Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Sportshjørnet

Ski til voksne skinybegynnere

Sportshjørnet Alt som har med sport å gjøre passer inn her.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-12-08, 21:23   #61
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ski til voksne skinybegynnere

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Jeg vil legge til: Godt vær, kule solbriller og kvikklunch. Ta med sitteunderlag i sekken.

Kakao og pølser på thermos gjør ikke noe det heller.

Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-08, 21:39   #62
Rug
Det er bare en fase
 
Rug sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.563
Rug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt likt
Standard

Sv: Ski til voksne skinybegynnere

Jeg er vokst opp med supersmørerpappa, og hadde derfor det som et selvsagt krav da jeg var på husbondjakt. Mannen er virkelig flink til å smøre, så jeg kan fortsatt snøre på meg skoene, plukke med meg ferdig smurte ski og skylde på andre når det glipper i bakken.

For min del ville jeg aldri, aldri hatt smørefrie, og jeg tror du fint klarer å lære prinsippene rundt enkel smøring - mye kan man se på smørningpakken... Argumentene for har du fått, for min del er det viktigste at riktig smurte ski sparer meg for enormt med krefter både rett frem, opp og ned. Men det er godt mulig at du vil ha like stor glede av smørefrie, rett og slett fordi det er mindre styr å komme seg avgårde.

Jeg synes det er viktigere at du finner deg riktig ski - en som er lett og stødig. Ikke stålkanter, det har du absolutt ikke behov for i oppkjørte løyper. Det må være dersom du velger løypas lengste og bratteste bakke den dagen det har regnet på våt snø og frosset til igjen. Det tror jeg ikke du gjør.
De gamle skiene dine er ikke så brede, og jeg synes å huske at de ikke har stålkant. Dermed kan det stemme at de ikke bremser i sporene slik mine gamle fjellski gjorde, men det er mulig at bindingene dine gjør det.

Så, finn en god og lett ski med riktig spenn (det får du hjelp til), og gode og varme klær siden du sikkert ikke kommer til å holde ustyrtelig mange km/t).

Rug er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-08, 22:06   #63
TBM
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Ski til voksne skinybegynnere

Det er jo så lett å smøre i dag. En god kollega gikk med klistertape på Birkebeinerrenet nå sist vinter og var kjempefornøyd med det. Vi har klister på boks - det fungerer slik at du "dytter" tuppen av boksen ned på skia og smurningen kommer ut (nesten som skokrem). Superenkelt!

Synes ikke du skal kjøpe ski for å gå på tur med ungene - ski er jo en fantastisk god måte å trene på. Så nært som dere bor til lysløypa er det jo du selv som skal ut i ditt tempo!

Jeg ville kjøpt et par gode langrennsski. F.eks. Madshus sin nye serie for kvinner W9: http://www.madshus.no/Norge/Produkter0809/Ski/W9/

Eller kvalitetsski til ok pris: http://www.madshus.no/Norge/Produkte...sk/Ultrasonic/

  Svar med sitat
Gammel 25-12-08, 20:35   #64
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ski til voksne skinybegynnere

Takk for all synsing i denne tråden! Jeg har nå forsøkt meg på 2 turer i lysløypa med de gamle skiene og har endelig skjønt hva som er problemet med dem - det er for stort spenn i dem. Første turen var like bakglatt som mitt forsøk på skigåing på 90-tallet og mannen som hadde smurt både mine og egne ski mente vel jeg manglet basal skiteknikk og jeg tror han syntes jeg var sutrete. I dag fikk jeg ham til å smøre et mye større område og i dag (samme betingelser i løypa) hadde jeg feste som bare det og brukte en halv time mindre på runden. Smørningen hang fremdeles igjen på et stort område midt under, men var slitt bort i endene.

Siden jeg ikke har tenkt å legge på meg slik at jeg utlikner spennet i skiene så må jeg altså uansett ha nye ski og skisko.

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-09, 20:46   #65
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ski til voksne skinybegynnere

OK, da har jeg avansert og har kjøpt nye ski. Smøreski, av alle ting.

Jeg endte opp med 195 cm høye ski (jeg er 177 cm) og antakelig det som heter NNN-binding - Madshus Lillehammer og en-eller-annen Madshus lærstøvel. Håper dette blir bra.

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-09, 21:01   #66
Vianne Rocher
Kamerat Pære
 
Vianne Rocher sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Innlegg: 6.030
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ski til voksne skinybegynnere

Håper du blir fornøyd med de nye skiene dine! Det er gøy med å gå på skitur, særlig om man har riktig utstyr!

Ett lite smøretips er å ikke smøre hele sålen men bare under bindingene+ Da får du mye bedre gli, samt at du får utbytte av smurningen i oppoverbakke når du tråkker ned (hardt).Det er visstnok den optimale måten å smøre på om man ikke skal bruke varmvoks og jern.
Om du da har brukt rett smurning for føret, skal du slippe alt som heter klabb og bakglatte ski
Tips fra min veldig entusiastiske og aktive skipappa

__________________
Ain't nobody dope as me, I'm dressed so fresh and clean.
2008 2013 2015
Vianne Rocher er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-09, 21:03   #67
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ski til voksne skinybegynnere

Ja, det er sånn jeg er "opplært" til å smøre også. Det var bare at for i det hele tatt å få feste med de gamle skiene så måtte jeg smøre hele skien. Det var for stort spenn i de gamle skiene. Jeg skal debutere på nyskiene i morgen.

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-09, 21:18   #68
Dragen
VeloppDragen
 
Dragen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.570
Blogginnlegg: 807
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ski til voksne skinybegynnere

Jeg er veldig fornøyd med mine smørefrie ski, selv etter tre kurskvelder der jeg lærte litt teknikk.

Veronal - jeg tar gjerne med et barn eller tre og blir med i lysløypa di en dag.

__________________
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-09, 21:20   #69
Vianne Rocher
Kamerat Pære
 
Vianne Rocher sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Innlegg: 6.030
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ski til voksne skinybegynnere

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Ja, det er sånn jeg er "opplært" til å smøre også. Det var bare at for i det hele tatt å få feste med de gamle skiene så måtte jeg smøre hele skien. Det var for stort spenn i de gamle skiene. Jeg skal debutere på nyskiene i morgen.

Ja, gamle ski med mye spenn kan ikke sammenlignes med dagens!

Lykke til med skidebut!! Håper du får flott føre, fint vintervær og perfekt gli!

__________________
Ain't nobody dope as me, I'm dressed so fresh and clean.
2008 2013 2015
Vianne Rocher er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-09, 21:54   #70
Pusurkine
Superaktiv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 405
Pusurkine er populærPusurkine er populærPusurkine er populærPusurkine er populær
Standard

Sv: Ski til voksne skinybegynnere

Jeg så disse skiene jeg som vekte min interesse for oss som er litt noviser på ski og smøring:
http://www.fischer-ski.com/en/nordic...p?page_id=1385







Pusurkine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-09, 22:17   #71
leliane
madmanized
 
leliane sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 3.121
leliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt likt
Standard

Sv: Ski til voksne skinybegynnere

For bare å forvirre deg ytterligere, Veronal:

Jeg kjøpte smørefrie, relativt dyre ski i fjor, og de er kjempegode! Det har skjedd litt med smørefrie ski siden 80-tallet. Mine har både god gli og godt feste. Jeg går på ski 1-5 ganger i året - gjerne lange turer på fjellet, men jeg sliter ikke ut lysløypa...)

Smørefrie ski med stålkanter passer utmerket for meg som ikke liker å løpe på ski (løping gjør vi på bar bakke), og som liker at det ikke går veldig fort i nedoverbakkene. : pyseTM:

Red: Eh... lese hele tråden før man svarer, kanskje?! Ser du har kjøpt - lykke til!

__________________
A man is rich in proportion to the number of things he can let alone.
Henry David Thoreau (Walden, 1854).
2x02 og 1x08
leliane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-09, 22:57   #72
Storm
En som trener
 
Storm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.652
Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ski til voksne skinybegynnere

Hvorfor skal det være rocket science å kjøpe ski. Kan noen fortelle meg hva jeg skal kjøpe?

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-09, 23:15   #73
Vianne Rocher
Kamerat Pære
 
Vianne Rocher sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Innlegg: 6.030
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ski til voksne skinybegynnere

Opprinnelig lagt inn av MinaX, her.

Hvorfor skal det være rocket science å kjøpe ski. Kan noen fortelle meg hva jeg skal kjøpe?

Kjøp deg noen greie "løypeski". Mange av pakketibudene man får på sportsbutikker for ett par tusenlapper+ inkl. binder og sko er helt greie til begynnere.
Du vil ha lette, ganske korte(ikke veldig mye lengre enn deg selv), smørbare og ikke alt for tynne ski. Slike ski er supre til småturer i oppkjørte løyper o.l. De er stødige, men ikke "fjellskitunge" og de er lette å manøvrere pga. lengde. Dette er viktig om man ikke er erfaren skiløper.

__________________
Ain't nobody dope as me, I'm dressed so fresh and clean.
2008 2013 2015
Vianne Rocher er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-09, 23:19   #74
Storm
En som trener
 
Storm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.652
Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ski til voksne skinybegynnere

Opprinnelig lagt inn av Vianne Rocher, her.

Kjøp deg noen greie "løypeski". Mange av pakketibudene man får på sportsbutikker for ett par tusenlapper+ inkl. binder og sko er helt greie til begynnere.
Du vil ha lette, ganske korte(ikke veldig mye lengre enn deg selv), smørbare og ikke alt for tynne ski. Slike ski er supre til småturer i oppkjørte løyper o.l. De er stødige, men ikke "fjellskitunge" og de er lette å manøvrere pga. lengde. Dette er viktig om man ikke er erfaren skiløper.

:noterer: Takk!

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-09, 00:05   #75
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.631
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ski til voksne skinybegynnere

Hvis jeg var nybegynner idag og skulle gå i marka, kanskje med unger, og syntes nedoverbakker var skummelt - da hadde jeg gått og kjøpt de smaleste og letteste løypeskiene MED stålkanter jeg hadde funnet. I litt isete nedoverbakker er stålkanter gull verdt. Så kan man heller bytte dem ut med mer "joggepinner" etter noen år når man er stødigere og har mer kontroll. Mine forrige ski var sånn, og de var veldig veldig fine veldig lenge.

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-09, 11:52   #76
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.835
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ski til voksne skinybegynnere

Mine smørefrie ski har forferdelig dårlig glid, det er kjedelig å kjøre i nedoverbakker. Jeg ville ikke ha kjøpt smørefrie ski igjen.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-09, 11:55   #77
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.391
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ski til voksne skinybegynnere

Jeg drømte om ski i natt, pga deg Veronal.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-09, 12:06   #78
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.648
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ski til voksne skinybegynnere

Håper du ikke har kjøpt for lange ski Veronal, om du ikke blir komfortable med dem ville jeg gått tilbake med dem og bedt om kortere.
jeg har gått på ski siden jeg var 4 år, og har ski som er 180 cm lange. Er 168 cm, så jeg skulle hatt 190 ski, men de var aaalt for lange for meg. Min søster fikk byttet sine som også var for lange, det er vanskeligere å styre med så lange ski.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-09, 13:56   #79
Høyt&Lavt
Stabilt ustabil...
 
Høyt&Lavt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Akershus
Innlegg: 2.326
Blogginnlegg: 5
Høyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Ski til voksne skinybegynnere

Jeg trodde jeg hadde smørefrie i 5 år jeg, inntil noen glupe hoder kunne fortelle meg i fjor at jeg hadde smøreski. Ehem.. Det funka brillefint uten å smøre... Har ikke glida eller voksa eller noen ting. Jeg har korte ski; er selv 174cm og skiene er 180 eller 175. VELDIG digg med korte ski; jeg er tross alt ingen Marit Bjørgen som er så avhengig av spenn og veitikkehva.

Min er faring er at skiskoene er viktigst fremfor brede ski; mine er smale som bare det men de er ikke ustabile. Har man gode, stabile sko er mye gjort!

__________________
jente 2001 - gutt 2005 - gutt 2011
Høyt&Lavt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-09, 16:07   #80
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ski til voksne skinybegynnere

De skiene jeg har fra før er lengre enn de jeg har kjøpt nå. Først ville butikkmannen gi meg ski på 200 cm, men så ombestemte han seg og ga meg 195 cm lange. Så jeg satser på at de ikke er for lange.

Jeg skal teste skiene i kveld. Vi har bryllupsdag og hva er mer naturlig enn å fly løypelangs? Hæ?

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:08.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no