uten å få det bekreftet først.

arrow er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:26.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no