Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Hvilket juletre har dere, hvis dere har?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-12-06, 20:40   #41
Elis
*Happy*
 
Elis sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Drammen
Innlegg: 1.739
Elis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvilket juletre har dere, hvis dere har?

Vanlig gran.

__________________
Elis
1996 ~ 2000 ~ 2003
Elis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-06, 20:45   #42
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.859
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilket juletre har dere, hvis dere har?

Det må være gran. Egentlig synes jeg det skal være vanlig gran, fordi de er penest og lukter best, men de siste årene har vi valgt sånne mellomvarianter mellom edelgran og vanlig gran (flere typer med forskjellige fancy navn), som er smekrere enn edelgran, men fortsatt ikke drysser.

Jeg er skikkelig kresen på juletrær. Vi bruker alltid så lang tid på Shell (vår nærmeste juletreleverandør) at man skulle tro vi hadde vært langt inne i skauen og hogd treet sjøl.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-06, 20:53   #43
Selma
blid
 
Selma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.785
Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvilket juletre har dere, hvis dere har?

Vi pleier å kjøpe edelgran på Plantasjen. I år skal mannen i huset debutere som juletreselger - hva må man ikke stille opp på når fotballklubben arrangerer dugnad Det spørs om det blir kjøpt tre der da. Edelgran skal det uansett være - kjekt med tre som ikke drysser

__________________
Selma og jentene (-99 og -02)
Selma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-06, 21:07   #44
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.866
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilket juletre har dere, hvis dere har?

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

de siste årene har vi valgt sånne mellomvarianter mellom edelgran og vanlig gran (flere typer med forskjellige fancy navn), som er smekrere enn edelgran, men fortsatt ikke drysser.
.


Det hørtes interessant ut! Hva heter den typen? Hva må jeg spørre etter? Jeg er også skikkelig kresen. Jeg synes edelgraner har en tendens til å bli for brede. Jeg vil ha et smalt tre! Og tett og jevnt og symmetrisk og alt det der.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-06, 21:09   #45
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.859
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilket juletre har dere, hvis dere har?

Jeg husker dessverre ikke. Det har vært flere enn én type. Det ene het muligens noe med Sibir. De har pleid å ha godt utvalg av alskens typer hos vår lokale juletremann.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-06, 21:09   #46
MokkMokk
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: oppi der :peker:
Innlegg: 5.001
MokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilket juletre har dere, hvis dere har?

Vi pleier å kjøpe edelgran.

MokkMokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-06, 21:10   #47
lil'c
Passiv
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.092
lil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Re: Sv: Hvilket juletre har dere, hvis dere har?

Edelgran stort sett. Gran til nød.

lil'c er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-06, 21:12   #48
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.859
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Re: Sv: Hvilket juletre har dere, hvis dere har?

Litt research viser at vi i hvert fall hadde sibir-edelgran ett av årene. Den var både grønnere og slankere enn vanlig edelgran.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-06, 21:13   #49
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.081
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilket juletre har dere, hvis dere har?

Opprinnelig lagt inn av Kristin, her.

Her omkring koster juletrærne omkring 400 kroner. Jeg synes det er rådyrt. Er det normalt?

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

Det jeg kjøpte i forfjor kostet over 400, jeg hadde ikke spurt om prisen og ble litt sjokkert. Ofte selger de rimeligere på Plantasjen og lignende steder, jeg syns 400 er mye for et juletre.

Elkjøp, mine venner. Elkjøp!
10 kroner, og 30 dagers returrett.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-06, 21:16   #50
Tik
Trønder
 
Tik sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 756
Tik er populærTik er populærTik er populærTik er populær
Standard

Sv: Hvilket juletre har dere, hvis dere har?

Edelgran her i huset

__________________
Mamma til 1998, 2002 og 2005
Tik er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-06, 21:16   #51
Betsy
Aktiv
 
Betsy sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 242
Betsy er litt kul
Standard

Sv: Hvilket juletre har dere, hvis dere har?

Vi tar med oss ungene ut i skogen og hugger selv. Kameraten til mannen har skog, så det er greit. Jeg bor på landet, og ser hver desember at det stjeles en del trær i skogen langs veien!
Selvfølgelig har vi gran!!

__________________
Godt gjort er bedre enn godt sagt!!
Betsy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-06, 21:20   #52
Mandarin
godt brukt
 
Mandarin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Innlegg: 8.130
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilket juletre har dere, hvis dere har?

Opprinnelig lagt inn av Desembermamma, her.

Jeg liker best edelgran. Eller gran. Furu funker bare ikke.


Signerer . Vi har helst edelgran da. Jeg synes det er herlig å bli voksen og slippe pappas forferdelige selvhugde trær Nå kjøper jeg de selv etter strenge krav !

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-06, 21:26   #53
Tøsa
Bølle
 
Tøsa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 591
Tøsa er litt kulTøsa er litt kul
Standard

Sv: Hvilket juletre har dere, hvis dere har?

Vi kjøper edelgran. Her er det juletre på tre meter! Skikkelig høyt, siden vi har stue hvor det er høyt under taket.

__________________
TØSA
Tøsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-06, 22:10   #54
kisha
Tar en fot av gangen
 
kisha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Innlegg: 7.983
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilket juletre har dere, hvis dere har?

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.

Elkjøp, mine venner. Elkjøp!
10 kroner, og 30 dagers returrett.

Den var ny! Jeg har aldri hørt at Elkjøp selger juletrær
10 kr var jammen billig.

__________________
Tenk positivt.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-06, 10:29   #55
Kaktus
St(r)ikkeplante
 
Kaktus sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.624
Blogginnlegg: 120
Kaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvilket juletre har dere, hvis dere har?

Edelgran!

Kjøper på plantasjen vi!

__________________
I am a bad girl. Go to my room.
Kaktus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-06, 10:31   #56
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.808
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilket juletre har dere, hvis dere har?

Hadde det vært opp til meg, så hadde vi hatt et silketre, slik min far har.
Jeg syns det er grusomt å hugge ned et tre og ta livet av det, bare for å ha det i stua en ukes tid.

Men - det er ikke opp til lille, rare meg - ordentlig tre må det være, hilsen mannen... og sikkert ungene om de hadde kunnet velge -
så da blir det til at vi drar på en juletreplantasje der jeg bodde før en gang i oktober/november. Der plukker vi oss ut et fint tre, skriver navnet vårt på en lapp og henger den i toppen av treet.
Vi velger alltid en edelgran, slik at det blir minst mulig barnåler i stua - hater å få nåler i fotsålen helt opptil juli... de har en ekkel tendens til å gjemme seg unna støvsugeren enkelte av dem.

En gang før julaften kommer i tilbake med sag - og så tar vi livet av treet... :snufs:

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 08-12-06, 10:56   #57
kisha
Tar en fot av gangen
 
kisha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Innlegg: 7.983
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilket juletre har dere, hvis dere har?

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.

En gang før julaften kommer i tilbake med sag - og så tar vi livet av treet... :snufs:

__________________
Tenk positivt.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-06, 13:39   #58
Lille Blink
Aktiv
 
Lille Blink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 289
Lille Blink er litt kulLille Blink er litt kul
Standard

Sv: Hvilket juletre har dere, hvis dere har?

Vi pleier å ha edelgran, men vurderer Fjelledelgran, det så så mye bedre ut Noen som hvet om det er stor prisforskjell???

Dette er fjell edelgran



Dette er vanlig Edelgran

Lille Blink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-06, 15:32   #59
Michelle
X First Lady
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.452
Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilket juletre har dere, hvis dere har?

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Jeg bruker kunstig juletre.

Jeg slites mellom ønsket om grantre med god lukt og min fobiaktige redsel for å få småkryp inn i huset.

Fobien har vunnet så langt.


Kanskje du leste artikklene i Adressa for et par år siden om hvor mange millioner småkryp det er i juletrærne?

Vi har også kunstig men det er pga allergi. Jeg savner å gå på juletrejakt men helsen kommer først. Vårt tre er så naturtro at mange har tatt feil.

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-06, 20:36   #60
Estrella
♥ ♥ ♥
 
Estrella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 9.812
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvilket juletre har dere, hvis dere har?

Edelgran.

Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:40.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no