Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Skaugum bestikk, hvilken farge?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-12-14, 10:23   #1
pippo
Sangfugl
 
pippo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.799
pippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Skaugum bestikk, hvilken farge?

Vi var superheldige og fikk Skaugumbestikk i julegave! Jeg er usikker på om vi skal bytte farge. De aktuelle fargene er sort eller hvit. Hvilken synes du er finest av disse?


Sist redigert av pippo : 26-12-14 kl 10:30.
pippo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-12-14, 10:25   #2
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skaugum bestikk, hvilken farge?

For meg er sort aldri et alternativ.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-12-14, 10:27   #3
Syrin
Med tommestokk i veska
 
Syrin sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.042
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Skaugum bestikk, hvilken farge?

Eg ville ha hatt brunt

__________________
Jente 2003 og gut 2005
Syrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-12-14, 10:33   #4
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skaugum bestikk, hvilken farge?

Opprinnelig lagt inn av Syrin, her.

Eg ville ha hatt brunt


Jeg også.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-12-14, 10:36   #5
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skaugum bestikk, hvilken farge?

Passion red. :ignorerer trådstarters fargebegrensning:

__________________
2001&2005
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-12-14, 10:42   #6
pippo
Sangfugl
 
pippo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.799
pippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Skaugum bestikk, hvilken farge?

He-he, ignorering er greit!

pippo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-12-14, 10:55   #7
LaBanga
fri
 
LaBanga sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.008
Blogginnlegg: 11
LaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skaugum bestikk, hvilken farge?

Hva slags farger har dere på Teema-serviset da? Jeg er jo veldig rød da, så synes den rød er kjempekul. Men hvit er jo veldig klassisk da.

LaBanga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-12-14, 10:59   #8
pippo
Sangfugl
 
pippo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.799
pippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Skaugum bestikk, hvilken farge?

Takk for svar! Vi har hvitt Teema. Rødt passer dessverre ikke så godt med interiør ellers..

pippo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-12-14, 11:04   #9
LaBanga
fri
 
LaBanga sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.008
Blogginnlegg: 11
LaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skaugum bestikk, hvilken farge?

Nei, rødt fordrer jo at man har noe som passer til. Med hvitt Teema, ville jeg nok gått for hvit. Det passer til det meste.

LaBanga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-12-14, 11:15   #10
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.890
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Skaugum bestikk, hvilken farge?

Det sorte Skaugum er blankt og en hard sort farge. Holder seg veldig godt, men det gjør det hvite også. Eik? .

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-12-14, 11:24   #11
pippo
Sangfugl
 
pippo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.799
pippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Skaugum bestikk, hvilken farge?

Jeg synes også de i tre er fine, men vi skal bruke det ofte, og jeg tror det sorte og hvite holder seg best? Trolig det sorte aller best? Jeg har alltid ønsket meg det sorte (men, ikke sagt det til noen, det er jo så dyrt!). Nå har vi fått det hvite, og så synes jeg jo det er fint også.

pippo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-12-14, 11:36   #12
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skaugum bestikk, hvilken farge?

Hvis du alltid har ønsket deg det sorte bytter du til det.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-12-14, 11:38   #13
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv
 
Observatøren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.689
Blogginnlegg: 19
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skaugum bestikk, hvilken farge?

Hvis du liker det i tre så tar du det i tre. Det holder seg bra, det er kebony (behandlet treverk). Vet om restauranter som bruker skaugum i industrioppvask og det går fint.

__________________
08.05 | 06.12
Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-12-14, 11:39   #14
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skaugum bestikk, hvilken farge?

Jeg har det brune som heter Kebony, og syns det er aller finest. Men hvis jeg skulle brukt det til hverdags ville jeg valgt sort eller hvitt. Produsenten har moderert seg veldig angående maskinvaskbarheten siden jeg begynte å samle på det, ser jeg. Jeg syns ikke det tåler maskinvask så godt, og har gått over til å håndvaske det. Litt irriterende, men vi bruker det ikke til hverdags.


Sist redigert av Filifjonka : 25-12-14 kl 12:14.
Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-12-14, 11:50   #15
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.161
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skaugum bestikk, hvilken farge?

Opprinnelig lagt inn av Acsa, her.

Passion red. :ignorerer trådstarters fargebegrensning:

Jeg hadde nok også gått for rødt. Men svart kunne jeg og hatt. :liker kontraster:

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-12-14, 11:59   #16
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skaugum bestikk, hvilken farge?

Jeg hadde aldri valgt rødt bestikk, blir fort lei av rødt.
Kan ikke fatte at Kebony brukes på restauranter altså, jeg så forskjell på mitt etter under 10 runder i maskin.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-12-14, 12:03   #17
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skaugum bestikk, hvilken farge?

Det som står her om Kebony er altså noe helt annet enn det de sa da det ble lansert som maskinvaskbart. Ganske irriterende når en har begynt å samle på feil premisser.


Sist redigert av Filifjonka : 11-04-15 kl 10:28.
Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-12-14, 12:06   #18
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.378
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skaugum bestikk, hvilken farge?

Det er sant Filifjonka. Vi har det i teak, mye er arvet og kjøpt brukt, og jeg vurderte kebony da det kom for å ha det som hverdagsbestikk. Da sto det at man kanskje måtte olje det en gang i ny og ne, men ikke at det ville bli påvirket utover det. Jeg er glad nå at jeg ikke begynte å samle på det!

Av de andre liker jeg alle tre, men svart og hvit er nok mest anvendelig.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-12-14, 12:13   #19
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skaugum bestikk, hvilken farge?

Jeg hadde tenkt å ha det både til hverdag og fest, men det går jo ikke nå. Er veldig glad i det likevel, men føler meg litt lurt. Vi hadde det i teak da jeg var liten, men det ble ødelagt da vi fikk oppvaskmaskin.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-12-14, 14:01   #20
pippo
Sangfugl
 
pippo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.799
pippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Skaugum bestikk, hvilken farge?

Takk for mange bra svar! Jeg tror jeg liker det sorte best, synes kontrasten til hvitt servise er fin. I alle fall til hverdags. Men, er usikker på om jeg synes det er like fint når jeg skal pynte til fest?

pippo er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:24.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no