Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvordan er din jobbhverdag?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-08-07, 08:12   #1
Jinx
Tre små T
 
Jinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.499
Jinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Hvordan er din jobbhverdag?

Ser i drømme/hatjobbetråden, at en har mange bilder av hvordan de enkeltes jobbhverdag ser ut. Beskriv din dag, så kanskje noen får seg overraskelser over hva jobben innebærer

Jinx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-07, 08:24   #2
Jinx
Tre små T
 
Jinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.499
Jinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvordan er din jobbhverdag?

Jeg er sykepleier i hjemmesykepleien. På min gruppe er vi 3 (4) sykepleiere. Totalt i kommunen har vi nå 250 pasienter, altså en liten kommune. Men en av kommunene i landet med dårligst sykepleiedekning. På en turnus på seks uker jobber jeg vher 3 helg, har 6 kveldsvaker og 23 dagvakter, hvis jeg ikke husker helt feil....

Dagen er omtrent slik:

  • Dagen begynner 0730 med rapport. Da har hver ansatt fått en liste over hvilke pasienter man skal til, i tillegg har vi sykepleiere ansvar for sprøyter,blodprøver og smerteplaster. Vi må passe på at alle medisiner kommer ut hver dag.
  • Klokka 8 reiser vi ut, hver dg har vi alt fra 4-15 pasienter. I gjennomsnitt ca 10. Det er alt fra øyedråper, sette på strømper, bistand i stell,smøre mat, gi medisiner, stelle sår osv. Det som for meg gjenkjenner våres hverdag er hvor takknemmelig alle pasientene er. De setter så stor pris på at de får den hjelp de trenger, og at de kan bo hjemem så lenge de har behov for det.
  • Pasientene varierer fra 18-101 år gamle. Vi har også mange psykiatri pasienter, pga dårlig psykiatri tilbud i kommunen. Så det innebærer en viss risiko, i forhold til vold mot oss....
  • Mellom halv tolv og tolv har vi lunsj, da møtes vi inne på kontoret og gir rapport. Som regel blir spl inne på kontoret etter lunsj,for å ordne opp i medisiner, reise til legesenter og apotek.
  • I hjemmespl må vi som sykepleiere følge godt med på pasientene, for de ringer oss i stedet for 113 hvis noe skulle skje. De ringer også oss hvis det brenner, vi betyr trygghet for dem. Vi må stole på intuisjonen våres, og ta mange valg alene. På et sykehus har man f.eks. en lege og konfere med, ute i hjemmet står du laane, med ansvar for en pasient som brått har blitt sårlig, og hva gjør man da?
Sånn er min jobbhverdag. Ja det går i hundre, men ikke det stresset som jeg trodde det skulle være. Men jeg har jo lært meg yrket fort, og jobber effektivt, for å unngå stresset.

Jinx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-07, 08:33   #3
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.844
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan er din jobbhverdag?

Opprinnelig lagt inn av Jinx, her.

Jeg er sykepleier i hjemmesykepleien. På min gruppe er vi 3 (4) sykepleiere. Totalt i kommunen har vi nå 250 pasienter, altså en liten kommune. Men en av kommunene i landet med dårligst sykepleiedekning. På en turnus på seks uker jobber jeg vher 3 helg, har 6 kveldsvaker og 23 dagvakter, hvis jeg ikke husker helt feil....

Dagen er omtrent slik:

  • Dagen begynner 0730 med rapport. Da har hver ansatt fått en liste over hvilke pasienter man skal til, i tillegg har vi sykepleiere ansvar for sprøyter,blodprøver og smerteplaster. Vi må passe på at alle medisiner kommer ut hver dag.
  • Klokka 8 reiser vi ut, hver dg har vi alt fra 4-15 pasienter. I gjennomsnitt ca 10. Det er alt fra øyedråper, sette på strømper, bistand i stell,smøre mat, gi medisiner, stelle sår osv. Det som for meg gjenkjenner våres hverdag er hvor takknemmelig alle pasientene er. De setter så stor pris på at de får den hjelp de trenger, og at de kan bo hjemem så lenge de har behov for det.
  • Pasientene varierer fra 18-101 år gamle. Vi har også mange psykiatri pasienter, pga dårlig psykiatri tilbud i kommunen. Så det innebærer en viss risiko, i forhold til vold mot oss....
  • Mellom halv tolv og tolv har vi lunsj, da møtes vi inne på kontoret og gir rapport. Som regel blir spl inne på kontoret etter lunsj,for å ordne opp i medisiner, reise til legesenter og apotek.
  • I hjemmespl må vi som sykepleiere følge godt med på pasientene, for de ringer oss i stedet for 113 hvis noe skulle skje. De ringer også oss hvis det brenner, vi betyr trygghet for dem. Vi må stole på intuisjonen våres, og ta mange valg alene. På et sykehus har man f.eks. en lege og konfere med, ute i hjemmet står du laane, med ansvar for en pasient som brått har blitt sårlig, og hva gjør man da?
Sånn er min jobbhverdag. Ja det går i hundre, men ikke det stresset som jeg trodde det skulle være. Men jeg har jo lært meg yrket fort, og jobber effektivt, for å unngå stresset.

Kjenner meg igjen fra tiden i hj.spl. Nå jobber jeg bare ekstra der. Men jobber i Oslo så litt større forhold.

Nå er dagen eller natten som følger:
22.15: rapport, kaffe og skravling.
22.30 :sjekk at alle er i seng eller på vei i seng.
23-06: sitte i godstolen og lese, strikke, hekle, se på TV.
Gå runder innimellom. De fleste sover hele natten, emn kan av og til
være litt uro.
Gjøre annet forefallende arbeid.
06-08: gå runder, tilrettelegge for frokost, evt. hjelpe til med dusj osv.
08.15: rapport ferdig og Obelix drømmer om sengen.

Når jobber jeg på en veldig rolig avdeling og natten er deretter. Men av og til kan det være vi har veldig urolige pas, så jeg har også opplevd netter som er nesten mer heltisk en dagen.
Jeg jobber alene.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-07, 09:07   #4
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan er din jobbhverdag?

Kl. 8: Ankommer
Kontor/lab/møter/telefon/møter/kontor/lunsj/lab/kontor/møte/telefon/kontor
Kl. 16: Går

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 28-08-07, 10:05   #5
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.866
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan er din jobbhverdag?

For tiden har jeg 2 timer ammefri om dagen, og det er ikke altfor travle tider, så jeg koser meg på jobb.

09.45: Ankommer, sjekker mail, FP etc.
10-12: Kontorarbeid, leser søknader og skriver innstillinger
12-12.30: Lunsj
12.30-14: Kontorarbeid (som over)
14-14.30: Pumper meg, vasker pumpe etc.
15.30: Går hjem

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-07, 10:10   #6
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.886
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan er din jobbhverdag?

Nå om dagen: Kommer, setter meg foran maskinen. Leser, skriver. Lunsj. Leser, skriver. Går hjem. Jobber litt om kvelden også.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-07, 10:15   #7
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.083
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan er din jobbhverdag?

Denne uken:

Kommer dinglende i 9-10 tiden. Har muligens et kontormøte, med medbrakt strikketøy , leser nyhetene på nettet, surfer på FP, sender noen mail, skriver noen innlegg, prøver å få avisene til å trykke dem, lunsjer når det passer meg, diller litt litt, sender flere mail, ringer et par tillitsvalgte, diskuterer litt lover og avtaler med rådgiverne, surfer mer på FP, går hjem.

Vel hjemme så sjekker jeg mailen på nytt, leser mer nyheter, surfer en god del på FP, tar noen telefoner til de jeg ikke fikk tak i på dagen etc.

100% fleksitid, uten kjernetid - det er helt genialt.

(Men Peaches, du må ikke sladre til min kollega der nede ... )


Neste uke:
Kommer heseblesende på jobb, alltid 15 minutter for sent fordi barnehagen åpne 07.30 og jeg begynner 07.45 - og det er kjempekø på veien.
Logger på pc, logger på telefon. Og svarer på alle de idiotiske spørsmålene som folk måtte ha om pc-er. Resetter passordet til alle sykepleierne og hjelpepleierne (de er øverst på statistikken ja ...), fikser opp i alt makkverket folk faktisk klarer å gjøre med en pc, surfer etter ny jobb, surfer på FP, sjekker mail, surfer desperat etter ny jobb, og går hjem. Trøtt som en strømpe og utslitt pga. verdens dårligste arbeidsmiljø. Og lengter til uken etter der jeg kan få gjøre det jeg liker igjen.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-07, 10:22   #8
Fersken
Tatt på
 
Fersken sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Innlegg: 8.417
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan er din jobbhverdag?

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru

(Men Peaches, du må ikke sladre til min kollega der nede ... )

:Iler inn til kollegaen til Ru for å sladre:
Søren, han var ikke der NÅ heller!

__________________
Pie (2007) og Gut (2010)
Fersken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-07, 10:33   #9
Søster
kåt vikingbrud
 
Søster sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.505
Søster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvordan er din jobbhverdag?

Jobber turnus, men dagvaktene er vel mest "normale", så here goes:

Kommer 0720, drikker kaffe og slarver
Begynner 0730, leser rapport, fordeler oppgaver
Blodprøver, medisiner, inhalasjoner, tilby hjelp til morgenstell og frokost om jeg rekker
1000 Legevisitt
Mer stell, undersøkeser, oppgaver fra legevisitten, telefoner, skjemaer, lete etter legen, svare på spørsmål og hjelpe vikarer og nyansatte (gjennomtrekk) svare på henvendelser, akutte problemer, dokumentere, teamraport og fordeling av nye oppgaver.
1200 Pause om jeg rekker/ runde med antibiotoka/ inhalasjoner/ skylling av dren/ blodprøver
1300 Medisiner, fortsette med det jeg holdt på med før jeg måtte igang med medisiner, utskivelser, ta en kopp kaffe med til datamaskinen hvis jeg ikke rakk lunsj
1400 ny runde med antibiotika. Fortsette med det jeg holdt på med. Skrive ferdig dagrapport før kl 15.
15-1530 Holde fortet mens kveldsvaktene leser rapport, bli ferdig med alt for den dagen, svare på spørsmål fra kveldsvakter.
1530- overtid.

Og jeg liker jo egntlig jobben min, nå begynner jeg å lure litt på hvorfor..
Jeg er sykepleier på sykehus.

__________________
Søster er lett å begeistre

Unger: 05 og 07. Gubbe: 77. Dugandes kone ønskes.
Søster er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-07, 21:24   #10
Mams
er grønn og fin.
 
Mams sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 13.045
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvordan er din jobbhverdag?

Parkere bilen på parkeringsplassen mellom halv 8 og 8.
Rusler pp til sikkerhetskontrollen og gjennom den (og noen ganger ser jeg at mennesker kan knote til det meste) tusler deretter tilbake igjen til jobben.
(parkeringsplassen er omtrent ved siden av bygget jeg jobber i, men på utsiden av gjerdet...)

Kommer inn på kontoret, før kl 8 starter vi gjerne dagen med en kaffe (for de som driker det) og en røyk.
Er kontorrotte, spiser lunsj, fortsetter som kontorrotte.

Drar hjem mellom halv 4 og 4.

__________________
Hvordan hybelkaniner formerer seg? De bestøver hverandre selvsagt.
Mams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-07, 21:39   #11
Blånn
Bør lage seg en tittel selv
 
Blånn sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 8.171
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan er din jobbhverdag?

Kommer på jobb mellom 7.30 og 8.15, avhengig om det er jeg som leverer barn eller ikke. De fleste dager har jeg ikke undervisning før kl. 8.45. Underviser i 5-6 skoletimer og løper som et piska skinn fra elev til elev. Hviler øra de friminuttene jeg ikke har inspeksjon. 11.15-11.55 lunsj de dagene jeg ikke har inspeksjon (har jeg inspeksjon får jeg 20 min lunsj). Etter undervisningen er det retting, planlegging, kopiering, møter osv. Går hjem 15.30-16.00 alt etter som. Jobber gjerne litt hjemme på kveldene. Jeg underviser i 3. klasse og litt på andre trinn.

Den værste dagen er vel mandag da jeg har musikk i 5 kl. fra 13.35-14.20 og de skal spille blokkfløyte. 22 blokkfløyter i et lite rom.

Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-07, 21:53   #12
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.531
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan er din jobbhverdag?

HAr forskjellige vakter og dagene varierer litt i forhold til møter og sånn....

Dagen i dag var slik:

7.15 : kom på jobb, ryddet ut av oppvaskmaskinene og dekket trallen.
7.30: Vi åpner og de 2 første barna kommer med engang, snakker litt med dem og en av mødrene, før neste barn kommer, hun setter seg til frokostbordet og jeg hjelper henne med frokosten. Det kommer stadig flere barn som skal spise frokost og som trenger hjelp.
8.15: Mellomvakta kommer og vi fortsetter med frokost.
9.00 Seinvakta kommer.
9.15, hjelper barn på do, og med påkledning
9.30 går ut med de første barna.
9.45 Avdelingsmøte
11.15 pause
11.45 går ut og er ute til 12.30,
12.30 går inn i garderoben og sørger der for at 13 barn får mat.
13.15 jeg går hjem..

Dette er jo det som stort sett skjer hver dag, bare at jeg er mere ute, og de dagene jeg har seinvakt så kommer jeg etter frokost og er også med på fruktmåltidet. De dagene jeg har mellomvakt får jeg med meg alt som skjer.

polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-07, 22:02   #13
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.570
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan er din jobbhverdag?

Kommer kl 8, stort sett med en kaffe latte i hånden og iPoden på full guff. Begynner med å sjekke en mail jeg abonnerer på som kommer etter at jeg dro ettermiddagen før, som sier litt om ståa i de ganske land. Så blir det å åpne Power Point og Excel, og nå om dagen Mind Map. Så sitter jeg der og drodler og årner, sjekker diverse kilder, leser relevante fagartikler, leter inni diverse databanker, tenker litt, skriver litt, lager en del grafer, og, tja, denslags. Et par ganger ringer telefonen, til min store forskrekkelse, og jevnt over hele dagen skravler jeg ivei med kollegaer. Og så er det noen møter da, for å diskutere nye oppdrag, prosjektstatus osv.

Noen dager, som i dag, sitter jeg imidlertid og surfer på FP hele dagen. Typisk når jeg er between assignments.

En trivelig hverdag, helt klart.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-07, 10:42   #14
Go\jenta
Mellom barken og veden
 
Go\jenta sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.866
Go\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvordan er din jobbhverdag?

Jeg jobber nattskift som sykepleier på en kirurgisk avdeling.

Ankommer sykehuset 21:15, og skifter til sykehustøy, og går deretter ned på avdelingen. Leser rapport på data om alle pasientene, og fordeler pasienter mellom den andre sykepleieren og meg. Går deretter hilserunde til alle pasientene, og hører om noen trenger smertestillende, sovemedisin, osv..

Tar klokker fortløpende, og går ekstra turer inn til de nyopererte, eller de som trenger ekstra tilsyn. Går ellers fast runde kl. 02 og kl. 06. I løpet av natten har jeg dessuten andre oppgaver på avdelingen: Legge opp medisiner til dagen etter, summerer opp væskeinntak\eliminasjon og bruk av smertestillende medisiner for det siste døgnet, tar diverse målinger av pasientene om morgenen, rydder avdelingen og vasker opp, tørker støv og tømmer søppel., kaster mat fra kjøleskapet som ingen skal ha,tar telefoner fra pårørende eller ø-hjelpstlf. PAsientene trenger mye smertestillende, bekken, hjelp til å gå på wc. En sjelden gang blir noen så dårlig at lege må varsles, eller pasienten må på overvåkningen. Vekker de som skal opereres kl 06 og sender de i dusj og gjør andre preoperative forberedelser. Skriver rapport, fører kurver. Koker te og kaffe til de som kommer på dagvakt kl. 07. Vakten er ferdig kl. 07:30, og da er jeg ganske sliten og klar for sengen!

Trøsten er at jeg jobber 50% og har en uke fri mellom øktene på 2 og 3 vakter. Jeg liker kirurgisk avdeling, fordi man ser så stor framgang på pasientene i forhold til den jobben man gjør. Oppmuntrende...

Go\jenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:10.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no